Oyun dünyası her geçen gün daha da karmaşık bir hale geliyor. Eskiden tanıdığımız başı ve sonu olan oyunların yerini, servis oyunu adını verdiğimiz asla bitmeyen oyunlar almış durumda. Fakat Simulmedia isimli firmanın "playerWON" isimli uygulaması ile oyun dünyasındaki reklam anlayışının rengi değişecek.
Axios'un haberine göre bu teknoloji, özellikle free-to-play oyunları ve oyunları para harcamadan oyuncuları etkileyecek. Mobil oyunlarda sık sık gördüğümüz bu sistem, reklam izleyen oyuncuları ödüllendirme odağıyla hareket ediyor. Örneğin normalde her galibiyetten 10 altın alıyorsanız, reklam izleyerek bu rakamı 20'ye çıkartabileceksiniz.
Sistemin kulağa oldukça korkutucu geldiği kesin fakat Simulmedia, aslında bu teknolojinin oyunlar için yararlı olduğu görüşünde. Ekrana "neden?" diye bağırdığınızı tahmin edebiliyorum fakat Smite içerisindeki test süreci oldukça ilginç verilere ulaşılmasını sağlamış. Örneğin oyuncular, reklam izleyerek bedava oynamaya devam edebilecekleri bir oyuna "daha çok rağbet" gösteriyor. Hatta Simulmedia'nın raporlarına göre oyuncular, çeşitli ödüller için günde 10'dan fazla reklam izleyebiliyor.
Tabii burada ürünün, oyuncular olduğu gerçeğinin altını çizmek gerek. Konu hakkındaki düşüncelerinizi bilemem ama şahsen, oyun dünyasındaki reklam anlayışının bu kadar agresifleşmesine karşıyım. Oyun içi kozmetikler ve loot kutuları derken sıranın mobil oyunlarda gördüğümüz ilkel reklamlara geliyor olması çok üzücü fakat sürpriz değil. Bundan sonraki adımda artık dizi reklamlarının dönmeye başladığını görürüz diye düşünüyorum oyunlar içerisinde...