Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Pazarlama Mucize Değildir

Pazarlama Mucize Değildir
0
63

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlama Mucize Değildir Pazarlama mucize değildir Pazarlama ile ilgili verdiğim eğitimlerde, katılımcıların, pazarlama konusundaki fikirlerini dinleme ve derleme fırsatım oldu Pazarlama konusunda eğitim alanların beklentileri böylece büyük oysa, bu beklentileri yerine getirmek için pazarlamanın “mucize olması gerekir Pazarlama mucize değildir Pazarlama, içten uygulandığında şüphesiz işletmenize ahenk, kazanç ve memnuniyet getirecektir ama sadece içten pazarlama yapmakla her şeyi çözmek olası değildir Bu yüzden, pazarlamanın ne olmadığını ve neler yapamadığını listeledim; 1 Pazarlama, kötü bir deneyimi unutturamaz: En büyük beklenti bu olsa da, ne eyvah oysa, pazarlama kötü bir deneyimi unutturamaz Müşterinize yaşattığınız kötü bir tecrübe sebebiyle, yalnızca bir müşterinizi kaybetmekle kalmazsınız, bu müşteriniz deneyimlerini diğerlerine de aktaracağından, potansiyel çoğu müşterinizi de kaybedersiniz Pazarlama, potansiyel müşterilerinizin kapınıza gelmesini sağlar, lakin deneyimlerini manâsız verip size bir kısmet daha vermesini sağlayamayabilir Daha fazla pazarlama aktivitelerine başlamadan evvel, mevcut müşterilerinizin sunduğunuz servislerden tatmin olduğunda muhakkak olun Gönülsüzce, daha artı tatminsiz müşteri yaratmayın Unutmayın, sunduğunuz ürün ve hizmetten memnun kalmayan bir herif, bunu 11 kişiye daha anlatabiliyor 2 Pazarlama kusurlu bir işletmeyi düzeltemez: Tıpatıp pazarlamanın fena deneyimleri unutturamaması gibi, pazarlama nakit akışını veya personel problemlerini çözemez Ara Sıra işletmeler jurnal problemlerine yoğunlaştıklarından, koca ormanın içerisinde yalnızca bir ağacı görebiliyorlar Mesela, nakit akışında problem yaşamış firmalar, daha pozitif satış yaparak bu problemlerini çözebileceklerine inanıyorlar, fakat eğer problem, faturaların muhasebeden geç çıkması veya geç ödenmesi ise, yeni müşterilerin gelmesi, yalnızca nakit sızıntı problemlerinin daha da artmasına sebep olacaktır Daha çok müşteriyi çekecek pazarlama programları kullanmak yerine, mevcut muhasebe problemlerini çözmek, işletmenin nakit akışını düzeltecektir Aynı bir şekilde, eğer personel ile ilgili problemler işletmeyi etkiliyorsa, pazarlama faaliyetleri, sadece bu problemin daha da büyümesine sebep olacaktır 3 Pazarlama bir gecede sizi varlıklı yapamaz: İşletmenizde, pazarlama ile ilgili bir programına başlatmak, satışlarınızın bir anda roket gibi artmasına sebep olmaz Pazarlama, sizin firmanızın ismini veya ürününüzün markasını maksat pazarınızda üste taşımanıza yardımcı olur Oysa bundan daha sonra, potansiyel müşterileriniz mahsul yada hizmetlerinizi denemeye karar verebilirler Başarılı bir pazarlama programı çok fazla çalışma, zaman ve para ister Eğer vakit ve para konusunda zaten panik içerisindeyseniz, pazarlama sizi daha da büyük bir paniğe sevk edebilir 4 Pazarlama, bir şeyleri bir defa yapıp daha sonra hatırlamamak değildir: En iyi pazarlamacılar test ederler, bir daha test ederler ve daha sonra yeniden deneme ederler Mesela sitenizin tasarımı, kullanıcılar için yerinde olmayabilir Fazla daha iyi profesyonel bir tasarımcı ile anlaşıp tekrar tasarımı yaptırabilirsiniz Herif ile iletişim seviyenizi hangi elementlerin arttırdığını bulmak için testler yapmaya devam etmeniz gerekir Bambaşka kampanyaları, farklı ürünleri, öbür hizmetleri, ayrı servisleri kesintisiz denemeniz gerekir 5 Pazarlama, müşterilerinizin elde etmek istemedikleri ya da almaya güçleri yetmeyecekleri ürün ve hizmetleri almalarını sağlamaz: Ne dek çok iyi bir mahsul veya hizmet sunarsanız sunun, eğer ihtiyacı olmayanlara ya da satın alma gücü olmayanlara satmaya çalışıyorsanız, pazarlama programınız dahice bile olsa, başarısız olacaksınız Pazarlama sizinle veya işletmenizle ilgili bir şey değildir Pazarlama, müşteriniz ve müşterinizin istekleriyle ilgilidir Eğer müşterinizin istediği şey sizde yoksa, bunu müşterinize verimli ve mantıklı fiyatlarda sağlayabilmek için hazırlanmaya başlayın Pazarlama konusunda bir şeyler yapmaya başlamadan evvel, bunları düşünün Ilk Kez işinizde “doğrusu nelerin olduğunu anlamaya çalışın Probleminiz pazarlama mı yoksa; Kapatamadığınız satışlar mı? Kapatamadığınız alıcı hesapları mı? Müşteriye yeterli sunamadığınız hizmetleriniz mi? Proseslerinizde, alıcı memnuniyetini düşüren hatalar mı? Hatalı hedeflediğiniz pazarınız mı? Yüksek maliyetleriniz mi? Ürününüzün veya hizmetinizin pazara uyumluluğu mu? Şirketinizin genel yönetim şekli mi? Bu liste, işletmeyle ilgili birçok hatalı ile uzayıp gidiyor… Pazarlama konusunda danışmanlık bölge firmaların çoğunda, problemin pazarlama ile ilgili yok, işletmenin işletim şekliyle ilgili olduğu ortaya çıkıyor Eğer probleminizi dürüst tanımlayamazsanız, pazarlama ile ilgili yapacağınız hamleler ile, problemin yalnızca daha da büyümesine sebep olacaksınız Pazarlama mucize değildir… DrZeki Yüksekbilgili  
 
858,497Konular
981,928Mesajlar
29,944Kullanıcılar
coldsteez2Son üye
Üst Alt