nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Otoyol sahibi yurttaş
Otoyol
Otoyol sahibi
Yol sahibi
Otoyol sahibi vatandaşın başına gelenler yaklaşık olarak bir komedi filmi gibi
Bu olay sadece filmlerde olur` denecek bir durum bu Eyüp Direkli, Şanlıurfa Çevre Yolu`nun 5 bin 400 metrelik bölümünün hukuken sahibi
Direkli`yi otoyol sahibi yapan olay şöyle gelişti: Devlet, Eyüp Direkli`nin dedesinden kalma arazisinin de bulunduğu güzergaha otoyol yapmaya karar verdi Direkli, memleketi bir otoyol kazanacak diye arazisinin kamulaştırılmasına ses çıkarmadı Fakat olaylar Direkli`nin tahmin ettiği şekilde gelişmedi Çünkü Direkli`nin arazisi için herhangi bir devletleştirme işlemi yapılmadan 2000 yılında otoyol çalışmaları başladı ve araziden yol geçirildi Bunun üzerine Direkli, mahkemeye başvurdu ve devletleştirme bedelinin ne dek olması gerektiği hakkında karar çıkarttırdı Fakat tekrar değer ödenmedi 2007 yılına dek kendisine bir bedel ödenmesini bekleyen Direkli, daha pozitif dayanamadı ve benzer sene dava açtı
Mahkeme, Direkli`yi haklı buldu ve devletleştirme bedelinin ödenmesine karar verdi Durum Karayolları göre temyiz aracılığıyla bir üst mahkemeye taşındı Temyiz de Direkli`yi haklı buldu Ama sorun bütün mahkeme kararlarına rağmen çözülmedi
Bir türlü parasını alamayan Direkli, Karayolları ile uzlaşma yoluna gitti Oysa denenen yolların hiçbiri otoyoldaki çözümsüzlüğe tedavi olmadı
OTOYOLU ÇİTLE ÇEVİRDİ
Eyüp Bey, bunun üzerine avukatlarıyla birlikte arazisinin üstündeki `otoyolun, yolunu tuttu` ve kendi arazisine icra koydu Direkli, bu süreci şöyle anlattı: `Otoyolun bir kısmına önce çit çektik sonradan da duvar ördük ve `Bu yol özel mülkiyettir girilmez` diye tabela koyduk Üç gün baştan başa yolu kapattık Tabii yolu kapatmamız kaosa niçin oldu Yol işlemiyordu, halk yollarını başkalaştırmak zorunda kalmıştı ve hatta bir takım büyük araçlar yolda arıza yapmıştı Koşul böyle olunca da Karayolları anlaşmak istediklerini söyledi` Anlaşma yolunda bir umut ışığı doğması üzerine çitleri kaldırdıklarını ve yolu trafiğe açtıklarını belirten Direkli, Valiliğin araya girmesiyle birlikte arazilerinin bedelinin kendilerine ödenmesi için 31 Ocak`a dek zaman verdi Lakin tabii tekrar uzlaşma sağlanamadı ve şu anda karayolları Eyüp Direkli`ye `Yerin değerini tespiti ile kamulaştırma davası` açtı Üç ay içinde de bir cevap gelmesi gerekiyor
`Uzlaşma olmazsa yeniden kapatırız`
Eyüp Direkli`nin dava sürecinin detaylarını ise Avukat Ahmet Türkmen`den öğrendik Türkmen yasaların her anlamda kendilerinden yana olduğunu belirterek şöyle devam ediyor: `Yasalara kadar bir özel alanda ya da mülkte kamulaştırma gerekiyorsa kamulaştıracak taraf devletleştirme kararını alır, arazi veya mal sahibiyle pazarlık eder, gidip tapuda işlemler yapılır, mahkemeye yansımadan kişiler kendi aralarında halleder Bu ister devlet kurumu olsun ister başka bir kurum Zaten yasa diyor ki; iki taraf kendi aralarında anlaşamadıysa, anlaşamadıklarını bir tutanağa geçirip, hangi kurumsa devletleştirmek isteyen gidip mahkemeye dava açar Yani kurum diyecek ancak `Bu alan bana lüzumlu`, mahkeme de alanın ücretini tespit edecek ve kuruma `O zaman şu dek parayı ilgili kişiye yatır` diyecek Bütün bu süreçleri geçirmemize rağmen Eyüp Bey`in davasında bunların hiçbiri olmadı Karayolları şüphesiz anlaşmaya yanaşmadı Hemen Eyüp Bey`e dava açıldı Üç ay içinde yanıt gelmezse diğer yollara başvurulacak Hiçbir uzlaşma olmazsa da yolu kapatacağız`
