Evlatlar inanılmaz raddede meraklıdırlar. Bu merakları erişkinler tarafından olumlu karşılanırsa ,olumlu hislere sahip bir evlat erişkin hayatında da araştırmacı ruha sahip olur. Bu onlarda genetik olarak programlanmıştır. Evladın araştırmacı ruhu erişkinler tarafından engellenirse evlat yaşantıyı sıkıcı, başarısız ve mutsuz olarak algılar.
Evet evlatlarımız için müsait olan nedir?
Birçok erişkin evladın şu andaki durumunu değil, geleceğini düşünür. Lakin değerli olan evladın tabiatında olan özellikleri ile algılamaktır. Evlatların hepsi birer ufak araştırmacıdır. Ana pederler biraz geri çekilip evlatlarının neler yapabileceklerini zevkle gözlemlemelidirler.
Oyuncaklar bu araştırmacı miniklere içtimaî, ruhsal ve fizikî gelişimlerinde yardımcı olacak araçlardır. Bu araçların ebeveynler tarafından yaşlarına münasip bir halde belirlenmeleri gerekmektedir.
Evladım ne devir, hangi oyuncağa gereksinim duyar?
6ay-12ay arası
Dokunma kitapları, toplar, plastik bardaklar, kutular, bezden zarlar, ses çıkaran hayvanlar
12-18ay
Birinci puzzlelar, ahşap otomobiller, fotoğraflı kitaplar, toplar
18-24ay
Küçük kutular, puzzlelar, ksilofon, kil yuğurma, soyup giydirebileceği bebekler
2-3 yaş
Fotoğraflı ktaplar, Legolar, kil hamuru, kalın boya kalemleri, evlat emekçi materyalleri
3-4yaş
Boyama kitapları, birinci bir arada oyunlar- eşini bul gibi-, oyuncak mutfak, kuklalar,
Oyuncak alınırken evladın yaşına ve becerilerine tutarlı olanı seçmek gereklidir. Çok ziyade oyuncak alınmamalıdır. Evlat oynamak için en çokça 3 tane alternatife muhtaçlık duyar. Bundan ziyadesi evlatta isteksizliğe yol açar.
Oyun ve oyuncak evlatların gelişimine nasıl tesir eder?
1-Güven: Daha birinci aylarında bebek kendisine gülen, onunla oynayan anasına gülümser. Şayet bu periyotta ebevynler bebeklerinin verdikleri sinyallere yanlışsız karşılık verebilirlerse bebekleri ile kendi aralarında birinci itimat ortamını sağlamış olurlar. Ben bu yerkürede tesirli birisiyim duygusu ,ile birlikte özgüvenin birinci tohumları atılmış olur. Raht ve berhudar bir bebek yerküreye açık olur ve bir sonraki yetileri öğrenmeye açık olur.
2-Heyecan: Evlatlar kendilerini meşgul edecek, değişik oyunlar isterler. Hayvanat bahçesinde, yüzme havuzunda, yahut oyun yerlerinde yenilikler keşfederler.Bu onlara ölçüsüz bir heyecan verir. Burada kıymetli olan isteğin evlattan gelmesidir. Evlada devamlı yeni tekliflerde bulunmak akıllıca değildir. Zira evlat bununla ilgili olaral gerilime girer ve öğrenme heyecanı kalmaz.
3-Aktivite: Evlatlar kendi hayatlarına kendileri cihet vermek isterler. Değerli olan evlada birtakım aktivitelere katılma müsaadesi vermek, bu bahiste desteklemek, ve problemlerini kendileri çözmelerine yardımcı olmak gereklidir. Yani yağmurda dışarıda oynamak, solucanları gözlemlemek, fotoğraf yapmak, yahut kumdan kaleler yapmak onların hakkıdır. Canlı evlatlar tesirli olduklarını düşünürler ve bu onları güçlü yapar.
4-Sorumluluk: Oynamak, gülmek, ağlamak, hengame etmek , sorumluluk almak , hislerini göstermek gelişim psikolojisi açısından değerli bir yetidir. Bu nedenle ömür deneyimleri kitaptan okunan haberlerden çok daha kıymetlidir. Duygusal zekası gelişen bireyler düşünmeyi ve hisleri bir araya getirebilirler ve öğrenme hevesi gösterirler.
Evladın tüm oyun devirlerinde ana ve pederi ile huzurlu ve keyifli bir ortamı paylaşması çok kıymetlidir. Bu arada evlatların alışkanlıklara gereksinimleri olduğu unutulmamalıdır.Örneğin her gece yatmadan evvel kitap okunması üzere.