Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Otomobili olanları ilgilendiren haber

Otomobili olanları ilgilendiren haber
0
44

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139
Osmangazi%2DKoprusu%2Dnde%2Dnakit%2Dkrizi%2D193549%2Ejpg

CHP Ordu Milletvekili Dr. Mustafa Adıgüzel otoyollar ve köprü geçişlerinde kullanılan ödeme sistemi olan Süratli Geçiş Sistemi (HGS) ile ilgili sıkıntıları Meclis gündemine taşıdı.

Cezalı ödemelerde vatandaşı kusur yapmaya ve para cezası ile cezalandırmaya yönelik bir sistem olduğunu belirten Adıgüzel, şunları belirtti:

“Yetersiz bakiye nedeniyle kesilen HGS cezalarında bildirim gelmiyor. Vatandaşın haberi olsa bile vatandaşın ödeme yapmasında bin bir zorluk çıkarılıyor ve cezaya giriyor. Geçişlerdeki dijital ihtar panolarının da birçok çalışmıyor. Davet merkezini aradığınızda sizi da 30-40 kişilik sıraya atıyor. Tüm bunlar vatandaşımızda bu şartların taammüden yaratıldığı algısını oluşturmaktadır. HGS fiyatlarının tıpkı faturalar üzere Bankalar, PTT ve internet üzerinden çarçabuk ödenebilmesi için Bakana önergemizi sunduk. Mevzunun takipçisi olacağız.”



Ordu Milletvekili Adıgüzel önergesinde şu sorulara yer verdi:

“1. Son 1, 5 ve 10 yıllar içerisinde köprü ve otoyolları kullanan toplam araç ölçüleri nedir? Yeniden bu yıllar içerisinde köprü ve otoyol geçişlerinden elde edilen gelir ne kadardır?

2. Bu yıllar içerisinde geçişlerin yüzde kaçı cezalı duruma düşmüştür? Tekrar bu yıllar içerisinde elde edilen gelirin yüzde kaçı cezalardan elde edilmiştir?

3. Vatandaşlarımız bankalar üzere özel kurumlardan HGS kartlarını satın alabilirken yanılgılı geçiş durumunda ödemelerini niye buralara yapamamaktadır? Genel olarak ödeme kolaylığı için HGS sisteminin tek merkezden ele alınması ve tıpkı cezalı fatura süreçleri üzere tüm bankaların şube ve internet bankacılığı kanalına, ödemelerin alınması yetkisi verilmesi uygun değil midir?

4. Davet merkezi kanalıyla ödeme yapmak isteyen vatandaşlarımız aramalarında 30 ile 50 kişi ortası bekleyen kişi bilgisi almaktadır. Burada da vatandaşlarımızda haklı olarak davet merkezi çalışan sayısının az tutularak ödemelerin cezaya girmesinin tercih edildiği istikametinde bir algı oluşmaktadır. Bu algıyı düzeltmek ve vatandaşımızın devletimize olan inancını tekrar güçlendirmek için davet merkezindeki çalışan sayılarının arttırılması düşünülüyor mu?”

Önergenin tam metni şöyle:

“TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.

Otoyollar ve köprü geçişlerinde kullanılan ödeme sistemi olan Süratli Geçiş Sistemi (HGS) ile ilgili problemler bir türlü çözülememektedir. Bilhassa ceza sisteminin ödemelerin nizamlı yapılmasını sağlamaya yönelik olmasından çok vatandaşı yanılgı yapmaya ve para cezası ile cezalandırmaya yönelik olması önemli tenkitlere ve şikâyetlere neden olmaktadır. Bilhassa yetersiz bakiye nedeniyle kesilen HGS cezalarında bildirim gelmemesi üzerine cezaya girmesi ve bu cezaların ödenmesi için sağlanan kuralların zorluğu ve karmaşıklığı vatandaşlarımızda bu durumun kasıtlı olarak yaratıldığı algısını güçlendirerek, devlete duyulan inancı zedelemektedir. Vatandaşların yanılgılı geçiş yaptıklarını anlayacakları gişelerdeki dijital ihtar panolarının birden fazla düzgün çalışmamakta, birden fazla vakit rastgele bir bildirim gelmemektedir. Ayrıyeten kusurlu geçişi fark eden vatandaşların Bankalar, PTT ve internet üzerinden ödeme yapması da çok güçleştirilmiştir. Davet merkezini aradıklarında ise çok uzun bekleme mühletleri oluşmaktadır.



Bu bağlamda;

1. Son 1, 5 ve 10 yıllar içerisinde köprü ve otoyolları kullanan toplam araç ölçüleri nedir? Tekrar bu yıllar içerisinde köprü ve otoyol geçişlerinden elde edilen gelir ne kadardır?

2. Bu yıllar içerisinde geçişlerin yüzde kaçı cezalı duruma düşmüştür? Tekrar bu yıllar içerisinde elde edilen gelirin yüzde kaçı cezalardan elde edilmiştir?

3. Vatandaşlarımız bankalar üzere özel kurumlardan HGS kartlarını satın alabilirken kusurlu geçiş durumunda ödemelerini niye buralara yapamamaktadır? Genel olarak ödeme kolaylığı için HGS sisteminin tek merkezden ele alınması ve tıpkı cezalı fatura süreçleri üzere tüm bankaların şube ve internet bankacılığı kanalına, ödemelerin alınması yetkisi verilmesi uygun değil midir?

4. Davet merkezi kanalıyla ödeme yapmak isteyen vatandaşlarımız aramalarında 30 ile 50 kişi ortası bekleyen kişi bilgisi almaktadır. Burada da vatandaşlarımızda haklı olarak davet merkezi çalışan sayısının az tutularak ödemelerin cezaya girmesinin tercih edildiği tarafında bir algı oluşmaktadır. Bu algıyı düzeltmek ve vatandaşımızın devletimize olan itimadını tekrar güçlendirmek için davet merkezindeki çalışan sayılarının arttırılması düşünülüyor mu?”
 
858,465Konular
981,138Mesajlar
29,533Kullanıcılar
TUNCAMMSon üye
Üst Alt