Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Peygamber Efendimiz?in Son Nefesindeki Emri

Peygamber Efendimiz?in Son Nefesindeki Emri
0
113

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
PEYGAMBER sallâllâhu aleyhi ve sellem EFENDİMİZ?İN SON NEFESİNDEKİ EMRİ:
“EMRİNİZDEKİLERİN HAKLARINA RİÂYET EDİN

Velhâsıl namazımız çok mühim Cenâbı Hak:

“…Secde et ve yaklaş (elAlak, 19) buyuruyor

Namaza çok ihtimam istiyor Cenâbı Hak

“…Secde et ve yaklaş (elAlak, 19) buyuruyor “Bir mîraç, Efendimiz buyuruyor

Efendimiz vefât ederken bile, râvî diyor:

“Sesi kısıldı (diyor), iki şey üzerinde Efendimiz çok hassâsiyetle duruyordu İyice duyamaz hâle geldik Efendimiz tekrarlıyordu: «Namaz, namaz, namaz» birincisi İkincisi de; «Emrinizin altındakilerin hukukuna dikkat edin» (Bkz Beyhakî, Şuab, VII, 477)

Bunun içine “eytâm, erâmil yani “dullar ve yetimler de giriyor Onlardan da bir mes?ul olduğumuzu Yani beden ve kalp âhengi içinde, huşû içinde Cenâbı Hak bir namaz istiyor İlâhî huzûra giriyoruz çünkü Hattâ “namaza duracağınız zaman temiz elbiseler giyinin buyruluyor, secde edeceğiniz zaman (Bkz elA‘râf, 31)

Yani zâhir ve bâtın tertemiz olacak Huzûra çıkıyoruz çünkü

Oruç:

??????????? ??????????

(“…Umulur ki korunursunuz elBakara, 183)

“Umulur ki kurtulursunuz buyruluyor Göze oruç, kulağa oruç, dile oruç Zikirle geçen bir dil

Sadaka, infak, 125 yerde geçiyor toplam olarak Cenâbı Hak ne buyuruyor:

“Sevdiğiniz şeylerden vermedikçe Allâh?a yaklaşamazsınız… buyuruyor (Bkz Âli İmrân, 92)

???? ????????? ???????? ?????? ?????????? ?????? ?????????? buyruluyor

Nasıl kendimizi seviyoruz, kendimize alıyoruz Fakat Allah için ne kadar veriyoruz? Allah için ne kadar seviyoruz?

Demek ki bunun için Cenâbı Hak hep önümüze ölçüler koymuş oluyor

Hac, ayrı bir fazîlet En son farz olan bir ibadet

Fısk yok, refes yok, cidâl yok Boş lâflar af edersiniz gevezelik, cidâl, münâkaşa vs lâubâlî söz, bunların hepsini Cenâbı Hak men ediyor (Bkz elBakara, 197)

Demek ki kul bu şekilde bir şahsiyet tevzî ederek yaşayacak ve Cenâbı Hak?la dost olacak Onun için Cenâbı Hak dostluğu istiyor Dostluk nedir? Sevenin sevilende kendi husûsiyetlerini görmesinden kaynaklanır

Yâkub aleyhisselâm?ın on iki oğlu vardı Yusuf… Kendi karakter, kendi şahsiyetini Yusuf?ta gördü, Yusuf?a meyletti Cenâbı Hak da bir kulunda ne kadar cemâlî sıfatların tecellîsi varsa başta merhametten başlayarak o kulla Cenâbı Hak dost oluyor

O kula:

????? ?????? ?????????? ????? ???? ???????????

“…Onlar korkmayacaklardır, üzülmeyeceklerdir (elAhk?f, 13) buyuruyor, o zor günde

İki zor ânımız var Efendimiz hep duâ ederdi:

“?Yâ Rabbi! Kabir azâbından ve âhiret azâbından Sana sığınırım buyuruyor (Bkz Müslim, Cennet, 67)

İbrahim aleyhisselâm malından, canından, evlâdından, onları Allah yolunda istîmâl etmesiyle “Halîlullah oldu Tevhîdi korumak için ateşe girmeye, ateşte yanmaya râzı oldu Nemrud?un ateşine girmeye râzı oldu Cenâbı Hak gülistana çevirdi Cenâbı Hakk?ın karşısındaki, Cebrail?in zikrinin mukâbilinde bütün servetini verecek oldu, vakfetti

Cenâbı Hakk?a olan muhabbeti, evlât muhabbetinin üzerine çıktı Cenâbı Hak:

“Selâm İbrahim (dedi), bu zor bir imtihandı, açık bir imtihandı Sana selâm olsun buyurdu ve tebrik etti:

“Sana bir nam verdik buyurdu (Bkz esSâffât, 106109)

EtTahiyyâtü?den sonra İbrahim aleyhisselâm?a da salevâtı şerîfe getiriyoruz

Fakat Cenâbı Hak, tabi; İbrahim aleyhisselâm?da büyük ufuklar açıldı, kalpte ufuklar açıldı, kalpte derinlikler başladı İlâhî azamet, ilâhî kudret akışları karşısında bir acziyet içinde kaldı

Kıyâmet günü;

????? ????????? ?????? ???????????

“Yâ Rabbi! İnsanları yarattığın gün beni mahcup etme buyurdu (Bkz eşŞuarâ, 87) Tabi bu, demek ki perdeler kalktıkça, insan; “???? ?????? ???????? ?????? ?????? ??????? (Nefsini bilen, Rabbini de bilir) Acziyetini idrâk ediyor

Velhâsıl hayat dediğimiz nedir? Beşik ile tabut arasındaki bu kısa yolculuğu tefekkür ikliminde idrâk edebilmek:

Niçin geldin? Kimin mülkünde yaşıyorsun? Kimin verdiği rızıkla merzuksun? Yolculuğun nereye?

Cenâbı Hak kulundan ne istiyor?

?????? ???? ????? ??????? ???????? ???????

(“Ancak Allâh?a kalbi selîm (temiz bir kalp) ile gelenler (o günde fayda bulur) eşŞuarâ, 89)

Rafine olmuş bir kalp istiyor Nasıl insan doğuşta tertemiz geliyor, mis gibi kokuyor çıktığı zaman dünyaya Cenâbı Hak o şekilde bir kendisiyle bir kavuşmamızı arzu ediyor

?????? ???? ????? ??????? ???????? ???????

“Kalbi münîb istiyor Hak ve şer o kalpte netleşmiş Nasıl insan ateşe elini sokmaz; o kişi Allâh?ın haram kıldıkları karşısında bu kadar bir teyakkuz hâlinde

“Nefsi mutmainne Cenâbı Hak buyuruyor:

“Ey itmi?nâna ermiş nefs! (elFecr, 27) diyor Mal, mülk, evlât, ne Allah verdiyse hepsini Allah yolunda fedâyı cân edenler, kullananlar

Değişen şartlar altında… Zenginlikle imtihan en zoru, fakirlikle imtihan, hastalıkla imtihan, en zoru sağlıkla imtihan Hepsini bu “râdıyye Allâh?ın emrettiği şekilde, Allah?tan râzı olarak…

Zenginse ona göre, mütevâzı olarak yaşayacak, kifâyet miktarıyla yaşayacak, infak edecek

Cenâbı Hak varlık vermemişse; “bunda da bir hayır var diyecek “Verseydi belki ben daha kötü olacaktım, âhiretim felâkete uğrayacaktı Sabredecek orada Hastaysa sabredecek En zoru, sıhhatliyse, en zoru da bu, sıhhatte nasıl sabredecek? İbadetine dikkat edecek, kulluğuna dikkat edecek, nefsânî arzulardan kendini koruyacak İşte bu şekilde olacak, Allah ondan râzı olacak: Merdıyye

“Cennet?ime gir (elFecr, 30) buyruluyor

En (büyük) huzur nedir hayatta?

????? ???????? ??????? ??????????? ??????????

(“…Bilesiniz ki, kalpler ancak Allâh?ı anmakla mutmain olur (huzura kavuşur) erRa‘d, 28)

Kalbin Cenâbı Hak?la beraber olması İşte peygamberler En çok çileler, belâlar, peygamberlerin başından geçiyor En rahat Süleyman aleyhisselâm gibi gözüküyor Bütün dünya tasarrufu eline veriliyor Bütün insanlar birleşse bütün gücünü verse bir Süleyman aleyhisselâm?ın saltanatı gibi olmaz Fakat Cenâbı Hak, Süleyman aleyhisselâm, yahut da bir zelleden, “Onu tahtının üstünde ölü bir ceset gibi bıraktık buyuruyor (Sâd, 34) Öyle bir ağır bir imtihana dûçâr ediyor

Velhâsıl Cenâbı Hak bizden Hak dostu olmamızı arzu ediyor Demek ki Hak dostları nedir o zaman? Tasavvuf yolunda zâhirini ve bâtınını ikmâl etmiş, zâhirle bâtınını ikmâl etmiş, kalbî merhaleler katederek davranış mükemmelliğine ulaşmış bulunan bahtiyar kişilerdir

Onların durumu nedir Allâh?a ve Allah Rasûlü?ne ittibâ hususunda? Aynı altın tartan terazi hassasiyetine sahiptir Nasıl bir kuyumcu terazisinde miligramların bir tesiri vardır, esen rüzgârın tesiri vardır, o şekilde bir, Rasûlullah Efendimiz?in izinde bulunmakta bir hassasiyet gösterenlerdir

Umûmî halk ise ruhsatlarla amel eder genel olarak Yani bir odun kantarında miligram yoktur, gram bile yoktur Kilolar vardır gösterilen Fakat Allah dostlarında bir kuyumcu terazisi gibidir her şey

Demek ki Cenâbı Hakk?a yaklaşabilmek, her hâlimizi bir mîzan edebilmek… Allah Rasûlü nasıl emretti, ashâbı kirâm nasıl yaşadı, evliyâullah nasıl yaşadı?

