Bundan birkaç ay evvel sizlerle paylaştığımız bir haberimizde, Türkiye'deki otoyollarda uygulanan hız sınırlarının artırılacağından bahsetmiştik. Beklenen oldu ve bugün itibarıyla yasal sürat limitleri değişti. Fakat tüm otoyollarda uygulanacak sürat limitleri birebir değil. Pekala hangi yolda, yeni sürat sonu ne kadar?
Yapılan resmi açıklamalara nazaran otoyollardaki sürat limitleri, yolun kalitesine ve kaldırabileceği azamî sürate nazaran dizayn edilmiş durumda. Çünkü yeni ve daha kaliteli yollardaki sürat limitlerine baktığımızda, eski olarak tanımlanan yollardan yüksek olduğunu görüyoruz. Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan, hangi yolda azamî hangi sürate ulaşabileceğinize daima birlikte bakalım.
Otoyollarda yeni sürat limiti ne kadar?

- Edirne-İstanbul (Avrupa Otoyolu): 130 km/sa
- İstanbul-Ankara (Anadolu Otoyolu): 130 km/sa
- Niğde-Mersin-Şanlıurfa Otoyolu: 130 km/sa
- Çeşme-İzmir-Aydın Otoyolu: 130 km/sa
- Sakarya-Kurtköy-Odayeri-Kınalı (Kuzey Marmara Otoyolu): 140 km/sa
- Malkara-Çanakkale Otoyolu: 140 km/sa
- Gebze-İzmir/Menemen-Çandarlı Otoyolu: 140 km/sa
- Ankara-Niğde Otoyolu: 140 km/sa
Hız limitleri yasal olarak yükselmiş olsa da 154 km/sa suratın hiç de azımsanacak düzeyde olmadığını unutmamak gerekiyor. Başka her şeyden evvel yüksek sürat, "hız körlüğü" sorununa neden olur. Sürat körlüğü, suratınız arttıkça görüş açısının düşmesi demektir. Ayrıyeten; her arabanın bu kadar yüksek suratları uzun aralıkta kaldıramayacağını unutmamak gerekiyor. Her iki durumda da can sıhhatiniz için bu kadar hızlanmak güzel olmayabilir. Bir de işin yakıt boyutu var. Sahip olduğunuz araç, bahsettiğimiz süratlerde çok daha fazla yakıt tüketimi yapacaktır. Hangi sebebi makul bulursunuz bilemeyiz lakin siz siz olun çok sürat yapmayın.