nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Pazarlama bir ürün veya hizmetin piyasaya sunulmadan önce bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel müşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması sürecine denir Çoğunlukla Türkiye ’de ve Dünya ’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan birey satışçıdır, pazarlamacı değildir Bu yazımızda pazarlamadan özet olarak bahsedeceğiz çünkü pazarlama bir yazıyla anlatılacak basitlikte bir konu değildir
Pazar Araştırması
Pazarlama içerisinde birdenbire artı konsept ve stratejiyi barındıran bir alandır Tip odaklı bir sistemde bir firmanın amacı insanların satın almak isteyebileceği ürünleri üretmektir Ürün üretilmeden önce pazarın böyle bir ürüne ne kadar ilgi göstereceğinin ölçülmesi, yani pazar araştırılması yapılması gereklidir Açılış noktası daima müşteridir Satın almaya niyetli kimse yahut ürünü yaratmanın ve üretmenin o kadar de bir anlamı yoktur
Mahsul
Pazarı olan bir mahsul yaratılırken de ürünün özelliklerini devretmek pazarlamanın konusudur Mesela iPhone gibi bir ürünün hangi özelliklerinin piyasanın ilgisini çektiğini bir düşünün Cep telefonu sektörü Apple girmeden önce de rekabetin olduğu iyi bir pazardı fakat iPhone piyasayı silip süpürdü Aramak ancak insanların alaka gösterebileceği bir ürün yaratmak da pazarlamanın en manâlı unsurlarından bir tanesidir
FiyatPazarlamanın bir diğer unsuru da fiyat politikasıdır Üretilen ürün için bir fiyat devretmek genel olarak öyle kolay bir meslek değildir Piyasanın nabzını yoklamak ve karlılığı göz önünde bulundurarak bir fiyat biçmek pazarlamanın görevidir Bir ürünün bedeli hem müşteriyi ayrıca de üreticiyi hoşnut etmelidir Müşteri açısından mahsul bir değer katmalı, imalatçı açısından da karlı olmalıdır
PromosyonÜrünün promosyonu pazarlamanın önemli bir diğer unsurudur Bir ürün yaratıp ve fiyat koyarak piyasaya sunmak tatmin edici değildir Ürünün pazara tanıtılması gereklidir Reklamcılık mahsul promosyonunda kayda değer bir yer oynar ve başlı başına komplike bir alandır Ürünün piyasadaki algısı yapılan reklampromosyon çerçevesinde değişir Bedensel anlamda aynı kalitede olan iki ürün aralarında önemli fiyat farklarının olmasının nedeni, birinin diğerine kadar piyasa kadar daha iyi bilinmesinden kaynaklanabilir İyi bir promosyon stratejisi ile pazarlamanın amacı markalaşmayı temin etmek ve ürüne olan talebi arttırmaktır
DağıtımPazarlamanın öteki bir unsuru da dağıtımdır Ürünlerin dağıtım kanallarının iyi belirlenmesi gereklidir Piyasa ürüne rahatlıkla ulaşamıyorsa pazarlama başarısız olmuştur Pazarlama derslerinde bilhassa CocaCola ve Pepsi ’nin hangi bölüştürme kanallarını kullandıkları anlatılır Yabancı bir ülkeye pazarlanan bir ürün içten dağılma kanalından geçmezse çoğunlukla başarısız olur
PozisyonlamaPazarlama ile ilgi en son unsur da pozisyonlamadır Bir ürünün piyasa koşullarında nasıl bir pozisyon aldığı konusu önceden pazarlama konusu olarak kabul edilmezsen, şimdi çok önemli bir faktör olmuştur Yaratılan ürünün muhakkak bir kitleyle özdeşleştirilmesi ürüne verilen değeri etkilemektedir Örneğin, Apple iMac bilgisayar ile herhangi bir PC ’yi düşünün Fiziksel içerik ve bilhassa olarak adeta benzer olan iki ürünün pozisyonlanması farklıdır Çünkü iMac bilgisayarlar PC ’lere göre hep piyasada daha bambaşka tanıtılmıştır Bu da piyasanın ürüne olan algısını ve dolayısıyla değerini değiştirmektedir
