Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Oyunun zorluğunu oyuncunun duygusuna göre ayarlayan araç

Oyunun zorluğunu oyuncunun duygusuna göre ayarlayan araç

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69

Oyunculara hoş bir tecrübe sunmak için bir bilgisayar oyununda zorluğun uygun formda ayarlanması gerekir. Koreli bilim insanları, yeni çalışmalarında oyuncuların hislerinin oyun içi bilgiler yardımıyla varsayım edildiği ve zorluk düzeyinin oyuncunun duyduğu memnuniyeti en yükseğe çıkarmak üzere ayarlandığı yeni bir yaklaşım geliştirmiş. Araştırmacıların çalışması, oyunların zorluğunu dengelemeye ve oyunları tüm oyuncu tipleri için daha cazip hale getirmeye katkı sağlıyor.

Populer Science'da yayımlanan habere nazaran zorluk düzeyi, bilgisayar oyunlarının uğraştırıcı bir istikameti. Kimi beşerler bilgisayar oyunlarını sıkıntı olduğu için tercih ederken, öbürleri kolay bir tecrübenin keyfini çıkarmak için tercih ediyor. Birden fazla geliştirici, bu süreci daha kolay hale getirmek üzere ‘dinamik zorluk ayarlaması (DDA)’ kullanıyor.

Standart yaklaşımı değiştirmişler


DDA, bir oyunun zorluk düzeyinin oyuncunun performansına nazaran gerçek vakitte ayarlanmasını sağlıyor. Örneğin oyuncunun performansı geliştiricinin aşikâr bir zorluk düzeyine yönelik beklentilerini aşarsa, oyunun DDA aracı zorluk düzeyini otomatik olarak artırıyor. Her ne kadar kullanışlı olsa da, bu stratejide yalnızca oyuncunun performansı hesaba katılıyor ve oyuncuların gerçekte ne kadar eğlendiğine bakılmıyor.

Gwangju Bilim ve Teknoloji Enstitüsünde çalışan bir araştırma grubu, Expert Systems With Applications bülteninde yayımlanan yeni bir çalışmada bu DDA yaklaşımını biraz değiştirmeye karar vermiş.




Bilim insanları oyuncunun performansına odaklanmak yerine, oyunun zorluğunu oyuncunun duyduğu memnuniyetle alakalı dört ögeden (zorluk, kabiliyet, akıcılık ve çekim değeri) birini en yükseğe çıkarmak üzere ayarlayan DDA araçları geliştirmişler. DDA araçları, çeşitli yapay zekalara karşı dövüş oyunu oynayan ve sonrasında deneyimleriyle ilgili bir anket dolduran gerçek insan oyunculardan toplanmış dataların kullanıldığı bir makine tahsil yaklaşımıyla eğitilmiş.
 

Similar threads

SteelSeries, Aerox 3 serisi, oyunculara aradıkları performans, dayanıklılık ve suratı bir ortada sunuyor. Oyunun keyfini çıkarırken performans meseleleri ve kazalardan endişelenmeden, istenen hareket özgürlüğüne sahip olmak mümkün oluyor. RGB ışıklandırmaları da Aerox 3 ile oyuna...
Cevaplar
0
Görüntüleme
50
Performans, dayanıklılık ve hız…  SteelSeries, tasarladığı tüm ekipmanlarda oyunun ve oyuncunun ruhunu yakalayamaya devam ediyor. Güç için konfordan, performans için estetikten vazgeçmek istemeyenlerin seçimi SteelSeries, Aerox 3 serisi ile de oyunculara aradıkları her şeyi bir ortada sunuyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
Arkadaşlarınızdan kimileriyle takılıp bu tuhaf yeni dünyalara hakikat yola çıkmak istiyorsanız yanlışsız yerdesiniz. Zira aşağıda Minecraft'ın sunduğu en Uygun Çok Oyunculu (Multiplayer) Haritalardan kimilerini sizin için sıraladık.   10) Elytra Fall Hem tek hem de çok oyunculu oyun için...
Cevaplar
0
Görüntüleme
84
Tom Clancy, sevdiğimiz bir yazardı. 2008'e kadar olan Rainbow Six oyunlarını da severek oynadığımızı söyleyebiliriz. Fakat Vegas 2'den sonra Ubisoft'un seriyi yalnızca çok oyunculu bir hale dönüştürmesi ile ilgi alanımızdan çıkmıştı. Online rekabetçi oyunların popülerliğinin yükseldiği bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
112
Unity, öncelikli olarak bilgisayarlar, konsollar ve taşınabilir aygıtlar için görüntü oyunları ve simülasyonları geliştirmek için kullanılan ve Unity Technologies tarafından geliştirilen çapraz platform bir oyun motorudur. 8 Haziran 2005 tarihinde gereksinimler dahilinde piyasaya çıkan bir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
172
858,496Konular
981,660Mesajlar
29,728Kullanıcılar
berat21321Son üye
Üst Alt