Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Program Geliştirme Test

Hoş geldin! egehan tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Program Geliştirme Test

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
1Aşağıdakilerden hangisi evvelden hazırlanan bir plan ya da program çerçevesinde hedeflerin gerçekleştirilmesine karşın faaliyetler bütününü ifade eder?

A) Öğrenme
B) Kültürleşme
C) Eğitim
D) İnformal eğitim
E) Formal Eğitim
2Program değerleme kavramına ilişkin bahşedilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

A) Program değerleme belirlenmiş bir amaca yöneliktir
B) Kazandırılan davranışların gerçekleşme düzeylerini vermek yeterlidir
C) Değerlendirmede doğru ve uygun araçların kullanılması gerekir
D) Program değer biçme kesintisiz bir süreçtir
E) Değer Biçme programın zinde ve çelimsiz yönlerinin belirlenmesini sağlar
3Konuların yeri ve zamanı geldikçe daima öğretilmesinin laf konusu olduğu ders içeriklerinin düzenlenmesinde hangi tür programlama yaklaşımı kullanılır?

A) Helezoni
B) Doğrusal
C) Modüler
D) Piramitsel
E) Konu ağı
4Bilişsel alanın veri basamağındaki zihinsel faaliyetler aşağıdakilerin hangisinde dürüst olarak verilmiştir?

A) Bilgiyi diğer bir formda ifade etme
B) Bilgiyi özetleme açıklama
C) Bilgiyi tanıma hatırlama
D) Bilgiyi yeni durumlara kullanım
E) Bilgiye ilişkin yargıda katılmak
5İçerik düzenlenirken kullanılabilecek yaklaşımlardan biriside konuların içeriğine öğrencilerin kendi kendine yada gruplar halinde karar vermeleridirÖğrencilere belirtilmiş zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği söylenir ’Temel özelliklerden bazıları verilen bu yaklaşma aşağıdakilerden hangisidir?

A) Piramitsel ve çekirdek programlama yaklaşımı
B) Konu ağı proje merkezli programlama yaklaşımı
C) Sorgulama merkezli programlama yaklaşımı
D) Modüler programlama yaklaşımı
E) Doğrusal programlama yaklaşımı
6Bir öğretmenin fen bilgisi dersinde ilk olarak öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerini araştırması ve öğretim etkinliklerinibuna kadar planlaması ve uygulaması ‘eğitim yaşantılarına ilişkin hangi özelliği gerçekleştirmeye çalıştığının göstergesidir?

A) Kaynaşıklık
B) Dayanıklılık
C) Kullanışlılık
D) Hedefe görelik
E) Öğrenciye görelik
7Görünmeyen modelleri tanıyabilen tümevarım ve çıkarma yöntemlerini kullanabilen deney yapmaktan hoşlanan eleştirel düşünebilen öğrencilerde hangi zeka alanının daha fazla geliştiği söylenebilir

A) Görsel –uzamsal akıl
B) Mantıklı matematiksel zeka
C) Bireysel arası sosyal akıl
D) Ego bilgisi –öze dönük akıl
E) Somut –Duyudevinimsel zeka
8Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluyla öğrenme kuramının öğretimde uygulanmasında uygunsuz bir davranıştır?

A) Öğrencinin dikkatlerini konuya rehberlik etmek
B) Öğrencilerin düşünmelerini sağlayacak problemler ortaya koymak
C) Öğrencilere ulaşması beklenen çözümleri söylemek
D) Öğrencilerin esas kavram ilke ve genellemelere ulaşmalarını sağlayacak örnekler belirlemek
E) Öğrencilere tümevarım çıkarma gibi yöntemlerle düşünmelerine yardımcı olmak
9Çoklu akıl kuramına kadar yapılan derslik içi etkinliklerde aşağıdakilerden hangisi görsel uzamsal zekayı geliştirici bir vasıta olarak nitelendirilemez?

A) Zihin haritaları
B) Grafikler
C) Ses örüntüleri
D) Renkler
E) Görsel bulmacalar
10Aşağıdakilerden hangisi öğretme öğrenme sürecinde araç ve gereç kullanmanın sağladığı yararlar içinde değerlendirilmez

A) Eğitimin niteliği konusunda ailelerde olumlu tavır geliştirmesi
B) Davranışlarda kalıcılık düzeyinin arttırılması
C) Zamandan tasarruf sağlanması
D) Konuların daha iyi anlaşılmasına imkan sağlaması
E) Öğrencilerin konuya ilgi ve katılımlarının arttırılması

Soru 1 E
Soru 2 B
Soru 3 A
Soru 4 C
Soru 5 B
Soru 6 E
Soru 7 B
Soru 8 C
Soru 9 C
Soru 10 A

*
 
858,500Konular
982,397Mesajlar
32,983Kullanıcılar
bkalkan68Son üye
Üst Alt