Meselâ bir misal vereyim Hazreti Ebû Bekir Efendimiz halîfe oldu Herkes dediler ki; artık dediler, eski hizmetlerini yapamaz dediler Yetimlerin koyunlarını sağıyordu, onlara hizmet ediyordu kimsesizlere Yine Ebû Bekir Efendimiz, yine onların, yine o, zaman içinde Cenâbı Hak zaman veriyor hizmette “Benim zamanım yok, vaktim yok diye bir şey yok Cenâbı Hak zaman içinde zaman veriyor Yine o yetimlerin koyunlarını şey yapıyordu

Tevâzû zirvede Halîfe olduğu zaman, ashâba dedi:

“?Ben yanılırsam beni (dedi) siz îkâz edin buyurdu (Bkz İbni Sa’d, III, 182183; Süyûtî, Târîhu’lHulefâ, s 69, 7172; Hamîdullah, İslâm Peygamberi, II, 1181)

Yine Hazreti Ömer radıyallâhu anh halîfe oldu O da aynı şekilde:

“?Cemaat! (Dedi) Eğer ben yanılırsam beni (dedi) irşâd edin, îkâz edin dedi

Bir bedevî kalktı, çölden gelen bir bedevî Kılıcını çıkardı, şöyle bir kılıcı bir salladı:

“?Ömer! Hiç merak etme (dedi), sen (dedi) yamulursan, seni biz bu kılıcımızla doğrulturuz dedi

Tabi, kabaca bir şey Fakat Hazreti Ömer?in şeyi çok güzel Kızmadı hiç “Allah râzı olsun dedi “Demek ki, yâ Rabbi (dedi), beni yamulursam, beni doğrultacak bir cemaat ihsan ettin buyurdu (Bkz Süyûtî, Târîhu’lHulefâ, s 130)

Dâvudi Tâî önüne gelen bir yemeği yetimler sebebiyle yiyemedi:

“?Onlara götür (dedi) ki Arşı Âlâ?ya çıksın (dedi) Ben yesem bir müddet sonra çıkacak dedi

Seriyyi Sakatî, toplumun derdiyle meşguldü Yangın çıktı Evi kurtuldu “O gün (dedi), yananları düşünemedim (30 yıldır o hâlime istiğfar ediyorum) dedi (Bkz Hatîb, Târih, IX, 188; İbni Hallikan, Vefeyat, II, 357; Zehebî, Siyer, XII, 185, 186)

Demek ki bu çok mühim Yani dünyada bir sürü bugün mazlum var Birçok yalnız var Birçok garip var Ne kadar bunlar bizi hüzünlendiriyor, ne kadar düşündürüyor? Ben orada olsaydım, onlar burada olsaydı…

Aziz Mahmud Hüdâyî Hazretleri, kadı, Bursa kadısı, en zirvede, padişahtan sonra ikinci bir adam İltifatlar, alâkalar, postlar, lüks, vs şu, bu

“?Aman (diyor), bunlar (diyor), beni (diyor) yanlış yerin yolcusu yapacak (diyor) İlk defa kendim (diyor) mütevâzı olayım (diyor), kulluğumu idrâk edeyim diyor Ciğer satmaya başlıyor Bursa sokaklarında Velhâsıl makamın şöhretinden korkuyor

Bahâüddîn Nakşibend Hazretleri, tâ hizmeti hayvanlara kadar gidiyor Hastalara gidiyor, hayvanlara gidiyor

Bir soru geliyor:

“Tasavvuf yolunun yolcularına şeytan sataşır mı? diye bir sual geliyor Bu suâlin cevabını Abdülhâlık Gücdüvânî Hazretleri şöyle buyuruyor:

“Sâlik, nefsi mutmainneye ermedikçe, şeytan ona öfke ânında sokulabilir (Öfkelenir, öfkelendiği zaman bir sürü yanlışlıklar yapar Öfkesini yutamaz) Fakat nefsi fenâya ermiş sâlikte (yani itmi?nâna gelmiş, nefsi mutmain olmuş) öfkenin yerine ilâhî emirlere hassâsiyet, bilhassa sabır, sabır devreye girer, sabır sebebiyle o öfkesini bertaraf eder

Hiç Efendimiz?in hayatında, evliyâullâhın hayatında şahsına âit hiç, zerre kadar bir öfke yok Yine buna benzer, çok, ehlullâh?ın ifadeleri var…


Osman Nuri Topbaş
2019 SOHBETLERİ

 
858,505Konular
982,690Mesajlar
33,051Kullanıcılar
TahirGunduzSon üye
Üst Alt