Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Pilot Hakkında Bilgi

Pilot Hakkında Bilgi
0
133

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Pilot Nedir? Hakkında Kısa Bilgi,



Pilot Nedir ve Gorevleri,



Pilot

Pilot Pilot bir hava vasıtasını kullanmak ve idare etmekle vazifeli kimse Pilot kelimesi genellikle havacılıkla ilgili bir terim olmakla birlikte; uzman deniz kaptanlarına, bazı yoneticilere de pilot ismi verilmekte; deneme mahiyetinde yapılan işler ve bu işlerin yapıldığı yerler de“pilot iş, “ pilot bolge olarak adlandırılmaktadır

1962'de Sovyet Hava Kuvvetlerinde Albay olan Yuri Alekseyevic Gagarin dunyanın ilk feza pilotu sıfatını kazandı 14 Nisan 1981'de Uzay Mekiği Columbia'nın pilotları John Yougn ve Robert Crippen bir feza aracını dunya yuzune ucak gibi indirmeye muvaffak olarak, pilotluk tarihine son başarıyı kazandırdılar

Pilotlar askeri, ticari, amator veya sportif diye tasnif edilir Kullandıkları hava vasıtasına gore ise:

1 Sabit kanatlı arac (ucak) pilotu,
2 Doner kanatlı arac(helikopter) pilotu,
3 Jet pilotu,
4 Feza pilotu (astronotkozmonot) olarak gruplandırılmaktadırlar

Bir askeri pilot, keşif yapmak, verilen bir hedefi tahrip etmek, yaklaşan bir duşman ucağını havada duşurmek veya hareketinden caydırmak, havadan ikmal yapmak gibi vazifeler yapar Ticari ucak pilotlarının en onde gelen vazifeleriyse ucaklarında taşıdıkları yolcu veya yuku salimen goturulmesi icab eden yere iletmek, tehlike anında da en az hasarla karaya indirmektir

imagespilothakkindabilgi5ad13919b8032

Pilotun herhangi bir arıza vukuunda en kısa muddet zarfında, en munasip kararı verebilmesi icin; meydana gelebilecek bozuklukları, bunları gidermek icin yapılacak işlemleri ezbere bilmesi, bunları adeta bir refleks hareketi kadar cabuk yerine getirebilmesi icab eder

Ortaya cıkan problemleri halletmek ve pilotun rahat bir zeminde ucağı kullanması icin yardımcı sistemler ve techizat geliştirilmiştir Bunlar; oksijen azaldığında otomatik olarak dışardan gaz temin eden oksijen sistemi, ic basıncı munasip bir seviyede tutan basınclandırma sistemi, ucak aşırı alcaldığında pilotun dikkatini ceken ikaz sistemi gibi mekanizmalardır Son senelerde, Ozellikle rotası belli olan yolcu ucaklarında kullanılan otomatik pilotlar sayesinde, ucağı kullanana sadece indirmekaldırma işi kalmıştır

Ucuş esnasında da pilot; kask, oksijen maskesi, akselerasyonun (ani basınc değişiklikleri) meydana getirdiği rahatsızlıklara mani olucu basınc elbisesi, kaza veya arıza vukuunda kullanılan otomatik fırlatıcılı paraşut, deniz uzerinde yapılacak atlamalar icin can yeleği, goz kamaşmasına mani olucu gozluk (kaska bağlı da olabilir), kağıt kalem, meskun olmayan bolgelere yapılan mecburi iniş veya atlama sonrasında hayatını devam ettirebilmesi icin, luzumlu malzeme gibi techizatı uzerinde veya yanında bulundurur

Pilot yetiştirme: Ucuş işinin hayli tehlikeli olması, pilot yetiştirilmesine de buyuk ehemmiyet verilmesini mecbur kılmaktadır Boyle olmasına rağmen ilmi manada pilot eğitimi uzun muddet ne Turkiye'de ne de Batıda yapılamamış, bu tur calışmaların başlaması ancak 1960'lardan sonra gercekleşebilmiştir Gunumuzde dunyanın ceşitli ulkelerinde değişik metodlarla pilot eğitimi yapılmaktadır Milli Havacılık ve Uzay Teşkilatı NASA astronot adaylarını binlerce saat ucuş yapmış pilotlar arasından secmektedir Dunyada en mukemmel şekilde pilot yetiştiren kuruluş ise Alman Lufthansa Havayolu Şirketidir

Turkiye'de ise hali hazırda uc kaynaktan pilot yetiştirilmektedir Bunlardan:

1 Hava Kuvvetleri Ucuş Okulu: Hava Kuvvetlerinin ihtiyacı olan pilotların temel ve tekamul jet eğitim oğretimini yaptırır

2 Kara Kuvvetleri Ucuş Okulu: Kara Kuvvetlerinin, Jandarma'nın, Harita ve Emniyet Genel Mudurluklerinin ihtiyacları olan ucak ve helikopter pilotlarını yetiştirir

3 Turkkuşu: Turk Hava Kurumunun ihtiyacını karşılar ve kendi adlarına pilot olmak isteyenleri eğitir Turk Hava Yolları da pilotlarını genellikle Hava Kuvvetlerinin tecrubeli mensupları arasından secmektedir

Değişik, dar bir kabin icerisinde zor bir vazife yapan pilot, zaman zaman fizyolojik olarak ceşitli problemlerle karşılaşabilir Bunlar oksijen azalması(hipoksi), heyecana bağlı olarak nefes alma sayısı ve derinliğinin artması (hipervantilasyon), ani yukseliş, duşuşler neticesi goz kararması ve şuur kaybı, gece ve bulut ici ucuşlarında mekana zuhur eden denge cihazının (vestibul) yanılması ve buna bağlı olarak intibaksızlık hissedilmesi (vertigo) gibi rahatsızlıklardır Bunlar istenmeyen fakat ekseriyette ortaya cıkmasına mani olunamayan durumlar olduğundan, pilotun kendisini boyle durumlara ruhi olarak hazırlaması icab eder

Pilotun tahminen 1 saat 15 dakikalık (1 sortilik) ucuşta kaybettiği enerji, maden işcisinin bir gunde kaybettiği enerjiye eşittir
 
858,475Konular
981,243Mesajlar
29,550Kullanıcılar
rastgeleSon üye
Üst Alt