Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Özellik 'Ödünç Alıp' Duran Meta'nın Sorunu Ne?

Özellik 'Ödünç Alıp' Duran Meta'nın Sorunu Ne?
0
111

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
3
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
46
Konum
Rusya
F-D Coin
139

Günümüzün en büyük iki toplumsal medya platformu olan Facebook ve Instagram’ın çatı şirketi Meta, uzunca bir müddettir dorukta kalabilmek için aslında kolay bir taktik uyguluyor: Yeni trend olan tüm özellikleri ve uygulamaları kopyalamak. Günümüzde de aslında bunun en büyük ve en tartışılan örneklerini görüyoruz.

Facebook ve Instagram, günden güne TikTok’a benzemeye devam ederken ve bu durum reaksiyon çekerken, bu durum da aslında bizlere Meta’nın son yıllarda büyük bir kriz içinde olduğunu gösteriyor. Şirket, yeni ve özgün bir fikir bulmakta zorlanıyor ve yeni fikirlerin pek birden fazla aslında irili ufaklı teşebbüslerden ‘ödünç alınıyor’.

Meta, artık gelecek trendleri kendisi belirleyemiyor mu?


5cc3cc8f9aa216df7837d6f76fde51edbb5260c5.jpeg

Geçmişe dönecek olursak Meta, 2015 yılında ‘Tarihte Bugün’ özelliğini kullanıma sunmuştu. Bu özellik, aslında o devir yeni yeni popülerleşen Timehop isimli bir uygulamanın özelliğiydi. Yeniden bu ödünç almaların en büyük örneği ise 2016 yılında kullanıma sunulan Instagram öyküleri idi. Öyküler, Snapchat’in o dönemki ana gayesinin direkt alınmasıydı.

Tüm bu örnekler ve yeni örnekler göz önüne alındığında, Meta’nın bunu sırf kendisine rakip olabilecek platformları engellemek için uyguladığı görülebiliyor. Ama tıpkı vakitte şimdiki olarak gördüğümüz TikTok’tan özellik alma teşebbüsleri ise bu kıssanın devamına işaret ediyor.

097c799187ee05692d49a1795ab54daa15fe8fec.jpeg

Önceden liderliğini koruyan Meta, günümüzde bunu bulunduğu mevkiyi kaybetmemek, rakiplerinin yerine geçmek ve daha fazla kullanıcı kaybetmemek için yapıyor. Ayrıyeten yeniden şimdiki trend olan özellikleri uygulamalarına eklemesi, Meta’nın toplumsal medya trendlerini ve insanların yeni toplumsal medya beklentilerini kestirim etmekte zorlandığını gösteriyor.

Meta’nın özellik ödünç alarak ilerlemesinin ne kadar sağlıklı olduğu da uzunca bir müddettir tartışılmaya devam eden bir mevzu. En aktüel açıklamalardan birini yapan analist Laura Needham ise bu mevzudaki fikrini, Meta’nın TikTok’a karşı kazanıp kazanmayacağı fark etmeksizin Meta bir gün kaybedene kadar rakipleriyle olan bu gayretinin süreceğini paylaştı.

Peki siz bu bahiste ne düşünüyorsunuz? Sizce Meta’nın sonu nereye varacak? Yorumlar kısmında fikirlerinizi belirtmeyi unutmayın!


 
858,481Konular
981,442Mesajlar
29,603Kullanıcılar
_yunusok_72Son üye
Üst Alt