Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Popülerleşen Uygulama 'BeReal' Nedir, Nasıl Kullanılır?

Popülerleşen Uygulama 'BeReal' Nedir, Nasıl Kullanılır?
0
137

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,426
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
80

Geçtiğimiz son 10 yılda toplumsal medya kullanım oranları adeta tavan yapmış durumda. Akıllı telefon kullanan neredeyse herkes en az 1 toplumsal medya platformunu düzenli bir halde kullanıyor. Natürel ki bu platformlar da en çok kullanılan platform olmak için birbirleriyle adeta yarışıyor. Her geçen gün de bu rekabete yeni toplumsal medya platformları dahil oluyor.

Bu yeni platformların ortasında ise kısa müddette öne çıkmayı başaran BeReal, her geçen gün daha fazla kullanıcının beğenisini kazanıyor. Hatta platformun en temel özelliklerinden birisi geçtiğimiz günlerde Instagram tarafından ‘çalındı’ ve Meta’nın eleştirilen platformuna ekleneceği ortaya çıktı. Gelin daima birlikte BeReal’ı öteki toplumsal medyalardan farklı kılan şey neymiş hep birlikte bakalım.

BeReal uygulamasını incelediğimiz görüntüyü izleyebilirsiniz:






“Kendin ol yeter!”

a69e1e82850a7263c910e2459de498823a0ab1c0.jpeg

BeReal, temelde çok kolay bir toplumsal medya uygulaması olmasına karşın altındaki güçlü fikir sayesinde dikkat çekmeyi başarıyor. Mevlana’nın “Gel, gel, ne olursan ol, yeniden gel” fikrini benimseyen ve kullanıcıların oldukları üzere görünecekleri fotoğraflar çekmesini amaçlayan bir platform olarak karşımıza çıkıyor. Platformda efektler, filtreler ya da düzenlemeler bulunmuyor. Yalnızca telefon numarası kullanarak kaydolabileceğiniz bu platform, türevleri üzere bir günde onlarca fotoğraf paylaşmanıza müsaade vermiyor. 

Uygulama günde 1 defa, tamamen rastgele saatlerde size bildirim gönderiyor ve bu bildirimi aldığınız andan itibaren 2 dakika içinde bir fotoğraf çekip bunu yalnızca arkadaşlarınızla ya da uygulamanın keşfet kısmında paylaşabiliyorsunuz. Doğal ki bu fotoğrafı düzenleme ya da efekt uygulama üzere bir talihiniz bulunmuyor. Ayrıyeten uygulamada paylaşım yapmazsanız diğer kullanıcıların da gönderilerini göremiyorsunuz. Bu durum da sizi daima olarak uygulamada etkin olarak paylaşım yapmaya teşvik ediyor.

Önlü gerili fotoğraf dönemi:

e5a3ab3ecdbe583d1df10449c78d31d30a5b97c4.jpeg

Uygulamada fotoğraf çekme kısmı ise hayli kolay bir biçimde çalışıyor. Kamerayı açtığınızda karşınıza bir deklanşör tuşu ve bir flaş tuşu çıkıyor. Deklanşöre dokunduğunuz anda birinci evvel art kamera ile bir fotoğraf çekiliyor ve birkaç saniye sonra da ön kamerayla ikinci bir fotoğraf çekilerek sol üst köşeye otomatik olarak yerleştiriliyor. Daha sonrasında platform, fotoğrafı arkadaşlarınızla mı yoksa keşfet kısmında mı paylaşmak istediğinizi soruyor. Seçiminizi yaptıktan sonra da paylaşımınızı yapıyorsunuz.

Keşfet kısmına baktığımızda da dünyanın dört bir yanından kullanıcıların paylaştığı fotoğrafları görebiliyorsunuz. Tamamen filtresiz olarak paylaşılan bu fotoğraflar kullanıcıların ‘gerçek hallerini’ görmemizi sağlıyor. Ayrıyeten kullanıcıların gönderilerine de sıradışı bir formda tabir bırakabiliyorsunuz.

Kendi emojini kendin yarat.

e04de3fd09c3d0dd19ad9c140972892203e2aba0.jpeg

Uygulamada öteki kullanıcıların fotoğraflarına toplamda 5 adet emoji ile karşılık verebiliyorsunuz. Lakin uygulamayı başkalarından ayıran bir öbür özellik de burada devreye giriyor. Emojiyle reaksiyon vermek istediğinizde seçtiğiniz emojiye uygun bir fotoğraf çekip bu fotoğrafı o emojinin yerine kullanmanız gerekiyor. Yani bir nevi kendinizi emoji yapıyorsunuz.

RealMoji adı verilen bu emoji sistemiyle yarattığınız emojileri tüm gönderilere reaksiyon verirken kullanabiliyorsunuz. Var olan emojiden sıkıldığınızda ise basılı tutarak bu emojiyi silebiliyor ve yerine yeni bir RealMoji ekleyebiliyorsunuz.

