Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Pazarlama ile Reklamcılık Arasındaki Fark Nedir?

Pazarlama ile Reklamcılık Arasındaki Fark Nedir?
0
111

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Goreceksiniz ki coğu insan reklamcılık ile pazarlamayı surekli karıştırır İkisi de onemli olmakla beraber cok farklı alanlardır Farkı bilerek piyasa araştırması yapmak, şirketinizin dayanaklı buyumesinin yolunu acabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları anlatmadan once ikisinin de sozluk acıklamalarını yorumlayarak başlayalım
Reklamcılık: Bir sponsor tarafından ikna etmeye yonelik, ucretli, kişisel olmayan ve halka acık duyurulardır Bir firma tarafından kişisel olmayan şekilde urunlerinin var olan veya muhtemel muşterilerine sunulmasıdır
Pazarlama: Karşılıklı olarak urun değişimleriyle her iki tarafa da avantaj sağlamak icin muşteriyle satıcıyı bir arada goturen sistematik planlama, uygulama veya kontrol metotlarının karışımıdır
İki acıklamayı da okuduktan sonra insanların kafasında ikisinin de aynı olduğuna dair nasıl karışıklık olabileceğini duşunun ve gelin onu kıralım
Reklamlar pazarlama surecini sadece bir bileşenidir Teklif ettiğiniz hizmet, işiniz veya urununuzle ilgili size soz soyleme olanağı sağlayan bir surectir Ayrıca yerleştirme ve sıklık gibi strateji geliştirme sureclerini de icerir Gazete, doğrudan eposta, televizyon, panolar, radyo ve internette reklamın yerleşimi(pozisyonlanması) ile ilişkidir Reklamlar, pazar araştırmasından cok duşuk olmamakla birlikte halkla ilişkilerle beraber en yuksek pazarlama giderlerini oluşturan sureclerden biridir
Pazarlama ve reklamları ayırt etmenin en iyi yolu pazarlamayı bir pasta gibi duşunmektir Bu pastanın icinde; pazar araştırması, medya planlaması, halkla ilişkiler, urun fiyatlandırma, dağıtım, muşteri desteği, satış stratejisi ve toplumu dahil etme vardır Reklamlar bu pastada sadece bir dilimi temsil eder Bu pastadaki elemanlar ozgur calışmak yerine başarabilmek icin beraber calışmak zorundadırlar Pazarlamanın etkili olabilmesi icin saatlerce suren bir pazar araştırması gereklidir Pazarlamayı, bir şirketin muşteri ve şirket arasında urunun ticaretini yapmak icin yaptığı her şey olarak gorebiliriz
 

Similar threads

Göreceksiniz fakat birçok insan reklamcılık ile pazarlamayı aralıksız karıştırır İkisi de kayda değer olmakla beraber fazla bambaşka alanlardır Farkı kasten piyasa araştırması yerine getirmek, şirketinizin dayanaklı büyümesinin yolunu açabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
165
Pazarlama bir urun veya hizmetin piyasaya sunulmadan once bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel muşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması surecine denir Genellikle Turkiye’de ve Dunya’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan kişi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
Pazarlama, bir hizmet veya urunun satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını anlamak ve o pazara gore bir takım stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, urun ozellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir anlaşma yada kontrat imzalamak icin yapılan her şey ise...
Cevaplar
0
Görüntüleme
113
Online pazarlama dijital platformlar uzerinden yurutulen pazarlama aktivitelerine denir Online pazarlama sadece reklamcılık ile sınırlı değil, marka bilinirliği, arama motoru optimizasyonu, komunikasyon, muşteri hizmetleri ve satışın hepsini kapsamaktadır Online pazarlama, alışagelmiş pazarlama...
Cevaplar
0
Görüntüleme
121
Urun pazarlama firmaların urunlerini farklı satış kanalları uzerinden satması anlamına gelmektedir Urun pazarlama komplike bir iş değildir fakat satış yeteneği gerektirir Turkiye’de pazarlama ile satış arasındaki fark pek bilinmemektedir Urun pazarlamanın İngilizcesi aslında burada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
88
858,496Konular
981,797Mesajlar
29,861Kullanıcılar
RyZeSon üye
Üst Alt