Dünya ve Türkiye pazarında sürdürülebilir moda üzerine çalışmalar yapan öncü deterjan markası Perwoll, başarılı dizayncı Zeynep Tosun ile birlikte birinci defa gerçekleştirilen farklı bir toplumsal sorumluluk projesine imza attı. Kullanılmayan dokumacılık eserleri İstanbul’un dört farklı noktasına pozisyonlandırılmış giysi kumbaraları ve modasigecmez.net adresi üzerinden Temmuz ayından itibaren toplanmaya başladı. Bağışlanan bu kıyafetler Zeynep Tosun ve Anadolu’daki emektar bayanların öncülüğünde yöresel ileri ve geri dönüşüm teknikleriyle yine tasarlanarak bir koleksiyona dönüştürüldü.
Kendi markasını kurduğundan beri üretim basamaklarının büyük bir kısmını Anadolu’daki bayan dokumacılık çalışanları ile gerçekleştiren başarılı dizayncı Zeynep Tosun, duyduğu heyecanı “Toplanan tüm kıyafetleri renklerine, çeşitlerine, gramajlarına nazaran ayırarak çok evvelce beri Anadolu’da bilinen çeşitli el işi formülleriyle orijinal kıyafetler yarattık. Bu dizaynların, tüm markalara ve tasarımcılara ilham vermesini ve tekniklerin sahiplenilmesini umuyoruz,” kelamlarıyla anlattı. Toplanan kıyafetlerden işlemeler ve patchworkler ile süslenmiş jean ceket, şapka, muska ve çanta üretildi. Toplam 490 modülden oluşan sürdürülebilir özel koleksiyonun satışından elde edilen gelir ise Kanserli Çocuklara Umut Vakfı’na (KAÇUV) bağışlanacak.
Moda bölümünün tabiata verdiği ziyana dair farkındalık oluşturmak ismine #ModasıGeçmez mottosu ile birçok farklı projeyi hayata geçiren Perwoll, geliştirdiği özel formüllerle giysilerin daha uzun mühlet yeni üzere kalmasını sağlayan deterjanlarıyla da sürdürülebilir moda akımına dayanak oluyor. Kullan-At alışkanlığını değiştirmeyi hedefleyen marka, Zeynep Tosun beraberliğinde üstlendiği misyonun bir tüketici hareketine dönüşmesini ve etraf, sürdürülebilirlik, bayan istihdamı üzere birçok bedelli alana dokunmasını, büyük moda markaları ve e-ticaret kanallarına da ilham kaynağı olmasını hayal ediyor.
Duyurusunun birinci olarak toplumsal medyada Zeynep Tosun’un yanı sıra Gamze Erçel, Deniz Karasu, Gizem Üzel ve Ezgi Dinç üzere influencer paylaşımlarıyla yapıldığı proje, hayata geçtiği birinci günden itibaren web sitesinden talepler aldı.
Elde edilen gelirin bağışlanacağı sürdürülebilir koleksiyon, Trendyol Kanserli Çocuklara Umut Vakfı mağazasında satışa sunuldu;
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.