Proje Metodu (Project Method) Toplu öğretim sisteminin Amerika'daki uygulamalarından farzedilen Proje Metodunun temelinde, John Dewey'in yeni okul hayatı ve burada öğrencilerin kendi kendilerine problem çözmeyi öğrenmeleri yatmaktadır Amerika'da, eğitim sistemi ile öğrencilere verilecek bilgilerin canlı, hayatî bilgiler olması; öğretimin de dinamik olması savunulmuş ve uygulanmaya çalışılmıştır Jurnal hayatla ilgili konular hayat projelerihaline getirilerek uygulamalı olarak araştırılır ve öğretilir CMMe Murry'ye tarafından, insan hayatta işlerini zihinsel ve yazılı projeler haline getirerek çözer Proje, bir yaşam probleminin araştırılıp öğrenilmesi için, akli hazırlanan bir plândır Problemin çözümü için icabında bütün bilimler bir araya getirilir; pratik sonuçlara ulaşılır ve yeni problemleri yine bir proje çerçevesinde çözmek için bir alışkanlık kazanılır Hayattaki dağıtılmış problemleri projeler geliştirerek çözen öğrenci, bilgi işlemeyi, kendi kendine çelışma ve düşünme metodlarını geliştirir Okul, çocukları hayata hazırlayan bir yer değil; hayat problemlerinin araştırılıp yaşanarak öğrenildiği gerçek bir hayat ortamı olmalıdır JDewey'nin bu görüşü doğrultusunda, öğrencisi H Kilpatrick proje sistemini geliştirmiştir Ona tarafından çocuk, hayatı projeler içinde çalışarak öğrenir Projeleri çoğunlukla öğrenciler yapar; lakin ara sıra öğretmenlerin verdiği projeler de olabilir Bazı projeler küçüktür, bir günde biter; bazıları ise büyüktür ve haftalar boyu sürebilir Bir Takım projeleri öğrenciler tek başlarına bireysel olarak yaparlar, bazılarını da gruplar halinde Tüm okulun üstünde çalıştığı büyük projeler de olabilir Projeler; oyun projeleri, hikâye anlatma projeleri, gezi ve meslek projeleri olabilir Çocuk, projeleri ayrıca seçip hazırlarken keza de yaparken öğretmeninden takviye alır Hattâ proje seçim ve işlenmesinde ailelerden de kontrollu olarak yardım alınmalıdır Her projenin genel değerlendirmesinin yapıldığı büyük toplantılar da yapılır Projeler örnek olarak bostan kurulması, demiryolları, deniz uaşımı, hava yolları, sigortacılık gibi çalışmalar verilebilir Öğrenci(ler) böyle bir egzersiz projesi aldıklarında; o konu ile ilgili bilgi, film, fotograf, grafik, model vs toplarlar, gerekirse gözlem ve seyahat yaparlar ve bunları hoş bir rapor haline getirirler Ali Özdaş Öğretim Prensip ve Yöntemleri, İstanbul 1997