Pazarlama hakkında yüzlerce yazı yazabiliriz Bu yazı da pazarlamayı fazla genel hatlarıyla anlatmaya çalıştık Pazarlamacı kelimesinin gerçekten satışçı seslenmek olduğunu lütfen unutmayın
Pazar Araştırması
Pazarlama içerisinde birdenbire artı konsept ve stratejiyi barındıran bir alandır Tip odaklı bir sistemde bir firmanın amacı insanların satın almak isteyebileceği ürünleri üretmektir Ürün üretilmeden önce pazarın böyle bir ürüne ne kadar ilgi göstereceğinin ölçülmesi, yani pazar araştırılması yapılması gereklidir Açılış noktası daima müşteridir Satın almaya niyetli kimse yahut ürünü yaratmanın ve üretmenin o kadar de bir anlamı yoktur
Mahsul
Pazarı olan bir mahsul yaratılırken de ürünün özelliklerini devretmek pazarlamanın konusudur Mesela iPhone gibi bir ürünün hangi özelliklerinin piyasanın ilgisini çektiğini bir düşünün Cep telefonu sektörü Apple girmeden önce de rekabetin olduğu iyi bir pazardı fakat iPhone piyasayı silip süpürdü Aramak ancak insanların alaka gösterebileceği bir ürün yaratmak da pazarlamanın en manâlı unsurlarından bir tanesidir
FiyatPazarlamanın bir diğer unsuru da fiyat politikasıdır Üretilen ürün için bir fiyat devretmek genel olarak öyle kolay bir meslek değildir Piyasanın nabzını yoklamak ve karlılığı göz önünde bulundurarak bir fiyat biçmek pazarlamanın görevidir Bir ürünün bedeli hem müşteriyi ayrıca de üreticiyi hoşnut etmelidir Müşteri açısından mahsul bir değer katmalı, imalatçı açısından da karlı olmalıdır
PromosyonÜrünün promosyonu pazarlamanın önemli bir diğer unsurudur Bir ürün yaratıp ve fiyat koyarak piyasaya sunmak tatmin edici değildir Ürünün pazara tanıtılması gereklidir Reklamcılık mahsul promosyonunda kayda değer bir yer oynar ve başlı başına komplike bir alandır Ürünün piyasadaki algısı yapılan reklampromosyon çerçevesinde değişir Bedensel anlamda aynı kalitede olan iki ürün aralarında önemli fiyat farklarının olmasının nedeni, birinin diğerine kadar piyasa kadar daha iyi bilinmesinden kaynaklanabilir İyi bir promosyon stratejisi ile pazarlamanın amacı markalaşmayı temin etmek ve ürüne olan talebi arttırmaktır
DağıtımPazarlamanın öteki bir unsuru da dağıtımdır Ürünlerin dağıtım kanallarının iyi belirlenmesi gereklidir Piyasa ürüne rahatlıkla ulaşamıyorsa pazarlama başarısız olmuştur Pazarlama derslerinde bilhassa CocaCola ve Pepsi ’nin hangi bölüştürme kanallarını kullandıkları anlatılır Yabancı bir ülkeye pazarlanan bir ürün içten dağılma kanalından geçmezse çoğunlukla başarısız olur
PozisyonlamaPazarlama ile ilgi en son unsur da pozisyonlamadır Bir ürünün piyasa koşullarında nasıl bir pozisyon aldığı konusu önceden pazarlama konusu olarak kabul edilmezsen, şimdi çok önemli bir faktör olmuştur Yaratılan ürünün muhakkak bir kitleyle özdeşleştirilmesi ürüne verilen değeri etkilemektedir Örneğin, Apple iMac bilgisayar ile herhangi bir PC ’yi düşünün Fiziksel içerik ve bilhassa olarak adeta benzer olan iki ürünün pozisyonlanması farklıdır Çünkü iMac bilgisayarlar PC ’lere göre hep piyasada daha bambaşka tanıtılmıştır Bu da piyasanın ürüne olan algısını ve dolayısıyla değerini değiştirmektedir
Pazarlama hakkında yüzlerce yazı yazabiliriz Bu yazı da pazarlamayı fazla genel hatlarıyla anlatmaya çalıştık Pazarlamacı kelimesinin gerçekten satışçı seslenmek olduğunu lütfen unutmayın