Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Pazarlama İletişimi ile Rekabet Etmek

Pazarlama İletişimi ile Rekabet Etmek
0
54

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
87
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlama İletişimi ile Rekabet Etmek PAZARLAMA İLETİŞİMİ İLE REKABET ETMEK Pazarlama gitgide entegre ve irtibat odaklı bir yapıya bürünmektedir Rekabet yoğun piyasalarda “ikna edici iletişim, faklılaşma ve üstünlük sağlamada büyük bir tartı taşımaktadır Al Ries ve Jack Trout’un, konumlandırma yaklaşımı ile iletişimde ayrı bir ebat yakalandı aynı zamanda satış ve tutundurma çabaları şirketlerin bütün kurumsal hareketlerini kapsayan bütüncül bir yapıya kavuştu İşletmelerin bütün satmak ve pazarlama çabaları pazarlama iletişimi yaklaşımı ile gerçekleşmeye başladı Pazarlama iletişimi; “ürünün toplam önerisini tüketicilerin amaçlarına ulaşmasına muavin olacak keza de kuruluşu kendi amaçlarına yaklaştıracak biçimde, tüketicilerle paylaşmaktır Pazarlama iletişimi ikna edici iletişim süreci olarak ele alınmaktadır Bütün işletme faaliyetleri bütünsel olarak ele alınıp irtibat ekseninde kurgulanmaktadır Rekabet, gittikçe yoğun ve baskı bir yapıya bürünmektedir Yalnızca Mahsul, fiyat, dağılım, tutundurma temelli olarak stratejiler yeterli olmamaktadır Pazarlama iletişimi yaklaşımı, kaynakları içten ve bilinçli kullanarak rakiplerden farklılaşmayı öngörmektedir İşletmenin herif ile tüm temas noktaları pazarlama iletişiminin kapsama alanına girmektedir Bu yüzden müşterilerin nüfus istatistiklerine göre özellikleri, yaşam tarzları ve satın alma alışkanlıkları dikkate alınmaktadır Alıcı ile karşılaşılan her mecradakanalda “aynı mesaj “verilerek, sinerji oluşturulmaya çalışılır ve farklılaştırılmış bir konum elde edilir Önceden firmalar, bütçelerinin %5’ini reklam, irtibat için ayırırken, zorlu Pazar koşullarında bu oran %25’i bulmaktadır Pazarlama iletişimi; reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme, bireysel satmak, ambalaj, tip hizmetleri, satış sonrası hizmet, aracısız olarak pazarlama, araştırma gibi unsurların bütünsel bir yaklaşımla ele alınması sonucunda manâlı rekabet avantajları sağlamaktadır Kalite, standardizasyon bir zorunluluk haline geldi Pek fazla sektörde kar marjları fazla düşük seviyelerde seyretmektedir Bilhassa Türkiye’nin rekabet imkanlarının çok kısıtlı olması da firmaların kendilerine bir bölge açmasını adamakıllı güçleştirmektedir 2002 yılında yapılan bir araştırmaya tarafından ülkeler arası rekabet gücü sıralamasında Türkiye 46 sırada yer almıştır KOBİ’ler arge, iletişim ve kurumsallaşmaya alaka göstermedikleri gibi, büyümek, marka oluşturmak konularında da zorunlu vizyona sahip değiller Bu koşul firmaların mukayeseli üstünlüklerini de gölgelemekte ve yeni pazarlar karşı güçlerini sınırlamaktadır Günümüz piyasa koşullarında her alanda standartlaşma sağlanmaktadır Rekabet için etkin enstrümanlar devreye girmektedir Iletişim bundan böyle en kayda değer rekabet silahlarından birisi haline gelmiştir Bu görevi pazarlama iletişimi disiplini üstlenmiş durumdadır “Bir pazarlama yöneticisinin de dediği gibi, bütünleşik pazarlama iletişimi, sizin bütün imajlarınızı ve mesajlarınızı birleştirerek, sürekli ve etkin kılarak pazarda dinç bir marka kimliği oluşturur Kurumsal mesajlarınız, kimliğiniz, imajınız ve konumunuzu koordine eder KOBİ’ler, üretim ve yatırım yeteneklerini, pazarlama iletişimi disiplinini benimseyerek global pazarlara açmak için yatırım yapmaları gerekmektedir Sadece üretmek dinç bir sanayi gelişimi için tatmin edici değildir KOBİ’lerin ürün ve hizmetlerini yüksek karlarla satılabilmesi için etkili bir potansiyele sahip olan becerikli pazarlama iletişimi ile tanışmaları gerekmektedir “yapılan bir araştırmaya kadar, bütünleşik pazarlama iletişimi ile performans aralarında doğrusal bir ilişki ve bütünleşik pazarlama iletişimi’nin Pazar payı, satışlar ve karlar üzerinde olumlu etkisi olduğu saptanmıştır KOBİ profili daha fazla belirgin olan sanayimizde pazarlama iletişiminin kullanım imkanları daha fazla araştırılmalıdır Küresel ve lokal pazarlarda markalaşmak, etkili ve uzun vadeli işler edebilmek için pazarlama iletişimi yaklaşımı benimsenmelidir Bu yaklaşımla keza rekabet olanakları arttırılabilir ayrıca de ürün ve hizmetlerin marka değeri yükseltilebilir Faruk Yazan  
 
858,497Konular
981,963Mesajlar
29,963Kullanıcılar
Üst Alt