iltasyazilim
FD Üye
Pazar nasıl belirlenir
Her işletme gireceği pazarı belirlemelidir Bunun için de Pazar analizi yapmalıdır Pazar analizi yaparak pazarın özellikleri ve büyüklüğü açık ve seçik biçimde belirlenir Sonrada pazarın tümüne mi yahut bir bölümüne mi girileceği kararlaştırılır Başka bir deyişle maksat pazar seçilir
Bir pazarın büyüklüğü ihtiyacı ve ricası olan, başkalarının ilgi duyacağı kaynaklara ( satın alma gücüne ) sahip yer alan ve bu kaynakları metamorfoz için karşısında tarafa vermeye istekli olan tüketicilerin ya da örgütlerin sayısına bağlıdır Pazarlamacı gireceği pazarın büyüklüğünü tahmin etmek kestirmek zorundadır
Pazarlamacı ayrıca pazarın özelliklerini de bilmelidir Alıcı ve örgütleri iyi tanımalı, pazarın demografik, hesaplı, psikolojik, sosyolojik ve hukuki yapısını incelemelidir Pazarlamacının başarısı, pazarı ne ölçüde bilip bilmediğine ve pazarlama eylemlerini pazarın özelliklerine uygun biçimde yürütüp yürütmediğine bağlıdır
Pazarlamacı, yapacağı Pazar analiziyle şu sorulara cevap arar :
Pazar var mı ? laf konusu mala ihtiyacı olan satın alam ricası olan bir grup alıcı var mı ?
Varsa bu pazarlar nerededir ?
Pazarın özellikleri nelerdir ?
Pazarı yaratıcı birimlerin, laf konusu malı satın almalarını etkileyen, idareli, psikolojik, sosyolojik ve yasal etkenler nelerdir ?
Pazar analizinde yanıtlanacak sorular şöyle düzenlenebilir:
Pazarın satın elde etmek istediği nedir ?
Niçin satın alacaktır ?
Kim için satın alacaktır ?
Nasıl satın alacaktır ?
Ne vakit satın alacaktır ?
Nereden satın alacaktır ?
Bu soruların cevaplanması pazarı niteliksel olarak tanımlar ama pazarın niceliksel olarak da tanımlanması gerekmektedir Bunun için var olan kaynaklara başvurularak tahminler yapılabilir Tahminlerin başında Pazar potansiyeli gelir Pazar potansiyeli, pazarlama eylemlerinin planlanmasında başlangıç noktası olur Satış tahmini ise, işletmenin bütün eylemlerinin( bütçeleme, hammadde ve işgücü planlaması, işletme büyüklüğünün belirlenmesi, bedensel dağılma sisteminin oluşturulması, fiyatlama, mülk geliştirme, satış çabaları vb) örgütlenmesinde esas olur *
Her işletme gireceği pazarı belirlemelidir Bunun için de Pazar analizi yapmalıdır Pazar analizi yaparak pazarın özellikleri ve büyüklüğü açık ve seçik biçimde belirlenir Sonrada pazarın tümüne mi yahut bir bölümüne mi girileceği kararlaştırılır Başka bir deyişle maksat pazar seçilir
Bir pazarın büyüklüğü ihtiyacı ve ricası olan, başkalarının ilgi duyacağı kaynaklara ( satın alma gücüne ) sahip yer alan ve bu kaynakları metamorfoz için karşısında tarafa vermeye istekli olan tüketicilerin ya da örgütlerin sayısına bağlıdır Pazarlamacı gireceği pazarın büyüklüğünü tahmin etmek kestirmek zorundadır
Pazarlamacı ayrıca pazarın özelliklerini de bilmelidir Alıcı ve örgütleri iyi tanımalı, pazarın demografik, hesaplı, psikolojik, sosyolojik ve hukuki yapısını incelemelidir Pazarlamacının başarısı, pazarı ne ölçüde bilip bilmediğine ve pazarlama eylemlerini pazarın özelliklerine uygun biçimde yürütüp yürütmediğine bağlıdır
Pazarlamacı, yapacağı Pazar analiziyle şu sorulara cevap arar :
Pazar var mı ? laf konusu mala ihtiyacı olan satın alam ricası olan bir grup alıcı var mı ?
Varsa bu pazarlar nerededir ?
Pazarın özellikleri nelerdir ?
Pazarı yaratıcı birimlerin, laf konusu malı satın almalarını etkileyen, idareli, psikolojik, sosyolojik ve yasal etkenler nelerdir ?
Pazar analizinde yanıtlanacak sorular şöyle düzenlenebilir:
Pazarın satın elde etmek istediği nedir ?
Niçin satın alacaktır ?
Kim için satın alacaktır ?
Nasıl satın alacaktır ?
Ne vakit satın alacaktır ?
Nereden satın alacaktır ?
Bu soruların cevaplanması pazarı niteliksel olarak tanımlar ama pazarın niceliksel olarak da tanımlanması gerekmektedir Bunun için var olan kaynaklara başvurularak tahminler yapılabilir Tahminlerin başında Pazar potansiyeli gelir Pazar potansiyeli, pazarlama eylemlerinin planlanmasında başlangıç noktası olur Satış tahmini ise, işletmenin bütün eylemlerinin( bütçeleme, hammadde ve işgücü planlaması, işletme büyüklüğünün belirlenmesi, bedensel dağılma sisteminin oluşturulması, fiyatlama, mülk geliştirme, satış çabaları vb) örgütlenmesinde esas olur *