nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Pazarlama, bir hizmet ya da ürünün satılabilmesine imkan oluşturacak bir pazarın boyutlarını kavramak ve o pazara kadar bazı stratejiler (fiyat politikası belirleme, markalaşma, ürün özellikler gibi) geliştirmektir Satışı kapatarak bir uzlaşma yada kontrat imza atmak için yapılan her şey ise satmak sürecidir Her ikisi de başarılı bir iş için gereklidir ve biri olmadan diğerinin bir anlamı yoktur Stratejik olarak iki metodu da birleştirmeyi başardığınızda ortaya başarılı bir meslek çıkarabilirsiniz Bunun yanına eğer çabalarınız dengeyi korumuyorsa büyümeniz imkansızlaşır
Pazarlama tekniğiniz şirketi olduğunuz ürünler için beklentileri karşılamak ve ikna etmek adına yaptığınız tüm*ölçümleri*kapsayacaktır Bu, satışa giden yolda hazırlanan mesajlar, reklamlar, halkla ilişkiler, fiyat politikası, mahsul özellikleri ve markalaşmayı içerir
Satmak süreci ise kişiler arası iletişimdir Başlıca birebir toplantılar, telefon görüşmeleri ve ağlarla yapılmaktadır Sizi beklentiler ve müşteriyle karşısında karşıya getiren ve uzaklık yerine kişisel seviyede işleyen her şeydir
Bir hizmet veya ürünü pazarlarken(satarken), satışa giden süreç gerçekten sekiz kişiyle iletişime geçtiğinizde başlar Eğer bu aşamayı başarıyla yapabilirseniz, soğuk bir safhadan daha sıcak safhaya geçebilir ve beklentileri ilerletebilirsiniz Satışlar sıcaklaştığında ve tavana vurduğunda satış profesyonelleri için satışı kapatmak fazla daha kolaydır
Yukarıdaki açıklamamda gördüğünüz üzere satış ve pazarlama için seviyeyi geliştirmek*çoklu iletişimden*geçmektedir Bu yüzden pazarlamayla satışı birleştiren bir stratejiyi peşine düşüp takip etmeniz son derece önemlidir Bu sizin soğuk, sıcak ve yakıcı seviyelerinin hepsini aşmanızı sağlayacaktır Bütün bunlar denge ile ilgilidir
Pazarlamayla Satış Tekniğinizi Nasıl Birleştireceğinizi Biliyormusunuz?
Birkaç dakikanızı ayırın ve beklentiler listenizle veritabanınızı soğuk, sıcak ve yakıcı seviye amaçlarınıza göre kategorilere ayırın sonra oturup her grup için nasıl strateji izleyeceğinizi belirleyin
Örneğin aşağıdaki metotları deneyebilirsiniz:
Soğuk Yol Stratejisi:*Direk eposta gönderin veya özel promosyonlar öneri edin Bunu bilhassa internet firmaları fazla sık yapar Örneğin, Markafonicom, Hepsiburadacom ve Gittigidiyorcom
Sıcak Yol Stratejisi:*Telefon edin, satış mektubu gönderin veya özel seminer ve eğitimler planlayarak sıcak seviyenin başarılması için hepsini bir araya toplayın Bu da gönder satmak temsilcilerinin irtibat kabiliyetine bağlıdır Örneğin
Sıcak seviyeye geldiğinizde satışların kapatılma sürecini de başlatmalısınız Bir yerde beklentiyi karşıladığınızda bunu yapmak basit olacaktır Bunu birebir görüşmelerle, sunumlarla, değerlendirmelerle veya kontratla yapabilirsiniz
Pazarlama veya Satışlardan Hoşnut Değilseniz?
