Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Pazarlamanın faydaları

Pazarlamanın faydaları
0
79

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
86
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlamanın faydaları

Pazarlamanın beş temel faydası vardır

1) Şekil Faydası

2) Yer Faydası

3) Zaman Faydası

4) Mulkiyet Faydası

5) İtibar Faydası



Sırasıyla bunları inceleyelim:

51Şekil Faydası : Uretilecek malların hangi şekilde,boyut ve ebatta imal edileceği pazarlama departmanının elde edeceği bilgilerden yararlanılarak yapılır Sonucta uretim faaliyetleri, pazarlama faaliyetleriyle elde edilen tuketici istekleri doğrultusunda yapılır Bu pazarlamanın şekil faydasını yaratmış olur

52Yer Faydası : Tuketiciler genellikle mal ve hizmetlerin uretildiği yerlerden uzak bolgelerde bulunurlar Bir başka deyişle tuketicinin ihtiyaclarını karşılayacak mal ve hizmetler, tuketicilere yakın yerlerde uretilmezler Mal veya hizmetin, uretim merkezlerinden alınarak tuketiciyle buluşmasını sağlamak bir pazarlama hizmetidir Bu pazarlamanın yer faydasını yaratmış olur

53Zaman Faydası : Uretim suresi belirli mevsimlerle kısıtlı olabilen malların, bazen zorunlu olarak her mevsimde tuketilmesi gerekebilmektedir Buna en guzel ornekte buğday ve benzeri tarım urunleridir Dolayısıyla pazarlama faaliyetleriyle bu malların depolanarak muhafaza edilmesi ve her mevsimde tuketiciye ulaştırılması gerekmektedir Bu pazarlamanın zaman faydasını yaratmış olur

54 Mulkiyet Faydası : Tuketicilerin bir maldan faydalanarak tuketebilmesi icin o malın kendisine getirilerek satılması, yani malın mulkiyetinin tuketiciye intikal ettirilmiş olması gerekmektedir Pazarlama bu dağıtım ve satış işlerini gercekleştirir Bu pazarlamanın mulkiyet faydasını yaratmış olur

55İtibar Faydası : Turkiye gibi az gelişmiş toplumlarda bazı malların kullanılıp tuketilmesi, kişilere belirli olcude itibar sağlar Aslında bu itibarın nedeni ihtiyacın karşılanmasından ziyade gosteriş yapmaktır Orneğin bugun İstanbulda yaşayan bazı kesimler Akmerkezden alışveriş yapmakla toplumun diğer kesiminden insanların onune gectiklerini, daha itibarlı olduklarını zannederler
Yapılan araştırmaya gore Fransanın kişi başına duşen milli geliri ulkemizden 10 kat daha fazla olmasına rağmen; ulkemizde gosterişli ve luks arabaların tercih edilmesi ve Fransada ekonomik arabarın tercih edilmesi tamamen gosteriş psikolojisidir Bu konuda pazarlamanın buyuk payı vardır ve bu pazarlamanın itibar faydasını yaratmış olur
 
858,496Konular
981,672Mesajlar
29,759Kullanıcılar
xmaxoqal1332Son üye
Üst Alt