Anılarınız görüntü olacak.

6b2d12a8c27a62c0789c9489cfd932976893b775.jpeg

Platformun bir başka dikkat çeken özelliği ise Instagram’daki “Arşiv” kısmına benzeri bir biçimde gönderilerinizi bir takvime işleyip saklaması. Siz silmediğiniz sürece saklanan bu gönderiler, aylık ve yıllık olarak platform tarafından derleniyor ve sizde bu derlemeyi kaydedip hem BeReal’da hem de öbür toplumsal medya platformlarında paylaşabiliyorsunuz.

Fazlasıyla kolay bir dizayna sahip olan platformun profil kısmı da bir o kadar kolay. Yalnızca bir profil resmi, pozisyonunuz ve kısa bir biyografı eklediğiniz platforma herhangi bir toplumsal medya hesabınızı bağlayamıyorsunuz.

Geleceğin Instagram’ı olabilir mi?

890e42a4c303282a3da014057dc32cf02d149335.jpeg

Uygulama her ne kadar 2020 yılında birinci defa kullanıma sunulmuş olsa da geçtiğimiz aylarda çok süratli bir halde popülerleşmeye başladı. Tıpkı Snapchat ve TikTok üzere büyük bir süratle gelişen uygulamanın kendine has olan bir özelliği de Instagram tarafından tabiri caizse ‘araklandı’. Tüm bunlar ve uygulamanın “kendini olduğun üzere paylaş” mottosu, günümüzde filtreler ve efektlerle dolu toplumsal medya platformları ortasında sivrilmesi için kâfi oluyor. Hem Google Play Store hem de App Store üzerinde 1 milyon indirmeyi geçen bu toplumsal medya platformu, Kısa mühlet içinde evvel Snapchat’e daha sonra da Instagram ve Facebook üzere platformlara rakip olabilecek düzeyde.

Editörün yorumu:

Son devirde Insatgram’ın gitgide TikTok’laşmaya başlaması ve Snapchat’in popülerliğini yeterlice kaybetmeye başlamasının akabinde yalnızca fotoğraf paylaşmak isteyen kullanıcılar için yeni ve özgün bir tecrübe sunan BeReal, 2022 yılının sonuna kadar isminden sıkça bahsettirecek üzere duruyor. Lakin Instagram’ın özelliğini çalmasının akabinde tıpkı Snapchat üzere tarihin tozlu raflarına gömülme riski bulunan uygulama, adımlarını dikkatli atmalı ve yanlışsız atılımlarla daha fazla özgün özellik sunmalı. Bilmeyenler için Instagram, Snapchat’in tanınan kıssalar özelliğini alarak bünyesine katmış ve bu durum Snapchat kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunun platformu bırakmasına neden olmuştu.


 

Similar threads

Son yıllarda toplumsal medya uygulamalarında bir doygunluk yaşanıyor. Yeni fikirlerin daha az çıkmaya başladığını gördüğümüz bu süreçte beşerler olarak tüketimimiz de hızlandı. Elbette bu devirlerde çıkan yeni fikirler de var. Bu fikirler ise evvelki toplumsal medya platformları tarafından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
69
Snapchat,  Instagram Hikayeler kullanıcıların beğenisine sunulana kadar epeyce tanınan bir çevre medya pratiğiydi. Kullanıcılar, birbirinden sefalı filtrelerle 24 saat içinde yok olan gönderiler oluşturabilir, arkadaşlarıyla kısa vade içinde kaybolan sohbetler gerçekleştirebiliyorlardı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
185
Genel olarak koronavirüs nedeniyle konutlara kapandığımız bir periyodu kapsayan 2021'in birinci 5 ayında Android ve iOS'ta en çok indirilen uygulamalar aşikâr oldu. Pandemi devrinin de tesiriyle indirme sayılarında büyük bir patlama yaşayan toplumsal medya ve irtibat uygulamalarının 2021'in...
Cevaplar
0
Görüntüleme
147
Ukrayna’yı işgaliyle birlikte Rusya, tüm Batı dünyasından ağır yaptırımlarla karşılaştı. Rus halkını da adeta dünyadan soyutlayan bu yaptırımlar sürerken ise Rusya, ‘İşgalcilere ölüm’ üzere paylaşımlara müsaade vereceği ortaya çıkan (açıklamayla geri adım atıldı) Meta’ya yönelik karşı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
115
Toplumsal medya platformu Instagram, yakında kullanıcıların etkileşimlerine nazaran şekillenen Keşfet sahifesine da reklam ekleneceğini açıkladı. Reklamlar, sahifenin ön izlemesinde değil de kişi sahifedeki gönderilerin birine tıkladıktan sonra görünmeye başlayacak. Ayrıyeten reklamlar, fotoğraf...
Cevaplar
0
Görüntüleme
127
858,500Konular
982,399Mesajlar
32,983Kullanıcılar
bkalkan68Son üye
Üst Alt