Pazarlama yonetimi kavramları
Pazarlama eylemi bir dizi bilincli eylemin yapılmasını ongorur Bu eylemler yapılırken acaba yonetim felsefesi ne olacaktır? İşletmenin cıkarlarınamı, tuketicilerin cıkarlarına mı, yoksa toplumun cıkarlarına mı ağırlık verilerek istenen amaca ulaşılacaktır?
İşletmeler şu beş kavramdan ( yonetim felsefesi ya da duşuncesi ) birini benimseyerek pazarlama eylemlerini yonetirler :
1Uretime yonelik pazarlama yonetimi
2Mala yonelik pazarlama yonetimi
3Satışa oneli pazarlama yonetimi
4Pazara yonelik pazarlama yonetimi
5Topluma yonelik pazarlama yonetimi
Pazarlama eylemi bir dizi bilincli eylemin yapılmasını ongorur Bu eylemler yapılırken acaba yonetim felsefesi ne olacaktır? İşletmenin cıkarlarınamı, tuketicilerin cıkarlarına mı, yoksa toplumun cıkarlarına mı ağırlık verilerek istenen amaca ulaşılacaktır?
İşletmeler şu beş kavramdan ( yonetim felsefesi ya da duşuncesi ) birini benimseyerek pazarlama eylemlerini yonetirler :
1Uretime yonelik pazarlama yonetimi
2Mala yonelik pazarlama yonetimi
3Satışa oneli pazarlama yonetimi
4Pazara yonelik pazarlama yonetimi
5Topluma yonelik pazarlama yonetimi