Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Pegasus uçağının pistten çıkmasının ardından şoke eden iddia!

Pegasus uçağının pistten çıkmasının ardından şoke eden iddia!

elektronikci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,347
Etkileşim
3
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
69
Iste%2DPegasus%2Ducaginin%2DSabiha%2DGokcen%2Dde%2Dpistten%2Dcikma%2Dani%2D231397%2Ejpg

Sabah gazetesinden Dilek Güngör'ün haberine nazaran, Ulaştırma Bakanlığı Denetleme Hizmetleri Müdürlüğü, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ve Cumhurbaşkanlığı İrtibat Merkezi'ne (CİMER) iletilen evraklara nazaran, kazaya davetiye çıkaran onlarca teknik raporun karartıldığı argüman edildi. 

İŞTE O TEZLER

TARİH 12.11.2019... Samsun-İstanbul seferini yapacak olan TC-CPB isimli uçakta hasarlı lastik bildirimi yapılıyor. Olağan şartlarda uçuş emniyeti için uçağın lastiğine batan cisimlerin çıkarılması dahi yasak... O durumdaki bir uçağın 'acil' servise alınıp lastik değiştirilmesi gerekirken, Pegasus bu prosedürleri çiğniyor. Uçağın kaptan pilotu, şirketin Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki teknik takımına durumu bildiriyor.

Uçağın ön dikmede bulunan lastiğinde batık/delik tespit edildiği belirtiliyor. Lakin teknik grup delik tespit edilen lastiğe Samsun meydanında müdahalede bulunmuyor. Şirketin uçakların vaktinde iniş-kalkışı konusunda mobbing yaptığı pilotlar, yolcuların hayatını riske atarak, o lastiklerle İstanbul'a getiriyor. Delik tespit edilen iki lastik İstanbul'daki meydana iner inmez apar topar değiştiriliyor.

YARIK TEKERLEKLE SEYAHAT





TARİH 3.11.2019... TC-NCB isimli uçakta kaptan pilot Krasnodar meydanından 2 numaralı lastikte 0.4 mm derinliğinde ve 1 cm çapında bir yarık olduğunu merkeze bildiriyor. E-mail atılmasına karşın orada teknik müdahalede bulunulmuyor. Lastik değişimi Sabiha Gökçen Havalimanı'na geldikten sonra yapılıyor.

TARİH 3.11.2019... TC-NCD isimli uçağın motorunu çalıştırmaya yarayan bujide arıza ortaya çıkıyor. Şirketin kaptan pilotu, arızayı teknik takıma bildiriyor. Lakin deftere geçmiyor. Tutanak tutmadan yola devam ediyor. Hatta e-maillerde motor çalıştırmada buji arızası ortaya çıktığına vurgu yapılarak, "bunu dönüşte mi yazalım" diye teknik servise sorması dikkat çekiyor.

TARİH 6.10.2019... Adana-İstanbul seferini yapacak olan TC-CPL uçağında koltuk kızaklarında arıza bildirimi yapılıyor. Pilot koltuklarının bağlandığı kızakların aşındığı ve 'acil' tedbir alınması gerektiği vurgulanıyor. Pegasus Teknik Merkezi'ne kızakların değişmesi gerektiği bildirimi yapılıyor. Takımın defter kaydı yapması durumunda uçağın AOG (parça yahut tamir gerektiği için uçamayan yerde yatan uçak anlamına gelir) olacağı vurgulanıyor. Bu nedenle, arızanın giderilmesi için uçağın Sabiha Gökçen Havalimanı'na inişi bekleniyor.

İNİŞ KADROSUNDAKİ SORUNU KAYDA GİRMEDİ




TARİH 4.10.2019... Sivas'tan İstanbul'da Sabiha Gökçen Havalimanı'na gelecek TCNCE isimli uçak, iniş grubu arızası veriyor. Sivas Havalimanı'nda uçağın yüksek süratle iniş ekiplerini limit dışı topladığı ortaya çıkıyor. Orada teknik takımı bulunmayan Pegasus'un pilotları, iniş ekiplerine hasar verebilecek büyük arızayı İstanbul'daki teknik müdürlerle konuşup deftere kaydetmiyor. Olağanda teknik takım talep edilmesi gerekirken bu prosedüre uyulmuyor. O meydanda mutabakatlı teknik grup olmadığı gerekçesiyle arızanın defter kaydına alınması engelleniyor. Yetkisi olmamasına karşın denetim de kaptan tarafından yapılıyor. Teknik müdürlük pilota 'inişte denetimleri yaptırırsın' diyor. 

YERLE ARAYI ÖLÇEN SİSTEM ÇALIŞMADI

TARİH 27.10.2019... Oslo'da kalkışa hazırlanan Pegasus uçağında 'Nav Ra1' arızası meydana geliyor. Yani, uçağın yerle arasını ölçen sisteminin arızalı olduğu belirtiliyor. Pilot, Sabiha Gökçen Havalimanı'nda Pegasus'un teknik müdürlüğüne mevzuyu aktarıp, tavsiyelerini istiyor. Oslo'da şirketin arızaya bakacak teknik grubu olmadığı gerekçesiyle uçağın İstanbul'a kadar arızalı bir formda gelmesine göz yumuluyor. Yeniden 11.03.2019 tarihinde de TC-NBG isimli uçakta da oluşan bir arıza gizleniyor.

13.01.2018'de Trabzon'da kaza geçiren Boeing 737/800 tipi TC-CPE kodlu uçaktan alınan modülün 12.03.2018'de TC-CPI kodlu uçağa takıldığı argüman ediliyor.
 

Similar threads

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda iniş yaptıktan sonra pistten çıkan uçağın enkazındaki çalışmalar sürüyor. Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ (HEAŞ) ve Pegasus teknik ekipleri, İzmir-İstanbul seferini yapan ve dün 18.19'da Sabiha Gökçen Havalimanı'na iniş yaptıktan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
Alınan bilgiye göre, İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayolları'na ait uçak, inişten sonra Sabiha Gökçen Havalimanı'nda pistten çıktı. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda İzmir-İstanbul seferini yapan içinde 2'si çocuk 177 yolcu ve 6 mürettebat bulunan PC2193 sefer sayılı TC-IZK...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Alınan bilgiye göre, İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayolları'na ait uçak, inişten sonra Sabiha Gökçen Havalimanı'nda pistten çıktı. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda İzmir-İstanbul seferini yapan içinde 2'si çocuk 177 yolcu ve 6 mürettebat bulunan PC2193 sefer sayılı TC-IZK...
Cevaplar
0
Görüntüleme
44
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda İzmir-İstanbul uçağı pistten çıktı. Uçak üç parçaya bölündü... Sabiha Gökçen Havalimanı'na inmeye çalışan Pegasus Havayolarına ait 177 yolcu taşıyan uçak pistten çıktı.  Uçağın ağır hasar aldığı kazada uçaktan alevler yükseldiği görüldü...
Cevaplar
0
Görüntüleme
42
Şarika-İstanbul seferini gerçekleştiren Pegasus Havayolları'na ilişkin Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı iniş yaptığı sırada pistte tutunamadı.  Saat 09.05'te pist kenarındaki toprak alanda duran uçağın yolcuları, 'slide' olarak isimlendirilen şişme kaydırak yardımı ile tahliye...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
858,478Konular
981,301Mesajlar
29,565Kullanıcılar
Üst Alt