IŞIK HALKASI CEYLAN BARLASSTAR
*
Otoyol
Otoyol sahibi
Yol sahibi
Otoyol sahibi vatandaşın başına gelenler yaklaşık olarak bir komedi filmi gibi
Bu olay sadece filmlerde olur` denecek bir durum bu Eyüp Direkli, Şanlıurfa Çevre Yolu`nun 5 bin 400 metrelik bölümünün hukuken sahibi
Direkli`yi otoyol sahibi yapan olay şöyle gelişti: Devlet, Eyüp Direkli`nin dedesinden kalma arazisinin de bulunduğu güzergaha otoyol yapmaya karar verdi Direkli, memleketi bir otoyol kazanacak diye arazisinin kamulaştırılmasına ses çıkarmadı Fakat olaylar Direkli`nin tahmin ettiği şekilde gelişmedi Çünkü Direkli`nin arazisi için herhangi bir devletleştirme işlemi yapılmadan 2000 yılında otoyol çalışmaları başladı ve araziden yol geçirildi Bunun üzerine Direkli, mahkemeye başvurdu ve devletleştirme bedelinin ne dek olması gerektiği hakkında karar çıkarttırdı Fakat tekrar değer ödenmedi 2007 yılına dek kendisine bir bedel ödenmesini bekleyen Direkli, daha pozitif dayanamadı ve benzer sene dava açtı
Mahkeme, Direkli`yi haklı buldu ve devletleştirme bedelinin ödenmesine karar verdi Durum Karayolları göre temyiz aracılığıyla bir üst mahkemeye taşındı Temyiz de Direkli`yi haklı buldu Ama sorun bütün mahkeme kararlarına rağmen çözülmedi
Bir türlü parasını alamayan Direkli, Karayolları ile uzlaşma yoluna gitti Oysa denenen yolların hiçbiri otoyoldaki çözümsüzlüğe tedavi olmadı
OTOYOLU ÇİTLE ÇEVİRDİ
Eyüp Bey, bunun üzerine avukatlarıyla birlikte arazisinin üstündeki `otoyolun, yolunu tuttu` ve kendi arazisine icra koydu Direkli, bu süreci şöyle anlattı: `Otoyolun bir kısmına önce çit çektik sonradan da duvar ördük ve `Bu yol özel mülkiyettir girilmez` diye tabela koyduk Üç gün baştan başa yolu kapattık Tabii yolu kapatmamız kaosa niçin oldu Yol işlemiyordu, halk yollarını başkalaştırmak zorunda kalmıştı ve hatta bir takım büyük araçlar yolda arıza yapmıştı Koşul böyle olunca da Karayolları anlaşmak istediklerini söyledi` Anlaşma yolunda bir umut ışığı doğması üzerine çitleri kaldırdıklarını ve yolu trafiğe açtıklarını belirten Direkli, Valiliğin araya girmesiyle birlikte arazilerinin bedelinin kendilerine ödenmesi için 31 Ocak`a dek zaman verdi Lakin tabii tekrar uzlaşma sağlanamadı ve şu anda karayolları Eyüp Direkli`ye `Yerin değerini tespiti ile kamulaştırma davası` açtı Üç ay içinde de bir cevap gelmesi gerekiyor
`Uzlaşma olmazsa yeniden kapatırız`
Eyüp Direkli`nin dava sürecinin detaylarını ise Avukat Ahmet Türkmen`den öğrendik Türkmen yasaların her anlamda kendilerinden yana olduğunu belirterek şöyle devam ediyor: `Yasalara kadar bir özel alanda ya da mülkte kamulaştırma gerekiyorsa kamulaştıracak taraf devletleştirme kararını alır, arazi veya mal sahibiyle pazarlık eder, gidip tapuda işlemler yapılır, mahkemeye yansımadan kişiler kendi aralarında halleder Bu ister devlet kurumu olsun ister başka bir kurum Zaten yasa diyor ki; iki taraf kendi aralarında anlaşamadıysa, anlaşamadıklarını bir tutanağa geçirip, hangi kurumsa devletleştirmek isteyen gidip mahkemeye dava açar Yani kurum diyecek ancak `Bu alan bana lüzumlu`, mahkeme de alanın ücretini tespit edecek ve kuruma `O zaman şu dek parayı ilgili kişiye yatır` diyecek Bütün bu süreçleri geçirmemize rağmen Eyüp Bey`in davasında bunların hiçbiri olmadı Karayolları şüphesiz anlaşmaya yanaşmadı Hemen Eyüp Bey`e dava açıldı Üç ay içinde yanıt gelmezse diğer yollara başvurulacak Hiçbir uzlaşma olmazsa da yolu kapatacağız`
IŞIK HALKASI CEYLAN BARLASSTAR
*