Goreceksiniz ki coğu insan reklamcılık ile pazarlamayı surekli karıştırır İkisi de onemli olmakla beraber cok farklı alanlardır Farkı bilerek piyasa araştırması yapmak, şirketinizin dayanaklı buyumesinin yolunu acabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları anlatmadan once ikisinin de sozluk acıklamalarını yorumlayarak başlayalım
Reklamcılık: Bir sponsor tarafından ikna etmeye yonelik, ucretli, kişisel olmayan ve halka acık duyurulardır Bir firma tarafından kişisel olmayan şekilde urunlerinin var olan veya muhtemel muşterilerine sunulmasıdır
Pazarlama: Karşılıklı olarak urun değişimleriyle her iki tarafa da avantaj sağlamak icin muşteriyle satıcıyı bir arada goturen sistematik planlama, uygulama veya kontrol metotlarının karışımıdır
İki acıklamayı da okuduktan sonra insanların kafasında ikisinin de aynı olduğuna dair nasıl karışıklık olabileceğini duşunun ve gelin onu kıralım
Reklamlar pazarlama surecini sadece bir bileşenidir Teklif ettiğiniz hizmet, işiniz veya urununuzle ilgili size soz soyleme olanağı sağlayan bir surectir Ayrıca yerleştirme ve sıklık gibi strateji geliştirme sureclerini de icerir Gazete, doğrudan eposta, televizyon, panolar, radyo ve internette reklamın yerleşimi(pozisyonlanması) ile ilişkidir Reklamlar, pazar araştırmasından cok duşuk olmamakla birlikte halkla ilişkilerle beraber en yuksek pazarlama giderlerini oluşturan sureclerden biridir
Pazarlama ve reklamları ayırt etmenin en iyi yolu pazarlamayı bir pasta gibi duşunmektir Bu pastanın icinde; pazar araştırması, medya planlaması, halkla ilişkiler, urun fiyatlandırma, dağıtım, muşteri desteği, satış stratejisi ve toplumu dahil etme vardır Reklamlar bu pastada sadece bir dilimi temsil eder Bu pastadaki elemanlar ozgur calışmak yerine başarabilmek icin beraber calışmak zorundadırlar Pazarlamanın etkili olabilmesi icin saatlerce suren bir pazar araştırması gereklidir Pazarlamayı, bir şirketin muşteri ve şirket arasında urunun ticaretini yapmak icin yaptığı her şey olarak gorebiliriz
Reklamcılık: Bir sponsor tarafından ikna etmeye yonelik, ucretli, kişisel olmayan ve halka acık duyurulardır Bir firma tarafından kişisel olmayan şekilde urunlerinin var olan veya muhtemel muşterilerine sunulmasıdır
Pazarlama: Karşılıklı olarak urun değişimleriyle her iki tarafa da avantaj sağlamak icin muşteriyle satıcıyı bir arada goturen sistematik planlama, uygulama veya kontrol metotlarının karışımıdır
İki acıklamayı da okuduktan sonra insanların kafasında ikisinin de aynı olduğuna dair nasıl karışıklık olabileceğini duşunun ve gelin onu kıralım
Reklamlar pazarlama surecini sadece bir bileşenidir Teklif ettiğiniz hizmet, işiniz veya urununuzle ilgili size soz soyleme olanağı sağlayan bir surectir Ayrıca yerleştirme ve sıklık gibi strateji geliştirme sureclerini de icerir Gazete, doğrudan eposta, televizyon, panolar, radyo ve internette reklamın yerleşimi(pozisyonlanması) ile ilişkidir Reklamlar, pazar araştırmasından cok duşuk olmamakla birlikte halkla ilişkilerle beraber en yuksek pazarlama giderlerini oluşturan sureclerden biridir
Pazarlama ve reklamları ayırt etmenin en iyi yolu pazarlamayı bir pasta gibi duşunmektir Bu pastanın icinde; pazar araştırması, medya planlaması, halkla ilişkiler, urun fiyatlandırma, dağıtım, muşteri desteği, satış stratejisi ve toplumu dahil etme vardır Reklamlar bu pastada sadece bir dilimi temsil eder Bu pastadaki elemanlar ozgur calışmak yerine başarabilmek icin beraber calışmak zorundadırlar Pazarlamanın etkili olabilmesi icin saatlerce suren bir pazar araştırması gereklidir Pazarlamayı, bir şirketin muşteri ve şirket arasında urunun ticaretini yapmak icin yaptığı her şey olarak gorebiliriz