iltasyazilim
FD Üye
Alıntıdır
Logo tasarımında dikkat edilmesi gereken 8 önemli nokta
1 Sadelik
Tüm başarılı logoların en kayda değer iki taraflı özellikleri sadelikleri İnsanları sade ve basit tasarımlar çeker çünkü verilmek isteneni zahmetsizce anlayıp anımsayabilirler Karmaşık ve kalabalık tasarımlar mesela içinde detaylı resimler barındıran logolar insanların dikkatini dağıtır
2 Oranlar
İdeal logonun genişliği yüksekliğinden pozitif olmamalıdır Unutulmaması gereken nokta logonun her yerde kullanılabileceği, kartvizit, afiş vs Dolayısıyla büyültülüp küçültüldüğünde ve genişletilip daraltıldığında bozulmaması gerekir
3 Eksik renk
En iyi tanıdık logoların %80'ninin yalnızca bir veya iki renk kullanması bir tesadüf değildir Fazla az iyi logo üç renkten artı renk kullanır Bunun nedeni renkler artınca logonun bir bulamaca dönüşmesidir Bir ila üç renk barındıran kolay bir renk paleti (siyah barındırabilir) her şeyi kolay miktar ve seçilen renklerle bir zihin veya his ifade edilebilir
4 Basit yer alan yazı stilleri
Acayip yazı tipleri kullanarak logo tasarlamak logoları şaşalı gösterebilir fakat logoları kimse okuyamazsa bir yararı olmaz En iyi seçenek özgün ve kolay okunabilir bir yazı tipi seçmektir Başarılı logoların 23'ü Arial, Taraça, Times New Roman gibi fontlar kullanılarak tasarlanmıştır
5 Pratik, Kullanılabilir ve Uydurulabilir
Bunun anlamı logonun her tür ortamda uygun fiyatla kullanılabilmesidir Logoda çok artı renk olmaması ile zorlama maliyetlerini düşürebilirsiniz Arka planlı olmamalı, çünkü kullanması zorlama olabilir Yapılırken zahmetsizce siyah beyaz yapılacak şekilde tasarlanmalıdır Kullanacağınız renkle baskıda ve elektronik ortamda benzer gözükmeli
6 Özgünlük
Bir logonun başlıca amacı temsil ettiği şeyi açık açık muhakkak etmeli Rakiplerinden ayırt etmeli Bu yüzden logo eşsiz olmalı ve türünün tek örneği olmalı
7 Endüstriye uygun olmalı
Benzer endüstrideki firmaların logolarında bir takım özelliklerin müşterek olduğu gözlenebilir Bu logonuzun özgünlüğünü kaybetmesi anlamına gelmez Renkler bir endüstriyi temsilcilik edebilir Örneğin Microsoft, IBM, HP gibi firmaların renklerinin mavi olması teknoloji endüstrisinin mavi ile temsilcilik ettiği anlamına gelir
8 Firmanın kişiliğini yansıtmalı
Son olarak logo bir firmanın kimliğini yansıtmalı Kim oldukları, ne yaptıkları, nasıl çalıştıkları gibi sorulara cevap verebilmeli *
Logo tasarımında dikkat edilmesi gereken 8 önemli nokta
1 Sadelik
Tüm başarılı logoların en kayda değer iki taraflı özellikleri sadelikleri İnsanları sade ve basit tasarımlar çeker çünkü verilmek isteneni zahmetsizce anlayıp anımsayabilirler Karmaşık ve kalabalık tasarımlar mesela içinde detaylı resimler barındıran logolar insanların dikkatini dağıtır
2 Oranlar
İdeal logonun genişliği yüksekliğinden pozitif olmamalıdır Unutulmaması gereken nokta logonun her yerde kullanılabileceği, kartvizit, afiş vs Dolayısıyla büyültülüp küçültüldüğünde ve genişletilip daraltıldığında bozulmaması gerekir
3 Eksik renk
En iyi tanıdık logoların %80'ninin yalnızca bir veya iki renk kullanması bir tesadüf değildir Fazla az iyi logo üç renkten artı renk kullanır Bunun nedeni renkler artınca logonun bir bulamaca dönüşmesidir Bir ila üç renk barındıran kolay bir renk paleti (siyah barındırabilir) her şeyi kolay miktar ve seçilen renklerle bir zihin veya his ifade edilebilir
4 Basit yer alan yazı stilleri
Acayip yazı tipleri kullanarak logo tasarlamak logoları şaşalı gösterebilir fakat logoları kimse okuyamazsa bir yararı olmaz En iyi seçenek özgün ve kolay okunabilir bir yazı tipi seçmektir Başarılı logoların 23'ü Arial, Taraça, Times New Roman gibi fontlar kullanılarak tasarlanmıştır
5 Pratik, Kullanılabilir ve Uydurulabilir
Bunun anlamı logonun her tür ortamda uygun fiyatla kullanılabilmesidir Logoda çok artı renk olmaması ile zorlama maliyetlerini düşürebilirsiniz Arka planlı olmamalı, çünkü kullanması zorlama olabilir Yapılırken zahmetsizce siyah beyaz yapılacak şekilde tasarlanmalıdır Kullanacağınız renkle baskıda ve elektronik ortamda benzer gözükmeli
6 Özgünlük
Bir logonun başlıca amacı temsil ettiği şeyi açık açık muhakkak etmeli Rakiplerinden ayırt etmeli Bu yüzden logo eşsiz olmalı ve türünün tek örneği olmalı
7 Endüstriye uygun olmalı
Benzer endüstrideki firmaların logolarında bir takım özelliklerin müşterek olduğu gözlenebilir Bu logonuzun özgünlüğünü kaybetmesi anlamına gelmez Renkler bir endüstriyi temsilcilik edebilir Örneğin Microsoft, IBM, HP gibi firmaların renklerinin mavi olması teknoloji endüstrisinin mavi ile temsilcilik ettiği anlamına gelir
8 Firmanın kişiliğini yansıtmalı
Son olarak logo bir firmanın kimliğini yansıtmalı Kim oldukları, ne yaptıkları, nasıl çalıştıkları gibi sorulara cevap verebilmeli *