urgot
FD Üye
İptal/iade işlemi nedir?
Bankaların uyguladığı kurallar dahilinde PayTR üzerinden tahsil edilen bir ödeme, gün sonu kapatması henüz yapılmamış ise, aynı gün içerisinde iptal edilebilir.İptal ve iade arasındaki fark nedir?
İptal: Satış işlemi ile aynı gün içerisinde yapılan iptal talepleri iptal işlemi olarak kabul edilir.İade: Satış işleminin ertesi günü ve sonraki günlerde yapılan iptal talepleri ise iade işlemi olarak tanımlanır.
Kısaca iptal işleminin iadeden farkı, ödeme ile aynı gün yapılabilmesidir. Ancak 1 yıldan eski alışverişte kullanılmış bir ödemenin iadesi için müşterinize kendi yöntemlerinizle iade yapmanız gerekmektedir. Lütfen iade kayıtlarını (dekont v.b.) saklamanız gerektiğini unutmayın.
Müşterime İptal/İade işlemlerimi nasıl gerçekleştirebilirim?
PayTR Mağaza Paneli’nden iptal/iade dahil tüm üyelik işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.İade veya iptal etmek istediğiniz işlemi; işlem listesinden seçip, ödemeyi iptal etmek "İptal Et" butonuna tıklamanız yeterlidir. Ödemenin iptalini gerçekleştirdiğiniz zaman, tüm tutar kullanıcının kartına tekrar aktarılacaktır. Ancak iptal etme işlemi ödeme ile aynı gün içerisinde yapılmalıdır, sonraki günlerde yapılması durumunda iade işlemi olarak adlandırılacaktır.
Ödemenin ertesi ertesi günü ve sonraki günlerde işlemi iptal etmek isterseniz ‘İade Et’ butonuna tıklayarak gerçekleştirmeniz gerekmektedir. İade ekranında işlemin tüm tutarını (tam iade) ya da belli bir tutarını (kısmi iade) belirterek iade işleminizi tamamlayabilirsiniz.
İptal/İade işlemleri için size ekstra bir ücret ödeyecek miyim?
Hayır iptal ve iade işlemlerinizde herhangi bir ek ücret uygulamamız bulunmamaktadır.İptal/İade işlemleri müşterimin hesabına ne zaman geçer?
İptal/iadenin karta yansıma süreci bankaların çalışma şekline bağlı olarak ortalama kredi kartlarında 1-3, banka kartlarında ise 15-20 iş günü zaman alabilmektedir. Havale/ EFT işlemleri ise 24 saat içinde gerçekleşir. Bu süreçler tarafımızla ilgili değil bankaların çalışma şekline bağlı olarak değişlik gösterebilmektedir.İptal/iade tutarı müşterimin hesabına geçmedi, ne yapmalıyım?
İptal/iade işleminizin gerçekleştiğine dair tarafımızdan bilgi alabilirsiniz. PayTR tarafında işlem yapılmış olarak görünüyor ama tutar müşterinizin hesabına yansımamış ise, müşterinizin bankası ile görüşmesi gerekmektedir.Müşterimin ödeme bildirimi iptal ediliyor, bunun sebebi nedir?
Ödeme bildirimi sırasında istenilen bilgilerin eksik veya yanlış girilmesi nedeni ile ödeme bildirimi iptal edilmiş olabilir. Ödeme bildirimi iptal edildiğinde müşterilerinize iptal nedeni ile ilgili bilgilendirme mesajı gönderilmektedir. Müşterileriniz tekrar ödeme bildirimi yaparken gönderilmiş olan mesajdaki uyarıya dikkate alarak ödeme bildirimi yapmaları gerekmektedir.Ayrıca banka ekranlarından ödemenin kontrol edilebilmesi için müşterilerinizin dekontta yazılı olan isim, soy isim, TC kimlik no, ödemenin yapılmış olduğu tarih ve tutarın doğru girildiğinden emin olarak ödeme bildirimi yapmaları gerekmektedir.