Pazar nasıl belirlenir
Her işletme gireceği pazarı belirlemelidir Bunun icin de Pazar analizi yapmalıdır Pazar analizi yaparak pazarın ozellikleri ve buyukluğu acık ve secik bicimde belirlenir Sonrada pazarın tumune mi yoksa bir bolumune mi girileceği kararlaştırılır Başka bir deyişle hedef pazar secilir
Bir pazarın buyukluğu ihtiyacı ve isteği olan, başkalarının ilgi duyacağı kaynaklara ( satın alma gucune ) sahip bulunan ve bu kaynakları değişim icin karşı tarafa vermeye istekli olan tuketicilerin ya da orgutlerin sayısına bağlıdır Pazarlamacı gireceği pazarın buyukluğunu tahmin etmek kestirmek zorundadır
Pazarlamacı ayrıca pazarın ozelliklerini de bilmelidir Tuketici ve orgutleri iyi tanımalı, pazarın demografik, ekonomik, psikolojik, sosyolojik ve yasal yapısını incelemelidir Pazarlamacının başarısı, pazarı ne olcude bilip bilmediğine ve pazarlama eylemlerini pazarın ozelliklerine uygun bicimde yurutup yurutmediğine bağlıdır
Pazarlamacı, yapacağı Pazar analiziyle şu sorulara cevap arar :
Pazar var mı ? soz konusu mala ihtiyacı olan satın alam isteği olan bir grup tuketici var mı ?
Varsa bu pazarlar nerededir ?
Pazarın ozellikleri nelerdir ?
Pazarı oluşturan birimlerin, soz konusu malı satın almalarını etkileyen, ekonomik, psikolojik, sosyolojik ve yasal etkenler nelerdir ?
Pazar analizinde yanıtlanacak sorular şoyle duzenlenebilir:
Pazarın satın almak istediği nedir ?
Nicin satın alacaktır ?
Kim icin satın alacaktır ?
Nasıl satın alacaktır ?
Ne zaman satın alacaktır ?
Nereden satın alacaktır ?
Bu soruların cevaplanması pazarı niteliksel olarak tanımlar ancak pazarın niceliksel olarak da tanımlanması gerekmektedir Bunun icin var olan kaynaklara başvurularak tahminler yapılabilir Tahminlerin başında Pazar potansiyeli gelir Pazar potansiyeli, pazarlama eylemlerinin planlanmasında başlangıc noktası olur Satış tahmini ise, işletmenin tum eylemlerinin( butceleme, hammadde ve işgucu planlaması, işletme buyukluğunun belirlenmesi, fiziksel dağıtım sisteminin oluşturulması, fiyatlama, mal geliştirme, satış cabaları vb) orgutlenmesinde temel olur
Her işletme gireceği pazarı belirlemelidir Bunun icin de Pazar analizi yapmalıdır Pazar analizi yaparak pazarın ozellikleri ve buyukluğu acık ve secik bicimde belirlenir Sonrada pazarın tumune mi yoksa bir bolumune mi girileceği kararlaştırılır Başka bir deyişle hedef pazar secilir
Bir pazarın buyukluğu ihtiyacı ve isteği olan, başkalarının ilgi duyacağı kaynaklara ( satın alma gucune ) sahip bulunan ve bu kaynakları değişim icin karşı tarafa vermeye istekli olan tuketicilerin ya da orgutlerin sayısına bağlıdır Pazarlamacı gireceği pazarın buyukluğunu tahmin etmek kestirmek zorundadır
Pazarlamacı ayrıca pazarın ozelliklerini de bilmelidir Tuketici ve orgutleri iyi tanımalı, pazarın demografik, ekonomik, psikolojik, sosyolojik ve yasal yapısını incelemelidir Pazarlamacının başarısı, pazarı ne olcude bilip bilmediğine ve pazarlama eylemlerini pazarın ozelliklerine uygun bicimde yurutup yurutmediğine bağlıdır
Pazarlamacı, yapacağı Pazar analiziyle şu sorulara cevap arar :
Pazar var mı ? soz konusu mala ihtiyacı olan satın alam isteği olan bir grup tuketici var mı ?
Varsa bu pazarlar nerededir ?
Pazarın ozellikleri nelerdir ?
Pazarı oluşturan birimlerin, soz konusu malı satın almalarını etkileyen, ekonomik, psikolojik, sosyolojik ve yasal etkenler nelerdir ?
Pazar analizinde yanıtlanacak sorular şoyle duzenlenebilir:
Pazarın satın almak istediği nedir ?
Nicin satın alacaktır ?
Kim icin satın alacaktır ?
Nasıl satın alacaktır ?
Ne zaman satın alacaktır ?
Nereden satın alacaktır ?
Bu soruların cevaplanması pazarı niteliksel olarak tanımlar ancak pazarın niceliksel olarak da tanımlanması gerekmektedir Bunun icin var olan kaynaklara başvurularak tahminler yapılabilir Tahminlerin başında Pazar potansiyeli gelir Pazar potansiyeli, pazarlama eylemlerinin planlanmasında başlangıc noktası olur Satış tahmini ise, işletmenin tum eylemlerinin( butceleme, hammadde ve işgucu planlaması, işletme buyukluğunun belirlenmesi, fiziksel dağıtım sisteminin oluşturulması, fiyatlama, mal geliştirme, satış cabaları vb) orgutlenmesinde temel olur