bilgisayarci
FD Üye
Gartner, büyük araba üreticilerinden kimilerinin araçlarında kullanmak üzere kendi çiplerini tasarlamaya başlayabileceğini ve bunun da yol haritaları ve tedarik zincirleri üzerinde daha fazla denetim sahibi olmalarını sağlayacağını söyledi. Öngörüye nazaran, birinci on araba üreticisinden yaklaşık beşi, son birkaç yılda çeşitli sanayileri etkileyen çip zahmetlerini gördükten sonra bu yolu tercih edecek.
Gartner araştırma lider yardımcısı Gaurav Gupta, birtakım üreticilerin neden kendi çiplerini geliştirmek isteyeceklerinin arkasındaki motivasyonları açıklayarak şunları söyledi: "Otomotiv yarı iletken tedarik zincirleri karmaşıktır. Pek çok durumda, çip üreticileri araba üreticilerinin klâsik olarak Düzey 3 yahut Düzey 4 tedarikçileridir, yani otomotiv pazarı talebini etkileyen değişikliklere ahenk sağlamaları ekseriyetle biraz vakit alır. Tedarik zincirindeki bu görünüş eksikliği, otomotiv OEM'lerinin yarı iletken tedarikleri üzerinde daha fazla denetime sahip olma isteklerini artırdı."
Gupta, araba üreticilerinin çip külfetinden öğrendikleri derslerin teknoloji şirketlerine dönüşmelerini hızlandıracağını söylüyor. Apple ve Alphabet üzere klasik teknoloji firmalarının da araba alanında kendi maksatlarının bulunduğu düşünülürse, bunun hayli enteresan bir durum yarattığı söylenebilir.
Gartner, kendi çiplerini tasarlamaya geçişle birlikte araba üreticilerinin 2025 yılına kadar ABD ve Almanya'da yeni araç fiyatlarını 50.000 doların üzerine çıkaracağını kestirim ediyor. Bunun, daha fazla insanın eski araçlarını kullanmaya devam etmesine yol açacağını ve böylelikle onları bir an evvel değiştirmelerine gerek kalmayacağını kelamlarına ekliyor.