Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Pazarlama Nedir?

Pazarlama Nedir?
0
77

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlama bir urun veya hizmetin piyasaya sunulmadan once bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel muşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması surecine denir Genellikle Turkiye’de ve Dunya’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan kişi satışcıdır, pazarlamacı değildir Bu yazımızda pazarlamadan kısaca bahsedeceğiz cunku pazarlama bir yazıyla anlatılacak basitlikte bir konu değildir
Pazar Araştırması Pazarlama icerisinde birden fazla konsept ve stratejiyi barındıran bir alandır Muşteri odaklı bir sistemde bir firmanın amacı insanların satın almak isteyebileceği urunleri uretmektir Urun uretilmeden once pazarın boyle bir urune ne kadar ilgi gostereceğinin olculmesi, yani pazar araştırılması yapılması gereklidir Başlangıc noktası her zaman muşteridir Satın almaya niyetli kimse yoksa urunu yaratmanın ve uretmenin pek de bir anlamı yoktur
Urun Pazarı olan bir urun yaratılırken de urunun ozelliklerini belirlemek pazarlamanın konusudur Orneğin iPhone gibi bir urunun hangi ozelliklerinin piyasanın ilgisini cektiğini bir duşunun Cep telefonu sektoru Apple girmeden once de rekabetin olduğu iyi bir pazardı ama iPhone piyasayı silip supurdu Demek ki insanların ilgi gosterebileceği bir urun yaratmak da pazarlamanın en onemli unsurlarından bir tanesidir
Fiyat Pazarlamanın bir başka unsuru da fiyat politikasıdır Uretilen urun icin bir fiyat belirlemek genellikle pek kolay bir iş değildir Piyasanın nabzını yoklamak ve karlılığı goz onunde bulundurarak bir fiyat bicmek pazarlamanın gorevidir Bir urunun bedeli hem muşteriyi hem de ureticiyi memnun etmelidir Muşteri acısından urun bir değer katmalı, uretici acısından da karlı olmalıdır
Promosyon Urunun promosyonu pazarlamanın onemli bir başka unsurudur Bir urun yaratıp ve fiyat koyarak piyasaya sunmak yeterli değildir Urunun pazara tanıtılması gereklidir Reklamcılık urun promosyonunda onemli bir yer oynar ve başlı başına komplike bir alandır Urunun piyasadaki algısı yapılan reklampromosyon cercevesinde değişir Fiziksel anlamda aynı kalitede olan iki urun arasında ciddi fiyat farklarının olmasının nedeni, birinin diğerine gore piyasa tarafından daha iyi bilinmesinden kaynaklanabilir İyi bir promosyon stratejisi ile pazarlamanın amacı markalaşmayı sağlamak ve urune olan talebi arttırmaktır
Dağıtım Pazarlamanın diğer bir unsuru da dağıtımdır Urunlerin dağıtım kanallarının iyi belirlenmesi gereklidir Piyasa urune rahatlıkla ulaşamıyorsa pazarlama başarısız olmuştur Pazarlama derslerinde ozellikle CocaCola ve Pepsi’nin hangi dağıtım kanallarını kullandıkları anlatılır Yabancı bir ulkeye pazarlanan bir urun doğru dağıtım kanalından gecmezse genelde başarısız olur
Pozisyonlama Pazarlama ile ilgi en son unsur da pozisyonlamadır Bir urunun piyasa koşullarında nasıl bir pozisyon aldığı konusu eskiden pazarlama konusu olarak kabul edilmezsen, şimdi cok onemli bir faktor olmuştur Yaratılan urunun belli bir kitleyle ozdeşleştirilmesi urune verilen değeri etkilemektedir Orneğin, Apple iMac bilgisayar ile herhangi bir PC’yi duşunun Fiziksel icerik ve ozellikle olarak hemen hemen aynı olan iki urunun pozisyonlanması farklıdır Cunku iMac bilgisayarlar PC’lere gore hep piyasada daha farklı tanıtılmıştır Bu da piyasanın urune olan algısını ve dolayısıyla değerini değiştirmektedir
Pazarlama hakkında yuzlerce yazı yazabiliriz Bu yazı da pazarlamayı cok genel hatlarıyla anlatmaya calıştık Pazarlamacı kelimesinin aslında satışcı demek olduğunu lutfen unutmayın
 

Similar threads

Urun pazarlama firmaların urunlerini farklı satış kanalları uzerinden satması anlamına gelmektedir Urun pazarlama komplike bir iş değildir fakat satış yeteneği gerektirir Turkiye’de pazarlama ile satış arasındaki fark pek bilinmemektedir Urun pazarlamanın İngilizcesi aslında burada...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Goreceksiniz ki coğu insan reklamcılık ile pazarlamayı surekli karıştırır İkisi de onemli olmakla beraber cok farklı alanlardır Farkı bilerek piyasa araştırması yapmak, şirketinizin dayanaklı buyumesinin yolunu acabilir Pazarlama ile reklamcılık arasındaki farkları anlatmadan once ikisinin de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
110
Pazarlama, bir hizmet veya urunun satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını anlamak ve o pazara gore bir takım stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, urun ozellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir anlaşma yada kontrat imzalamak icin yapılan her şey ise...
Cevaplar
0
Görüntüleme
111
Pazarlama bir ürün veya hizmetin piyasaya sunulmadan önce bir pazarı olup olmadığının araştırılması ve potansiyel müşterilere sağlayabileceği değerinin anlatılması sürecine denir Çoğunlukla Türkiye ’de ve Dünya ’da pazarlama ile satış birbirlerine karıştırılan terimlerdir Bir malı satan birey...
Cevaplar
0
Görüntüleme
119
Online pazarlama dijital platformlar uzerinden yurutulen pazarlama aktivitelerine denir Online pazarlama sadece reklamcılık ile sınırlı değil, marka bilinirliği, arama motoru optimizasyonu, komunikasyon, muşteri hizmetleri ve satışın hepsini kapsamaktadır Online pazarlama, alışagelmiş pazarlama...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
858,464Konular
981,124Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt