Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Petrol Ofisi CEO'su açıkladı: Dizel yakıta zam yolda

Petrol Ofisi CEO'su açıkladı: Dizel yakıta zam yolda

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63
Petrol%2DOfisi%2DCEO%2Dsu%2Dacikladi%2DDizel%2Dyakita%2Dzam%2Dyolda%2D227059%2Ejpg

Milletlerarası Denizcilik Örgütü IMO 2020 değişim süreci ile birlikte, 1 Ocak 2020’den itibaren tüm dünyada gemilerin kullanacağı denizcilik yakıtlarının sülfür oranı yüzde 3.5’dan yüzde 0.5’e düşürülecek.

İzmir’de daldaki gelişmelere yönelik sorularımızı yanıtlandıran Petrol Ofisi (PO) CEO’su Selim Şiper, şirket olarak PO Marine ile IMO 2020 kriterleri kapsamındaki birinci ikmalini İstanbul’da yaptıklarını anlattı.

Kumkapı açıklarında yapılan ikmal ile Petrol Ofisi’nin Demre-8 isimli barcı tarafından, 100 ton yeni kuşak denizcilik yakıtı VLSF’yi ikmal ettiğini hatırlatan Selim Şiper, “Bütün gemiler bu yakıtı kullanmak zorunda. Kimileri yüksek kükürtlüyü düşük olana dönüştüren sistemler kullanıyor. Olağan dizel yakıtı yüksek kükürtlü yakıtla karıştırıp oranı düşürenler de var” dedi.

DİZEL YAKITA ARTIRIM GELEBİLİR!



VLSF ismi verilen bu yeni yakıtın deniz nakliyatında kullanılmaya başlanmasıyla birlikte metreküp başına yakıt maliyetinin 150 dolar civarında artacağını kaydeden Selim Şiper, bunun da navlun maliyetlerini yükselteceğini bildirdi. VLSF elde etmek için dizel yakıt muhtaçlığının artacağını belirten PO CEO’su, “Bu yüzden dizel yakıt fiyatları da artabilir. Zira tıpkı üretim sürecinden çıkıyorlar. Birini fazla üretmek için başkasının arzı kısılacak” bilgisini verdi. Bununla birlikte çevreyi daha az kirleten VLSF sayesinde deniz nakliyatının etrafa verdiği zararın azalacağını kelamlarına ekleyen Şiper, “Boğazlar daha az kirlenecek. Şunu unutmamak lazım İstanbul’u kurtaran etkenlerden biri de otogazdır. Dünyada otogaz kullanımında birinci sıradayız. Ülkemiz için bir muvaffakiyet kıssası arıyorsak bu otogazdır” sözlerini kullandı.

GEÇİŞ SÜRECİ ZİYANLI OLMASIN!

Türkiye’de yapılan birinci VLSF ikmali ile ilgili bilgi veren Petrol Ofisi Ticari ve Endüstriyel Satışlar Yöneticisi Ulvi Kılıç da, şunları söyledi: “IMO 2020 kriterleri, sahiden de dünya denizciliğini derinden etkileyecek. Bu kuvvetli süreçte armatörlerimizin karşılaşabileceği meselelere tahlil sunabilmek ismine da, Denizcilik Yakıtları Kalite ve Ölçü Garanti Sistemi’ni de geliştirdik. Dünya gemicilik sanayisi, yeni regülasyonun çevreyi korumak ismine çok büyük yararı olacağı konusunda hemfikir olsa da, geçiş sürecinde önemli ziyanlara uğramaktan çekiniyor. Çünkü IMO 2020 başlangıcı ile birlikte en büyük sorun yakıt ile ilgili teknik sorunlar ve kalite standartları oturmamış yakıtların gemilere verebileceği olası ziyanlar olacak. Bu alanda da dünyada bir birincisi gerçekleştirip, istisnasız yüzde 100 tüm ikmallerimizde bağımsız nezaret hizmeti vereceğiz.”

KAYIT DIŞI AKARYAKIT MÜMKÜN DEĞİL!



On numara yağ ismi verilen ve kesimin başının kaygıda olduğunu hususla ilgili sorularımızı da yanıtlandıran Petrol Ofisi CEO’su Selim Şiper, “Onun içeriğinin ne olduğu belirli değil. Sıvı yağ bile konuluyor olabilir. O yakıt sanılan şeyin yanması denetim edilemediği için araç yangınları çıkıyor. Yetkilileri ve şoförleri uyarıyoruz” sözlerini kullandı.

Rafineriden çıkan yakıtın pompaya kadar devlet tarafından izlemesinin yapıldığını anlatan Selim Şiper, dalda kayıt dışı yahut merdiven altı üzere bir durumun kelam konusu olmayacağını, en küçük istasyonun bile eşit düzenlemelere tabi olduğunu anımsattı. Bölümün çok düşük marjlarla çalıştığını da kelamlarına ekleyen Selim Şiper, bayilerle yapılan mukavelelerde bir takın değişikliklere gitmeye başladıklarını anlattı.

Recep Erçin/Aydınlık
 
858,509Konular
980,819Mesajlar
30,680Kullanıcılar
egethemoonSon üye
Üst Alt