2007, HD oyun çağının nihayet odaklandığı yıldır. Pek çok açıdan, 2007'nin en büyük oyunlarının ardındaki geliştiriciler, bugün bildiğimiz, gördüğümüz ve deneyimlediğimiz oyun kuralları kitabını yazdı. Görsel doğruluk daha keskin olabilir, çerçeveler daha istikrarlı olabilir ve oyun dünyaları artık daha ağır halde detaylı olabilir, fakat pek çok çağdaş oyun 2007'yi tanımlamaya çalışan başlıkların ana çizgilerini çizdiği çerçeveyi ve formülleri hala takip ediyor.
Xbox 360, 2005'te piyasaya çıktığında (2006'da PS3 ile birlikte), bir kuşak oyuncuya yeni tecrübeler için bir iştah verdi. 2007'de aldığımız oyunlar buydu: Assassin's Creed, BioShock, Crysis, Crackdown, Mass Effect, Portal, Rock Band ve Uncharted: Drake's Fortune, bunlardan yalnızca birkaçı.On yıldan fazla bir mühlet sonra, Assassin's Creed, dünyanın en büyük franchise'larından biri olarak ayakta duruyor; BioShock ve Mass Effect'in muazzam tesiri o kadar büyük ki takip etmek imkansız hale geldi; Uncharted, Tomb Raider'ın '96'da platformcular için yaptığı şeyi aksiyon-macera tipi için yaptı ve onları büsbütün geri döndürülemez bir halde tekrar tanımladı.
Birçoğu lisanslı oyunların kalitesi için bir dönüm noktası olarak 2009'un Batman: Arkham Asylum'una işaret edecek olsa da, bunun doğuşu muhtemelen burada da izlenebilir. The Darkness ve The Witcher birinci çıkışlarını 2007'de yaptı; ilki, vaktinin en yeterli tek oyunculu nişancı oyunlarından birini sunarken, ikincisi, sonunda tüm cümbüş kısımlarında geniş görünen bir deve dönüşecek bir dizi için mütevazı bir başlangıçtı.
Infinity Ward, Çağdaş Warfare ile birinci şahıs nişancı oyununa yeni bir soluk getirdi. Oyun, tek oyunculu kampanya tasarımı ve çok oyunculu ilerleme sistemleri için yeni bir standart belirleyerek, sanayinin en tanınan tipinin temellerini bir gecede değiştirdi. Bu Call of Duty 4, World of Warcraft: The Burning Crusade, The Elder Scrolls 4: Shivering Isles ve Half-Life 2: Episode ile klâsik görüntü oyunu genişletmelerinin yaratıcı bir biçimde tadını çıkardığı için oyuncuları kendi ekosistemine çekmek için yeni bir yol buldu.
2007, görüntü oyun sanayisi için rekor kırılan en tesirli yıllardan biridir.
2007'DE ÇIKAN OYUNLAR
Call of Duty 4: Çağdaş Warfare
2007'den evvel, Call of Duty'nin Battlefield tarafından işgal edilen bölgeye girmek için tarihi savaşı terk ederek başarılı olacağı fikri gülünçtü. Ve sonra Çağdaş Warfare indi, etrafındaki her şeyi değiştirdi. Modern birinci şahıs nişancı oyunlarının neden bu türlü olduğunu merak ediyorsanız, Call of Duty 4'ten öteki bir yere bakmayın; Sıkı tempolu kampanyası, Black Hawk Down draması için Saving Private Ryan'ın ölçeğini takas ederken, ustalıkla tasarlanmış haritalar ve çevrimiçi atıcıların tarafını büsbütün değiştiren daha ileri ilerleme sistemleri ile yeni bir ölçüt oluşturdu.
BioShock
BioShock, inanılmaz bir ayrıntı ve karakter dünyası, kaygan FPS mekaniği ve derinlemesine sistemler ve güçlü, doğuşçu düşman AI, yedinci jenerasyonda eşi gibisi olmayan bir tecrübe oluşturmak için bir ortaya geliyor.
Portal
Valve, Half-Life 2 ve Team Fortress 2'yi konsola getirdiğini duyurduğunda beşerler heyecanlandı. The Orange Box isimli bir derleme paketinin modülü olarak gelmesi planlanmıştı ve daha evvel kimsenin duymadığı küçük bir bulmaca oyunu da vardı, Portal. Chell'in öyküsü, keşfederseniz fantastik bir oyun paketini sahiden inanılmaz bir oyun paketine dönüştüren gerçek bir ilham kaynağıydı.
Mass Effect
Knights of the Old Republic ve Jade Empire ile muvaffakiyetini tazeleyen Bioware, on yılının en değerli RPG'lerinden birini sundu. Mass Effect, bilimkurguyu, tartışmasız, daha evvel hiçbir oyunun yapamayacağı bir biçimde hayata geçirdi. Karakterler ortasında olağanüstü bir dünya inşa etme, yazma ve etkileşim, Mass Effect'i sahiden efsanevi yeni bir IP olarak muhafazaya yardımcı oldu.
Uncharted: Drake's Fortune
Between Crash Bandicoot ve Jak and Daxter, Naughty Dog, gerçek PlayStation simgeleri yaratma yeteneğinden fazlasını kanıtladı - ve stüdyo üçüncü denemesiyle bir sefer daha başarmıştı. Uncharted: Drake's Fortune, birinci macerasıyla, Indiana Jones'un maceralarının gösterisini, kaosunu ve mizahını taklit etmeye en yakın görüntü oyun sanayisinin ulaştığı birinci macerayla Nathan Drake'i dünyaya tanıttı.