iltasyazilim
FD Üye
Pazarlamanın faydaları
Pazarlamanın beş esas faydası vardır
1) Şekil Faydası
2) Yer Faydası
3) Vakit Faydası
4) Mülkiyet Faydası
5) Asalet Faydası
Sırasıyla bunları inceleyelim:
51Şekil Faydası : Üretilecek malların hangi şekilde,ebat ve ebatta üretim edileceği pazarlama departmanının elde edeceği bilgilerden yararlanılarak yapılır Sonuçta üretim faaliyetleri, pazarlama faaliyetleriyle elde edilen tüketici istekleri doğrultusunda yapılır Bu pazarlamanın şekil faydasını yaratmış olur
52Yer Faydası : Tüketiciler çoğunlukla mülk ve hizmetlerin üretildiği yerlerden uzaktan bölgelerde bulunurlar Bir başka deyişle tüketicinin ihtiyaçlarını karşılayacak mülk ve hizmetler, tüketicilere yakın yerlerde üretilmezler Mülk ya da hizmetin, üretim merkezlerinden alınarak tüketiciyle buluşmasını temin etmek bir pazarlama hizmetidir Bu pazarlamanın yer faydasını yaratmış olur
53Vakit Faydası : Imal süresi belirtilmiş mevsimlerle kısıtlı olabilen malların, ara sıra gerekli olarak her mevsimde tüketilmesi gerekebilmektedir Buna en hoş örnekte buğday ve güya tarım ürünleridir Dolayısıyla pazarlama faaliyetleriyle bu malların depolanarak muhafaza edilmesi ve her mevsimde tüketiciye ulaştırılması gerekmektedir Bu pazarlamanın vakit faydasını yaratmış olur
54 Sahiplik Faydası : Tüketicilerin bir maldan faydalanarak tüketebilmesi için o malın kendisine getirilerek satılması, yani malın mülkiyetinin tüketiciye intikal ettirilmiş olması gerekmektedir Pazarlama bu dağıtım ve satmak işlerini gerçekleştirir Bu pazarlamanın sahiplik faydasını yaratmış olur
55Itibar Faydası : Türkiye gibi eksik gelişmiş toplumlarda bir takım malların kullanılıp tüketilmesi, kişilere kayıtlı ölçüde haysiyet sağlar Aslında bu itibarın nedeni ihtiyacın karşılanmasından ziyade şaşaa yapmaktır Örneğin bugün İstanbulda yaşamış bir takım kesimler Akmerkezden alışveriş yapmakla toplumun öteki kesiminden insanların önüne geçtiklerini, daha itibarlı olduklarını zannederler
Yapılan araştırmaya tarafından Fransanın birey başına düşen ulusal geliri ülkemizden 10 kat daha artı olmasına rağmen; ülkemizde gösterişli ve lüks arabaların tercih edilmesi ve Fransada ekonomik arabarın seçim edilmesi iyice gösteriş psikolojisidir Bu konuda pazarlamanın büyük payı vardır ve bu pazarlamanın şeref faydasını yaratmış olur *
Pazarlamanın beş esas faydası vardır
1) Şekil Faydası
2) Yer Faydası
3) Vakit Faydası
4) Mülkiyet Faydası
5) Asalet Faydası
Sırasıyla bunları inceleyelim:
51Şekil Faydası : Üretilecek malların hangi şekilde,ebat ve ebatta üretim edileceği pazarlama departmanının elde edeceği bilgilerden yararlanılarak yapılır Sonuçta üretim faaliyetleri, pazarlama faaliyetleriyle elde edilen tüketici istekleri doğrultusunda yapılır Bu pazarlamanın şekil faydasını yaratmış olur
52Yer Faydası : Tüketiciler çoğunlukla mülk ve hizmetlerin üretildiği yerlerden uzaktan bölgelerde bulunurlar Bir başka deyişle tüketicinin ihtiyaçlarını karşılayacak mülk ve hizmetler, tüketicilere yakın yerlerde üretilmezler Mülk ya da hizmetin, üretim merkezlerinden alınarak tüketiciyle buluşmasını temin etmek bir pazarlama hizmetidir Bu pazarlamanın yer faydasını yaratmış olur
53Vakit Faydası : Imal süresi belirtilmiş mevsimlerle kısıtlı olabilen malların, ara sıra gerekli olarak her mevsimde tüketilmesi gerekebilmektedir Buna en hoş örnekte buğday ve güya tarım ürünleridir Dolayısıyla pazarlama faaliyetleriyle bu malların depolanarak muhafaza edilmesi ve her mevsimde tüketiciye ulaştırılması gerekmektedir Bu pazarlamanın vakit faydasını yaratmış olur
54 Sahiplik Faydası : Tüketicilerin bir maldan faydalanarak tüketebilmesi için o malın kendisine getirilerek satılması, yani malın mülkiyetinin tüketiciye intikal ettirilmiş olması gerekmektedir Pazarlama bu dağıtım ve satmak işlerini gerçekleştirir Bu pazarlamanın sahiplik faydasını yaratmış olur
55Itibar Faydası : Türkiye gibi eksik gelişmiş toplumlarda bir takım malların kullanılıp tüketilmesi, kişilere kayıtlı ölçüde haysiyet sağlar Aslında bu itibarın nedeni ihtiyacın karşılanmasından ziyade şaşaa yapmaktır Örneğin bugün İstanbulda yaşamış bir takım kesimler Akmerkezden alışveriş yapmakla toplumun öteki kesiminden insanların önüne geçtiklerini, daha itibarlı olduklarını zannederler
Yapılan araştırmaya tarafından Fransanın birey başına düşen ulusal geliri ülkemizden 10 kat daha artı olmasına rağmen; ülkemizde gösterişli ve lüks arabaların tercih edilmesi ve Fransada ekonomik arabarın seçim edilmesi iyice gösteriş psikolojisidir Bu konuda pazarlamanın büyük payı vardır ve bu pazarlamanın şeref faydasını yaratmış olur *