Pakdemirli, "Uzun vakittir takip ettiğimiz bir uçak. Türkiye'de ormanlarda yangınla uğraşta kullanabileceğimiz bir uçak. Bundan sonrasında ikili görüşmelerimiz var, karşılıklı koşulları görüşeceğiz" dedi.
Bakan Pakdemirli, beraberinde Savunma Sanayii Başkanlığı ve Orman Genel Müdürlüğü uygulayıcı gruplarından oluşan heyet ile Rusya'nın Taganrog kentinde Ynited Aircraft Corporation tarafından üretilen Be-200 modeli yangın söndürme uçaklarını inceledi.
Pakdemirli, uçak fabrikasında yetkililerden kısa bir brifing aldı. Bilgilendirmenin akabinde piste geçen Pakdemirli, BE-200'ün yardımcı pilot koltuğuna oturdu.
Pakdemirli'nin bulunduğu uçak, havada birkaç tıp attıktan sonra yere su bıraktı. Havada hareketler yaparak uçan uçak, 3 metre irtifaya kadar denize yaklaştı.
Yaklaşık 25 dakika süren muvaffakiyetle gerçekleşen test uçuşunun akabinde açıklama yapan Pakdemirli, uçağın kumandalarının son derece yumuşak ve hareket kabiliyetinin uygun olduğunu belirterek, şunları söyledi:
"Bizim yangınlarımız için en kıymetli ögelerden biri, dar alanlarda hareket kabiliyeti aslında. Bu uçak uzun vakittir takip ettiğimiz bir uçak. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da Rusya ziyaretinde fuarda gördüğü ve bizi talimatlandırdığı bir uçak. Öteki alternatifler üzerinde de çalışmakla birlikte, bu uçağı da gelip görelim istiyorduk. Bugün prestijiyle Beriev uçak firmasının fabrikasının uçağını test ettik. Harekete gelebiliyor. Türkiye'de ormanlarda yangınla gayrette kullanabileceğimiz bir uçak. Bundan sonrasında ikili görüşmelerimiz var, karşılıklı koşulları görüşeceğiz. Uçağın teknik kabiliyetlerini, yakıt yakışından tutun da başka Türkiye için gerekli olan hem teknik özellikler hem de bizim coğrafyaya uygunluğu konusunda teknik görüşmelerimiz olacak. Görüşmeleri tamamladıktan sonra daha net bir açıklama yapabiliriz."
KANADA VE JAPONYA'DA İNCELEME YAPILDI
Tarım ve Orman Bakanlığı, orman yangınlarıyla havadan çaba kapsamında aktif rol üstlenen amfibik uçak hava gücü oluşturmak istiyor. Bakanlık tarafından yürütülen amfibik hava gücünü oluşturma yönündeki çalışma ve incelemeler kapsamında daha evvel Kanada ve Japonya'ya ziyaretler gerçekleştirildi.
Japon üretimi US-2 ve Kanada üretimi CL 415 serisi uçaklar teknik gruplar tarafından incelendi. Rusya üretimi Be-200 serisi amfibik uçağın çok amaçlı (arama kurtarma, havadan keşif ve gözetleme, işçi gereç nakli ve yangın söndürme) üretildiği, yangın söndürme modelinin 12 ton su atma özelliğine sahip olduğu, Rusya ile birlikte Portekiz ve Azerbaycan tarafından kullanıldığı belirtildi.
BE-200'de 2 adet turbojet motoru ve kabin basıncı ile teçhiz edildiğinden yüksek hız ve yüksek irtifadan intikallerin yapılabildiği lakin alçak uçuş hareketlerinin yüksek hızdan ötürü kısıtlandığı bildirildi.