nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Otomobil'in tüm parçalarının
MOTOR
Benzin Motoru:
Benzin motorlarının temel amacı, aracın hareket edebilmesi için, kullandığı benzini hareket enerjisine çevirmektir Benzini hareket enerjisine çevirmenin en basit yolu, motor içinde benzini yakmaktır Bu yüzden, bir araba motoru, dürüst yanmalı motordur Yanma işlemi dahili olarak gerçekleşir
Dizel Motoru:
Dizel motor, doğru yanmalı bir motor tipidir Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genel olarak bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede ateş alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur
Wankel Motoru:
Wankel motoru veya döner pistonlu motor Bu motorlarda diğer dürüst yanmalı motorlardan öbür olarak, kenarları yayvanlaştırılmış üçgen biçiminde döner pistonlar kullanılır Şiddet iletiminin aracısız piston üstüne bağlı aks yardımı ile gerçekleştirilmesi doğru yapıları diğer motorlara kadar daha eksik karmaşıktır
PİSTON
Piston, silindir içerisinde yukarı ve altında doğru hareket eden ve kendisi de silindire benzeşen bir parçadır
DEBRİYAJ
Debriyaj, motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keserek vites değişim olanağı karşılayan aktarma organıdır
Ayrıca aracın kalkışı ve vitesteyken basılınca durmasını sağlar
EGZANTRİK MİLİ
Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir Dört zamanlı bir motorda krank mili iki tur yaptığında kam mili bir tur yapar İki zamanlı motorlarda ise, bu birebir oranındadır Egzantrik milinin amacı, sübapların açılımkapanma zamanlarını ayarlamaktır
KRANK MİLİ
Krank mili, eksantirik bir mildir ve pistondan aldığı alternatif doğrusal hareketi sürekli yuvarlak harekete çevirerek volan ve algı vasıtası ile vites kutusuna iletir
DİFERANSİYEL
Diferansiyel, bir akstaki iki teker arasındaki görev dengesini sağlar Bilhassa virajlara sol ve sağ tekerler farklılık gösterdiği için gereklidir Arka köprüde yer alan bir düzendir, arkadaki tekerleklerin ayrı dönmesini ve tork artışını sağlar Şafttan aldığı hareketi 90 derece döndürerek akslara iletir
DİSK FREN:
Bir otomobilin hiç şüphesiz en manâlı bölümlerinden biri fren sistemidir Bir araçta fren sistemi ne kadar zinde ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz Günümüzün bütün çağdaş araçlarında disk frenler kullanılır
ABS
ABS (Kilitlenme Karşıtı Frenleme Sistemi), araç araçlarının her türlü tartı durumunda bütün yol koşullarında ve dağıtılmış süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti karşılayan fren sistemidir
DİREKSİYON
Bir otomobilde yer alan en basit ve en temel parça olarak tanıdık direksiyon fiilen göründüğü kadar kolay değildir En temel direksiyon türünde bir aks üzerine bağlanmış direksiyon ona düşey dişli düzeneğini çevirerek tekerleklerin dönüş hareketi sağlanır
SÜSPANSİYON SİSTEMİ
Bir otomobilin performansını düşündüğümüzde başlangıçta aracın beygir gücü, torku ve 0100km süratlenme değerleri gözümüzün önüne kazanç Ama sürücü aracı kontrol edemedikten daha sonra istediği dek kuvvetli olsun bir önemi kalmaz
LASTİK
Bir otomobilin yolla olan temasını karşılayan tek şey, lastiklerdir Bu da lastik güvenirliliğini ve kalitesini en manâlı konuma getirmektedir
TORK KONVENTER
ATEŞLEME SİSTEMİ
OTO BİLG SİSTEMİ
SOĞUTMA SİSTEMİ
KATALİTİK KONVENTER *
MOTOR
Benzin Motoru:
Benzin motorlarının temel amacı, aracın hareket edebilmesi için, kullandığı benzini hareket enerjisine çevirmektir Benzini hareket enerjisine çevirmenin en basit yolu, motor içinde benzini yakmaktır Bu yüzden, bir araba motoru, dürüst yanmalı motordur Yanma işlemi dahili olarak gerçekleşir
Dizel Motoru:
Dizel motor, doğru yanmalı bir motor tipidir Daha özel bir tanımla, dizel motor oksijen içeren bir gazın (genel olarak bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede ateş alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur
Wankel Motoru:
Wankel motoru veya döner pistonlu motor Bu motorlarda diğer dürüst yanmalı motorlardan öbür olarak, kenarları yayvanlaştırılmış üçgen biçiminde döner pistonlar kullanılır Şiddet iletiminin aracısız piston üstüne bağlı aks yardımı ile gerçekleştirilmesi doğru yapıları diğer motorlara kadar daha eksik karmaşıktır
PİSTON
Piston, silindir içerisinde yukarı ve altında doğru hareket eden ve kendisi de silindire benzeşen bir parçadır
DEBRİYAJ
Debriyaj, motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keserek vites değişim olanağı karşılayan aktarma organıdır
Ayrıca aracın kalkışı ve vitesteyken basılınca durmasını sağlar
EGZANTRİK MİLİ
Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir Dört zamanlı bir motorda krank mili iki tur yaptığında kam mili bir tur yapar İki zamanlı motorlarda ise, bu birebir oranındadır Egzantrik milinin amacı, sübapların açılımkapanma zamanlarını ayarlamaktır
KRANK MİLİ
Krank mili, eksantirik bir mildir ve pistondan aldığı alternatif doğrusal hareketi sürekli yuvarlak harekete çevirerek volan ve algı vasıtası ile vites kutusuna iletir
DİFERANSİYEL
Diferansiyel, bir akstaki iki teker arasındaki görev dengesini sağlar Bilhassa virajlara sol ve sağ tekerler farklılık gösterdiği için gereklidir Arka köprüde yer alan bir düzendir, arkadaki tekerleklerin ayrı dönmesini ve tork artışını sağlar Şafttan aldığı hareketi 90 derece döndürerek akslara iletir
DİSK FREN:
Bir otomobilin hiç şüphesiz en manâlı bölümlerinden biri fren sistemidir Bir araçta fren sistemi ne kadar zinde ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz Günümüzün bütün çağdaş araçlarında disk frenler kullanılır
ABS
ABS (Kilitlenme Karşıtı Frenleme Sistemi), araç araçlarının her türlü tartı durumunda bütün yol koşullarında ve dağıtılmış süratlerdeki zorunlu durumlarda yapılacak ani frenlemelerde tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyondaki tam hakimiyeti karşılayan fren sistemidir
DİREKSİYON
Bir otomobilde yer alan en basit ve en temel parça olarak tanıdık direksiyon fiilen göründüğü kadar kolay değildir En temel direksiyon türünde bir aks üzerine bağlanmış direksiyon ona düşey dişli düzeneğini çevirerek tekerleklerin dönüş hareketi sağlanır
SÜSPANSİYON SİSTEMİ
Bir otomobilin performansını düşündüğümüzde başlangıçta aracın beygir gücü, torku ve 0100km süratlenme değerleri gözümüzün önüne kazanç Ama sürücü aracı kontrol edemedikten daha sonra istediği dek kuvvetli olsun bir önemi kalmaz
LASTİK
Bir otomobilin yolla olan temasını karşılayan tek şey, lastiklerdir Bu da lastik güvenirliliğini ve kalitesini en manâlı konuma getirmektedir
TORK KONVENTER
ATEŞLEME SİSTEMİ
OTO BİLG SİSTEMİ
SOĞUTMA SİSTEMİ
KATALİTİK KONVENTER *