teknolojiuzmani
FD Üye
Tüketicilerin artan taleplerini karşılamak ve çevrimiçi mağazaların güçlü rekabet baskısına karşı koymak için perakendecilerin mağazalarını dijital tahlillerle donatmaları gerekiyor. Bağlı teknolojiler akıllı perakende satışın temelini oluşturuyor.
Ülkemizde; 2018 sonu itibariyle 1 trilyon TL’lik bir büyüklüğe ulaştığı kestirim edilen perakende bölümü klasik mağazacılıkta olduğu üzere dijital platformlarda da büyümeye devam etti. İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı bir evvelki yıla nazaran 4,4 puan artarak yüzde 29,3 oranına yükseldi.
Dalın bu derece süratli büyümesini sağlayan en değerli etkenlerin başında elbet teknoloji geliyor. Dalın en büyük tehdidi de en fırsatı da teknoloji olarak görünüyor. Perakendecilerin offline mağazalarını en çok tehdit eden öge dijital dönüşümken, potansiyel müşteriyi mağazalara çekmenin yolu ise tekrar dijital dönüşümden ve dijital kanallardan geçiyor.
E-ticaretin, perakende dalı karşında giderek güçlenmesi, daldaki dönüşümü de hızlandırıyor. Dünya perakende dalının büyüklüğü 25 trilyon dolara ulaşmış durumda. E-ticaretin küresel pazardaki büyüklüğünün ise 2021 yılı itibariyle her yıl yüzde 16 artarak 4,5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Perakende dalı, geleceğini garanti altına almak için yapay zeka kullanımını artırmaya, daha uygun müşteri tecrübesi için büyük bilgiden yararlanmaya ve eş vakitli reaksiyon beklentisini karşılamaya yöneliyor.
“Perakendede taşınabilir uygulamalar ve büyük data belirleyici olmaya devam edecek”
Müşterilere bilgi sağlamanın ve onlarla en uygun halde irtibat kurmanın perakende çalışanının misyonu olduğunu söyleyen T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu: İnsansız, büsbütün robotların ve sensörlerin hizmet verdiği perakende tecrübesine çok uzak değiliz. Büsbütün dijital mağazacılığın bir adım öncesindeyiz ve bu sürece hazırlık yapmak gelecekte de kesimde var olabilmek için kaçınılmaz görünüyor. Açıkçası, günümüzde de çok kanallı eforlar bir müddettir var. Lakin bunların hepsinin başarılı olduğunu söylemek sıkıntı. Önümüzdeki devirde perakendede taşınabilir uygulamalar ve bilgiden hareketle üretilen tahlil ve kampanyalar belirleyici olmaya devam edecek. Teknolojiyi merkeze alarak müşteri beklentisine karşılık verebilen perakende firmaları dijital dönüşüm sürecinde ortaya çıkan yeni fırsatlardan da faydalanabilecek. Bilgisayarlar, telefonlar, kasalar, reklam ekranları ve elektronik fiyat etiketleri üzere ekipmanlarını bağlı hale getirmeyi başaran perakendeciler tam manasıyla entegre bir mağazacılık tecrübesinin keyfini çıkaracak. T-Systems olarak, perakende müşterilerimize dijital dönüşüm süreçlerinde rehberlik ederek dijital çağın müşterisinin tüm beklentilerini karşılayacak tahliller sağlıyoruz. Tüm müşteri tecrübesi teşebbüslerinin üçte ikisinin 2022’ye kadar BT kullanmaya başlayacağını düşünürsek, perakende bölümünde yaşanan dijital dönüşümün hızlanarak devam etmesi gerekiyor” dedi.