nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Göreceksiniz fakat birçok insan reklamcılık ile pazarlamayı aralıksız karıştırır İkisi de kayda değer olmakla beraber fazla bambaşka alanlardır Farkı kasten piyasa araştırması yerine getirmek, şirketinizin dayanaklı büyümesinin yolunu açabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları anlatmadan önce*ikisinin de sözlük açıklamalarını yorumlayarak başlayalım
Reklamcılık: Bir sponsor göre ikna etmeye yönelik, ücretli, kişisel olmayan ve halka açık duyurulardır Bir firma kadar kişisel olmayan şekilde ürünlerinin var olan ya da mümkün müşterilerine sunulmasıdır
Pazarlama: Ortak olarak ürün değişimleriyle her iki tarafa da avantaj sağlamak için müşteriyle satıcıyı bir arada götüren sistemli planlama, uygulama ya da kontrol metotlarının karışımıdır
İki açıklamayı da okuduktan daha sonra insanların kafasında ikisinin de aynı olduğuna dair nasıl kaos olabileceğini düşünün ve gelin onu kıralım
Reklamlar pazarlama sürecini yalnızca bir bileşenidir Önerge ettiğiniz hizmet, işiniz veya ürününüzle ilgili size laf söyleme olanağı sağlayan bir süreçtir Ayrıca sıralama ve sıklık gibi strateji geliştirme süreçlerini de içerir Gazete, aracısız eposta, televizyon, panolar, radyo ve internette reklamın yerleşimi(pozisyonlanması) ile ilişkidir Reklamlar, pazar araştırmasından fazla düşük olmamakla birlikte halkla ilişkilerle beraber en yüksek pazarlama giderlerini oluşturan süreçlerden biridir
Pazarlama ve reklamları ayırt etmenin en iyi yolu pazarlamayı bir pasta gibi düşünmektir Bu pastanın içinde; pazar araştırması, medya planlaması, halkla ilişkiler, mahsul fiyatlandırma, yayılma, herif desteği, satış stratejisi ve toplumu dahil etme vardır Reklamlar bu pastada sadece bir dilimi temsil eder Bu pastadaki elemanlar bağımsızlık çalışmak yerine başarabilmek için beraber amaçlamak zorundadırlar Pazarlamanın etkili olabilmesi için saatlerce süren bir pazar araştırması gereklidir Pazarlamayı, bir şirketin müşteri ve şirket arasında ürünün ticaretini yerine getirmek için yaptığı her şey olarak görebiliriz
Reklamcılık: Bir sponsor göre ikna etmeye yönelik, ücretli, kişisel olmayan ve halka açık duyurulardır Bir firma kadar kişisel olmayan şekilde ürünlerinin var olan ya da mümkün müşterilerine sunulmasıdır
Pazarlama: Ortak olarak ürün değişimleriyle her iki tarafa da avantaj sağlamak için müşteriyle satıcıyı bir arada götüren sistemli planlama, uygulama ya da kontrol metotlarının karışımıdır
İki açıklamayı da okuduktan daha sonra insanların kafasında ikisinin de aynı olduğuna dair nasıl kaos olabileceğini düşünün ve gelin onu kıralım
Reklamlar pazarlama sürecini yalnızca bir bileşenidir Önerge ettiğiniz hizmet, işiniz veya ürününüzle ilgili size laf söyleme olanağı sağlayan bir süreçtir Ayrıca sıralama ve sıklık gibi strateji geliştirme süreçlerini de içerir Gazete, aracısız eposta, televizyon, panolar, radyo ve internette reklamın yerleşimi(pozisyonlanması) ile ilişkidir Reklamlar, pazar araştırmasından fazla düşük olmamakla birlikte halkla ilişkilerle beraber en yüksek pazarlama giderlerini oluşturan süreçlerden biridir
Pazarlama ve reklamları ayırt etmenin en iyi yolu pazarlamayı bir pasta gibi düşünmektir Bu pastanın içinde; pazar araştırması, medya planlaması, halkla ilişkiler, mahsul fiyatlandırma, yayılma, herif desteği, satış stratejisi ve toplumu dahil etme vardır Reklamlar bu pastada sadece bir dilimi temsil eder Bu pastadaki elemanlar bağımsızlık çalışmak yerine başarabilmek için beraber amaçlamak zorundadırlar Pazarlamanın etkili olabilmesi için saatlerce süren bir pazar araştırması gereklidir Pazarlamayı, bir şirketin müşteri ve şirket arasında ürünün ticaretini yerine getirmek için yaptığı her şey olarak görebiliriz