Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Pazarlama yönetimi

Pazarlama yönetimi
0
283

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Pazarlama yönetimi

Değişimde taraflardan biri öbür taraftan istediği karşılığı ele geçirmeyi amaçlar ve amacına varmak için çalışmalar yapar , planlar oluşturur ve planları uygulamaya koyarsa pazarlama yönetimi söz konusu olur

Pazarlama yönetimi, etkin biçimde değişimin sağlanması için, pazarlama eylemlerinin planlanması, planın uygulanması ve yoklama edilmesi işidir

İşletmelerde pazarlama yönetimi işi o kadar çok görevli göre yürütülür Satış, reklam, araştırma ve öbür pazarlamayla ilgili yöneticiler, elbirliğiyle pazarlama eylemlerini yönetirler Şüphesiz bütün bu yöneticilerin ast olduğu pazarlama yöneticisi koordinasyonu sağlar Bu sorumlu yöneticilerin görevi işletme için olumlu başkalaşım sonuçları sağlayacak biçimde pazarlama planları yerine getirmek, planları uygulamaya belirlemek, planlar ile gerçekleşen sonuçları karşılaştırmak ve sapmalar varsa gerekli önlemleri almaktır

Değişimin etkin ve faydalı bir şekilde gerçekleşmesi önemlidir Yani değişim örgütleri amacına yerinde olmalıdır Örgütlerin yapılarına tarafından amaçları değişir Sözgelimi işletmelerde hedef çoğunlukla kardır, bu durumda değişimde kar sağlanmalıdır

Pazarlama yönetimine der ve geniş elde etmek üzere iki açıdan bakılabilir

Gizli açıdan bakıldığında, pazarlama yönetimi işletmenin pazarlama bölümünün eylemlerini yürütülmesini kapsar Geniş açıdan bakıldığındaysa işletmeyi bir tüm olarak amaçlarına ulaştırmak için,pazarlama yöneticileri karar verme ve sorun çözme yeteneklerini ve güçlerini kullanırlar böylece pazarlama yöneticisi, pazarları ve pazarlama kaynaklarını idare eden bir uzmandır İşletmenin üretim, finans ve işgören eylemlerini yöneten yöneticilerle yakın ilişkiler kurarak görevini yürütür

Pazarlama yönetiminin temel görevi pazarlanan mallara, hizmetlere, kişilere, düşüncelere istek yaratmak olduğu görüşü yaygındır Oysa aslında pazarlama yöneticileri, örgütün amacına ulaşmasını sağlayacak biçimde talebin düzeyini, zamanını ve içeriğini etkilemelidirlerPazarlama yöneticisi öbür taleplerle uğraşmak zorundadır bunun içinde girilecek pazarlar, geliştirilecek mallar, uygulanacak fiyatlar, kullanılacak dağıtım kanalları ve yapılacak satış çabalarıyla ilgili kararlar oluşturmalıdır

Pazarlamacılar gereksinim yaratmazlar, bir malın bir insanın ihtiyacını nasıl karşılayacağını açıklar istek yaratmaya çalışır, malı cazibeli ve satın alınmaya hazırlanmış kılar, talebi etkiler

Pazarlama yönetimi yalnızca büyük işletmelerde bulunmaz Gerçekten ufak tarım işletmecileri, toptancılar perakendeciler de pazarlama eylemlerini aranje etmek ve öteki idare işlevlerini yapmak zorundadır Dar bir bölgede çalışan satmak görevlisinin de kendine özgü bir pazarlama planı yapıp uygulaması, karşılaştığı sorunları çözmesi gerekir Şüphesiz, büyük işletmelerde pazarlama eylemleri fazla daha karmaşıktır bu nedenle, pazarlama yönetimi koskocoman çabayı, ayrıntılı planlamayı ve denetimi kapsar ve örgütün en üstteki basamağında bulunan yöneticilerin devir alanına girer

Pazarlama yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar şöyle sıralanabilir:

1 Olayların, koşulların ve insanların kesintisiz değiştiği gerçeği benimsenmelidir Alıcı ve üretici pazarlarını yaratıcı kişiler ve örgütler, mallar ve hizmetler, pazarlama yöntemleri sürekli olarak değişir İşletmenin kendiside değişir

2 Bu değişmeler aleyhinde, işletme, pazarlama eylemlerinde yenilikler yapmalı, bu yönde davranışını planlamalıdır Pazarladığı mallarda ve hizmetlerde uyguladığı fiyatlarda, kullandığı dağılma kanallarında ve satış çabalarında değişiklikler yapmalıdır

3 Tüketicilerin ihtiyaç ve istekleri bilinmelidir Bu kaide aşağı açıklanacak olan pazarlama kavramı ile ilgilidir Söz konusu kavramı belirleyen işletmeler tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini izler, bu yolda türlü araştırmalar yapar veya yaptırır

4 Pazarlamada sistem yaklaşımına yer verilmelidir Pazarlama eylemleri yürütülürken sistem yaklaşımının gereği, işletme içi ve işletme dışı etkenler göz önüne alınmalıdır

5 Pazarlama yönetimine katkıda bulunacak türlü veri dallarında geliştirilen kavramlar ve kuramlar öğrenilip uygulanmalıdır Pazarlamanın, iktisat, matematik, psikoloji, sosyoloji ve kültürel antropolojiyle yakın ilişkileri vardır Kararlar alınırken bu bilgi dallarından yararlanılmalıdır

6 Pazarlama ile ilgili öteki idare dallarının yakın ilişkisi olduğu unutulmamalıdır Mesela, pazarlanacak mal çeşidinin belirlenmesinin imal yönetimi üzerinde etkileri vardır

7 Uygun bir örgüt vücuda getirilmelidir *
 
858,497Konular
981,963Mesajlar
29,963Kullanıcılar
Üst Alt