Eksik olduğunuz yönlerde bir ortağa sahip almak başlıca sonra gelmek için iyi bir alternatiftir Bunu ilgili alanlarda ortaklık vererek, bayilik oluştururak ya da satış temsilcisi alarak yapabilirsiniz Ama şunu unutmayın: Satmak kabiliyeti yüksek olan kişiler genelde pazarlamadan pek de iyi anlamazlar! Bu dediğim şey size fazla acayip ve abuk subuk gelebilir çünkü ülkemizde pazarlamacı denilen kişi gerçekten pazarlamadan sorumlu kişi değildir Yani pazarlama strajelerini ya siz oluşturmalısınız ya da bulunduğunuz sektörde tecrübe sahibi olan diğer bir kişiyi bulmanız gereklidir Eğer piyasaya yeni bir mahsul çıkarmayı planlıyorsanız ve bütçenizin büyük bir bölümünü alacağınız satmak temsilcilerine göre ayarladıysanız bitmiş düşünmenizi tavsiye ederim Satmak, pazarlamanın sadece bir ayağıdır ve diğer pazarlama unsurları (reklam, pazar araştırması gibi) bütçenizi önemli anlamda zorlayacaktır
Pazarlama tekniğiniz şirketi olduğunuz ürünler için beklentileri karşılamak ve ikna etmek adına yaptığınız tüm*ölçümleri*kapsayacaktır Bu, satışa giden yolda hazırlanan mesajlar, reklamlar, halkla ilişkiler, fiyat politikası, mahsul özellikleri ve markalaşmayı içerir
Satmak süreci ise kişiler arası iletişimdir Başlıca birebir toplantılar, telefon görüşmeleri ve ağlarla yapılmaktadır Sizi beklentiler ve müşteriyle karşısında karşıya getiren ve uzaklık yerine kişisel seviyede işleyen her şeydir
Bir hizmet veya ürünü pazarlarken(satarken), satışa giden süreç gerçekten sekiz kişiyle iletişime geçtiğinizde başlar Eğer bu aşamayı başarıyla yapabilirseniz, soğuk bir safhadan daha sıcak safhaya geçebilir ve beklentileri ilerletebilirsiniz Satışlar sıcaklaştığında ve tavana vurduğunda satış profesyonelleri için satışı kapatmak fazla daha kolaydır
Yukarıdaki açıklamamda gördüğünüz üzere satış ve pazarlama için seviyeyi geliştirmek*çoklu iletişimden*geçmektedir Bu yüzden pazarlamayla satışı birleştiren bir stratejiyi peşine düşüp takip etmeniz son derece önemlidir Bu sizin soğuk, sıcak ve yakıcı seviyelerinin hepsini aşmanızı sağlayacaktır Bütün bunlar denge ile ilgilidir
Pazarlamayla Satış Tekniğinizi Nasıl Birleştireceğinizi Biliyormusunuz?
Birkaç dakikanızı ayırın ve beklentiler listenizle veritabanınızı soğuk, sıcak ve yakıcı seviye amaçlarınıza göre kategorilere ayırın sonra oturup her grup için nasıl strateji izleyeceğinizi belirleyin
Örneğin aşağıdaki metotları deneyebilirsiniz:
Soğuk Yol Stratejisi:*Direk eposta gönderin veya özel promosyonlar öneri edin Bunu bilhassa internet firmaları fazla sık yapar Örneğin, Markafonicom, Hepsiburadacom ve Gittigidiyorcom
Sıcak Yol Stratejisi:*Telefon edin, satış mektubu gönderin veya özel seminer ve eğitimler planlayarak sıcak seviyenin başarılması için hepsini bir araya toplayın Bu da gönder satmak temsilcilerinin irtibat kabiliyetine bağlıdır Örneğin
Sıcak seviyeye geldiğinizde satışların kapatılma sürecini de başlatmalısınız Bir yerde beklentiyi karşıladığınızda bunu yapmak basit olacaktır Bunu birebir görüşmelerle, sunumlarla, değerlendirmelerle veya kontratla yapabilirsiniz
Pazarlama veya Satışlardan Hoşnut Değilseniz?
Eksik olduğunuz yönlerde bir ortağa sahip almak başlıca sonra gelmek için iyi bir alternatiftir Bunu ilgili alanlarda ortaklık vererek, bayilik oluştururak ya da satış temsilcisi alarak yapabilirsiniz Ama şunu unutmayın: Satmak kabiliyeti yüksek olan kişiler genelde pazarlamadan pek de iyi anlamazlar! Bu dediğim şey size fazla acayip ve abuk subuk gelebilir çünkü ülkemizde pazarlamacı denilen kişi gerçekten pazarlamadan sorumlu kişi değildir Yani pazarlama strajelerini ya siz oluşturmalısınız ya da bulunduğunuz sektörde tecrübe sahibi olan diğer bir kişiyi bulmanız gereklidir Eğer piyasaya yeni bir mahsul çıkarmayı planlıyorsanız ve bütçenizin büyük bir bölümünü alacağınız satmak temsilcilerine göre ayarladıysanız bitmiş düşünmenizi tavsiye ederim Satmak, pazarlamanın sadece bir ayağıdır ve diğer pazarlama unsurları (reklam, pazar araştırması gibi) bütçenizi önemli anlamda zorlayacaktır