Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Paul Cezanne kimdir,Paul Cezanne hayatı,resimleri

Paul Cezanne kimdir,Paul Cezanne hayatı,resimleri
0
106

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Paul Cezanne biyografisi,Paul Cezanne resimleri,Paul Cezanne tabloları,Paul Cezanne eserleri



Paul Cézanne (19 Ocak 1839 22 Ekim 1906), Fransız postizlenimci usta ve yolcu Modern sanatın gelişmesine yaptığı katkılar ve etkisi nedeniyle birçok zaman modern sanatın babası olarak anılmıştır Izlenimcilik ile kübizm aralarında bir köprü oluşturmuştur

Hayatı ve çalışmaları

Cézanne AixenProvence'da doğmuş ve orada okula gitmiştir 18591861 aralarında hukuk okurken fotoğraf dersleri almıştır 1861 yılında resim sanatını öğrenmek için Paris'e, çocukluk arkadaşı Emile Zola'nın yanında gitmiştir İsviçre Akademisi'nde ve Louvre'da çalışmıştır Renoir, Pissaro, Sisley, Guillaumin gibi sanatçılarla tanışmıştır Delacroix, Courbet, Manet'ye karşı hayranlık duymuştur Güzel Sanatlar Akademisi'nin antre sınavlarında başarılı olamamış ve bu sebeplede Aix'e geri dönmüştür Bütün zamanını resme ayırmıştır ve Salon'a gönderdiği bütün tabloların geri çevrilmesine rağmen resim çalışmalarını sürdürmüştür Eski İtalyan ustalarının yapıtlarını kopya ederek, portreler, natürmortlar ve bazen de görüş resimleri yapmıştır Paris Salon jürisi Cézanne'in eserlerini gösterime sunmayı 1864'den 1869'a kadar her yıl reddetmiştir böylece Cézanne tablolarını ilk önce, Paris Salon tarafından reddedilmiş eserlerin gösterime sunulduğu Salon des Refusés'de 1863 yılında gösterime sunmuştur Yaşamı her tarafında eserleri ara sıra gösterime sunmuş, ağırbaşlı bir hayat yaşamış, başlıca birkaç konuda resim yapmayı seçim etmiştir

Bu dönemde yaptığı araştırmalar aralarında Ressamın Babası, Zenci Scipio (1865, Sao Paulo Müzesi), LouisAuguste Cezanne'in l'Evenement'i Okurken Portresi (1866), Pamuk Takkeli Adam (186567), Usta Achille Emperaire'ın Portresi (1866), Zola'yı Okuyan Paul Alexiş (1869), Hasır Şapkalı Boyer'ın Portresi (186970) ve Magdalen veya Çile (186668) adlı resimleri, Siyah Bilye Saat (186970, özel kol, Amerika) ve Teneke Çaydanlıklı Natürmort (186970) adlı natürmortları ve Estaque'da Eriyen Karlar (1870) ve Şarap Pazarı (1872) adli manzaraları sayılabilir Bu eserlerde kalın renk katları ve siyah gölgeler dikkati çeker Siyah, kahverengi, gri ve Prusya mavisinin ağır bastığı köyü ve kasvetli renklere ek olarak tuhaf bir beyaz renk kullandığı görülür

Cezanne'in Empresyonistlerle ve özellikle İsviçre Akademisi'nde tanıştığı Pissarro ile olan dostluğu onun dönük renkleri bırakarak Empresyonistlerin parlak, açık tonlu renklerini kullanmasını sağlamıştır Kalın renk katmanları tekniğinden vazgeçip hafif fırça vuruşlarıyla noktalama yöntemine yönelmiş, pıhtılaşmış gibi görünen yüzeyler kullanmıştır 187282 yılları arasındaki bu dönem Cezanne'in Izlenimci dönemidir Çağdaş Bir Olympia (1873), Asılmış Adamın Evi (1873, Louvre Müzesi, Paris), Yidizciçekleri (1875), Kırmızı Koltuklu Madame Cezanne (1877, özel kol, Amerika), Victor Chocquet'nın Portresi (187677), L'Estaque (187879, Louvre), Pontoişe'da Cote dü Jalais (187982) Kavaklar (187982) ve Maincy Köprüsü (1879, Louvre) gibi birçok ünlü eseri bu döneme aittir

Cezanne'in izlenimciliğin kurallarından ayrılan sanatı şipşak, daha yalıncı lakin daha fazla tamamlanmış ve yapıya daha fazla ağırlık veren bir tutuma içten gelişti Tarzını düş gücünden ve gözlemlerinden kaynaklanan ögelerle zenginleştirdi Desen güclülügü ile renklerin anlatım duyarlılığını birleştirdi Herzamanki perspektif kurallarına o kadar uymayan Cezanne'in tutumu sonra büyük ölçüde etkilediği Kübistlere öncü oldu

bu vesileyle 1886 yılında Emile Zola ile L'Oeuvre isimli romanı yüzünden araları açıldı Hortense Fiquet ile evlendi Karısının Portreleri, Mavi Vazo ve Sepetli Cansız Doğa Resmi (Louvre) Kırmızı Yelekli Çocuk (1890095), Cezveli Bayan (189095, Louvre) ve Kağıt Oynayanlar (1890 yıllarında değişik versiyonları), Gustave Geffroy'un Portresi (1895) ve Bir Şaklaban adlı tablolarıyla sanatı dengeye ve yetkinliğe ulaştı

Çalışmalarında derinliği kaldıran artist katlama bir perspektif uyguladı Peppermint Lisesi, Elmalar ve Portakallar (18951900, Louvre) gibi natürmortları bu yönelisi vurgulayan esas yapıtlardır

Sanatçının son on takvim dönemi lirik dönemi olarak bilinir Bu dönemde belirli bir lirizme ve daha özgürlük fırça vuruşlarına yönelerek abartılı ve cüretkar yapıtlar verdi bununla birlikte daha hızlı bir yöntem olan suluboya tekniğini de kullanıyordu Eserlerinde henüz başlamakta olan kübizme özgü kesin rasyonel yaklaşımın belirtileri seçilir bununla beraber renkleri ve biçimleri lirik bir hoşgörüyle kullanan Fovist akımın özellikleri de göze çarpar SainteVictoire Dağı, Annecy Gölü (1896), Bibemuş'daki Kayalar ve Dallar (1904) ve Kara Sato (190406) adlı tabloları bu tarz çalışmalardır Yaşamının son yıllarında gerçekleştirdiği Les Grandeş BaigneusesYıkanan Kadınlar (190206) adlı tablosuyla Cezanne'in sanatı yükseklik noktasına ulaşti Bu tablo, ritmik kompozisyonu, belli hatlarla üst üşte konulmuş düzlemleri ve resmin bütününün taşıdığı uyumla ihtişamlı bir eserdir ve Picasso'nun hemen hemen benzer zamanlarda yaptığı Avignon'lü Genç Kızlar adlı tablosunu anımsatır
Yıkanan Kadınlar(1906)
SainteVictoire Dağı(1904)

Cezanne'in yapıtları, bilhassa 1907'de Paris'te açılan Salon d'Automne'dan daha sonra XX yy resminin en manâlı kaynakları aralarında sayıldı Cezanne, sonradan modern resmin doğmasına yol açacak olan fovlar, kübistler ve soyut sanatçılar gibi yeni kuşağı büyük ölçüde etkiledi

Cézanne, 1906'da kasırga sırasında açık havada resim yaparken rahatsızlanmış, bir hafta sonradan, 22 Ekim'de zatürreden ölüm etmiştir 20 asır modernistlerine kadar Cézanne çağdaş resimin babasıdır



*
 
858,466Konular
981,166Mesajlar
29,536Kullanıcılar
uugar9990Son üye
Üst Alt