nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Peygamberimizin çalışmakla ilgili hadisler
İki günü birbirine eşit olan ziyandadır, aldanmıştır(6) buyururken O, her türlü galibiyet, gelişme ve ilerlemenin zamanı en iyi, en plânlı bir şekilde kullanmanın gereğini açıklama etmiştir
Hangi işte olursa olsun zamanı iyi kullanmayanın başarı elde etmesi, hedefine ulaşması imkânsızdır Elbette başarının elde edilmesinde birçok faktörler vardır Fakat bunların en önemlisi zamandır Vakit süreklidir, bölünmez Hz Peygamber:
Zamana sövmeyiniz, çünkü Allah zamanın ta kendisidir(7) sözüyle buna işaret buyurmuştur
Her olay iki ortamda akım eder; mekan ve zaman Birincisi gövde, diğeri ise ruh makamındadır Vakit ve mekândan münezzeh olan yalnızca Allah Teâlâ'dır
Bütün oluşlar ve dirilişler zaman tezgâhında dokunur ve kesilir Herkesin hamuru bu tezgâhta yoğrulurHem dünya hem de ahiretimizi kazandırması bakımından süre fazla değerlidir Dünya işlerinin zamanlamasını iyi yapamayan, madde plânında çok şey kaybedecektir oysa, bunların telafisi muhtemel değildir Kur'anı Kerîm'in ve Hz Peygamber'in öngördüğü şekilde, kendisine emânet olarak bahşedilen ömür sermayesini gerektiği gibi harcamayan insan ise, akıcılık bakımından bir yerde dünyanın devamı olan öbür dünya hayatını da kaybetmiş olacaktır ki, bu gerçekte büyük bir kayıptır, ebedî hüsrandır Hatta bu hususta vakit nakittirözdeyiş vaktin önemini belirtme konusunda beceriksiz kalmaktadır Çünkü zaman nakit kazandırır fakat nakit süre kazandırmaz
Bilhassa eğitim ve öğretimlerini sürdüren gençler, gerektiğinde bütün sıkıntılara, fedakârlıklara göğüs gererek zamanlarını çalışarak değerlendirme hususunda asla taviz vermemelidirler
Ve ileride verim elde etmek isteyen cümbür cemaat şunu iyi bilmelidir: Sen bugün zamanını nerede ve nasıl kullanırsan, zaman da seni yarın orada ve aynı şekilde kullanacaktır
Bir İngiliz şairi olan Milton: Saatler kanatlıdır ve zamanın sahibine uçarlarder Zamanın sahibi Allah'tır Tüm organlar da olduğu gibi o da Allah katında bizim kendimizi nerede ve ne şekilde geçireceğimizi haber vererek, bu konuda şehadet edecektir Yaşanan ve giden zamanı geri getirmek imkânsızdır Öyleyse Resûlüllah'ın bu hadisini göz önünde bulundurarak, bize emanet olarak verilen zamanı en iyi ve dengeli şekilde kullanarak, en verimli çalışmalarla değerlendirerek, aşmak ve en hoş haberlerle yolcu etmek her Müslümanın görevi olmalıdır Bir hadîsi şerifte buyurulduğuna göre Allah, ihlâs ve candan yapılan işlerin, çalışmaların ve iyilik yapılarak geçirilen zamanın ürünlerini, biriktirme ve üretme konusunda, bir seyisin pek narin ve nazik olan tayları koruma ve büyütmede gösterdiği ihtimamı gösterecektir
Hz Peygamber zamanı yasal kazançla geçirmeyi nafile ibadet kabul etmiştir Lakin bu gerçeği sahâbe aralarında yerleştirmesi de kolay olmamıştır
Bir gün sahâbîlerle oturmuş sohbet ediyorlardı Bu sırada bir genç erkenden kalkmış biraz ileride elinde kazma kürek çalışıyordu Ashabdan bazıları: Yâ Resûlallah! Ne olurdu şu genç burada sohbette bulunsa da Allah yolunda mesai sarfetmiş olsadediler
Resûlüllah bunun üstüne şöyle buyurdu: Böyle söylemeyin, eğer o genç insanlara el açmamak, onlardan müstağni elde etmek, çoluk çocuğunun nafakasını için çalışıyorsa Allah yolundadır Ihtiyar ve kuvvetsiz düşmüş annebabasına yardımcı olmak, onların ihtiyaçlarını tamir etmek için çalışıyorsa Allah yolundadır Ancak o, din kardeşlerine karşısında mülk artırmak ve övünmek için çalışıyorsa şeytan yolundadır(8)
Allah'ın bize yüklemiş olduğu her türlü dünya ve ahiret işinin, O'nun emri olduğu için tekrar O'nun rızasına uygun bir şekilde yapılmasının defalarca nafile birer ibadet olduğu aşina bir husustur *
İki günü birbirine eşit olan ziyandadır, aldanmıştır(6) buyururken O, her türlü galibiyet, gelişme ve ilerlemenin zamanı en iyi, en plânlı bir şekilde kullanmanın gereğini açıklama etmiştir
Hangi işte olursa olsun zamanı iyi kullanmayanın başarı elde etmesi, hedefine ulaşması imkânsızdır Elbette başarının elde edilmesinde birçok faktörler vardır Fakat bunların en önemlisi zamandır Vakit süreklidir, bölünmez Hz Peygamber:
Zamana sövmeyiniz, çünkü Allah zamanın ta kendisidir(7) sözüyle buna işaret buyurmuştur
Her olay iki ortamda akım eder; mekan ve zaman Birincisi gövde, diğeri ise ruh makamındadır Vakit ve mekândan münezzeh olan yalnızca Allah Teâlâ'dır
Bütün oluşlar ve dirilişler zaman tezgâhında dokunur ve kesilir Herkesin hamuru bu tezgâhta yoğrulurHem dünya hem de ahiretimizi kazandırması bakımından süre fazla değerlidir Dünya işlerinin zamanlamasını iyi yapamayan, madde plânında çok şey kaybedecektir oysa, bunların telafisi muhtemel değildir Kur'anı Kerîm'in ve Hz Peygamber'in öngördüğü şekilde, kendisine emânet olarak bahşedilen ömür sermayesini gerektiği gibi harcamayan insan ise, akıcılık bakımından bir yerde dünyanın devamı olan öbür dünya hayatını da kaybetmiş olacaktır ki, bu gerçekte büyük bir kayıptır, ebedî hüsrandır Hatta bu hususta vakit nakittirözdeyiş vaktin önemini belirtme konusunda beceriksiz kalmaktadır Çünkü zaman nakit kazandırır fakat nakit süre kazandırmaz
Bilhassa eğitim ve öğretimlerini sürdüren gençler, gerektiğinde bütün sıkıntılara, fedakârlıklara göğüs gererek zamanlarını çalışarak değerlendirme hususunda asla taviz vermemelidirler
Ve ileride verim elde etmek isteyen cümbür cemaat şunu iyi bilmelidir: Sen bugün zamanını nerede ve nasıl kullanırsan, zaman da seni yarın orada ve aynı şekilde kullanacaktır
Bir İngiliz şairi olan Milton: Saatler kanatlıdır ve zamanın sahibine uçarlarder Zamanın sahibi Allah'tır Tüm organlar da olduğu gibi o da Allah katında bizim kendimizi nerede ve ne şekilde geçireceğimizi haber vererek, bu konuda şehadet edecektir Yaşanan ve giden zamanı geri getirmek imkânsızdır Öyleyse Resûlüllah'ın bu hadisini göz önünde bulundurarak, bize emanet olarak verilen zamanı en iyi ve dengeli şekilde kullanarak, en verimli çalışmalarla değerlendirerek, aşmak ve en hoş haberlerle yolcu etmek her Müslümanın görevi olmalıdır Bir hadîsi şerifte buyurulduğuna göre Allah, ihlâs ve candan yapılan işlerin, çalışmaların ve iyilik yapılarak geçirilen zamanın ürünlerini, biriktirme ve üretme konusunda, bir seyisin pek narin ve nazik olan tayları koruma ve büyütmede gösterdiği ihtimamı gösterecektir
Hz Peygamber zamanı yasal kazançla geçirmeyi nafile ibadet kabul etmiştir Lakin bu gerçeği sahâbe aralarında yerleştirmesi de kolay olmamıştır
Bir gün sahâbîlerle oturmuş sohbet ediyorlardı Bu sırada bir genç erkenden kalkmış biraz ileride elinde kazma kürek çalışıyordu Ashabdan bazıları: Yâ Resûlallah! Ne olurdu şu genç burada sohbette bulunsa da Allah yolunda mesai sarfetmiş olsadediler
Resûlüllah bunun üstüne şöyle buyurdu: Böyle söylemeyin, eğer o genç insanlara el açmamak, onlardan müstağni elde etmek, çoluk çocuğunun nafakasını için çalışıyorsa Allah yolundadır Ihtiyar ve kuvvetsiz düşmüş annebabasına yardımcı olmak, onların ihtiyaçlarını tamir etmek için çalışıyorsa Allah yolundadır Ancak o, din kardeşlerine karşısında mülk artırmak ve övünmek için çalışıyorsa şeytan yolundadır(8)
Allah'ın bize yüklemiş olduğu her türlü dünya ve ahiret işinin, O'nun emri olduğu için tekrar O'nun rızasına uygun bir şekilde yapılmasının defalarca nafile birer ibadet olduğu aşina bir husustur *