Emeklilerin 3 yılda bir bankalardan aldığı promosyonlar hesaplarına yatmaya başladı. Lakin birtakım emekliler promosyon oranlarını görünce büyük bir şok yaşadı.
Birçok özel bankanın vadettiği oranların yarısı kadar promosyon ödediği görüldü. Promosyon reklamlarıyla kandırıldığı istikametinde şikâyette bulunan emekliler, bankalarla karşı karşıya geldi. Problemle ilgili emekliler, eş vakitli olarak web sitelerine de yüzlerce şikâyet yağdırıyor.
YARISI HESABA YATTI
2020-2023 yılını kapsayacak olan emekli promosyon oranları bankalarla Toplumsal Güvenlik Kurumu'nun (SGK) yaptığı toplantıların akabinde geçtiğimiz şubat ayında belirlenmişti. SGK, 1.500 TL'ye kadar olan emekli maaşları için 500 TL, 1.500-2.500 TL ortasındaki maaşlar için 625 TL, 2.500 ve üzeri emekli maaşları için de 750 TL olarak alt limit belirledi.
Bunun akabinde ocaktan itibaren 13 milyon emekliyi çekebilmek için arkası gerisine kampanyalar açıklayan bankalar, emeklilere yüksek oranlarda promosyon vaadinde bulundu. O denli ki emeklilere iki faturasını bankaya taşımak ve 3 yıl boyunca maaşını bankadan çekmek kaydıyla birçok özel banka 1.250 TL'ye kadar varan oranlarda promosyon vadetti. Lakin emekliler, kelam konusu vaadin yalnızca 625 TL'sini hesaplarında görebildi.
'ŞUBELERE GİDEMEYİZ'
Bahisle ilgili yüzlerce şikâyette bulunan emekliler, sorunun tahlili için bankalar tarafından şubelere çağrıldı. Emekliler, "Maaşımı taşıdım. Otomatik ödemeye iki fatura istediler verdim. Kontrat imzaladım. '1000 TL vereceğiz' dediler fakat 625 TL yatırmışlar. Çözmek için şubeye çağırıyorlar. Hem virüs var hem de bana yasak. Şubeye gidemem. Bunun ismi kandırmaca. Ya kalan paramı yatırsınlar ya da promosyon blokesini kaldırsınlar" diyor.
ÖZEL BANKALAR: EMEKLİLERİ ÜZMEYECEĞİZ
ÖZEL bankalar ise, bu çeşit kampanyalar muhakkak mühletler için geçerli olduğunu belirtiyor. Birtakım emeklilerin promosyon kampanyasını kaçırdığını belirten özel bankalar, "Ancak o mühlet zarfında reklamı gören emekliler var. Misal ödemeyi bekliyorlar. Ya da kontrat imzalamayan emeklilerimiz var. İnternet üzerinden müracaat yapmışlar fakat kontrat imzalamaları gerekiyor. Ya da eski müşterimiz. Kimi kampanyalar yeni müşterilerimiz için geçerli. Yahut 2 fatura talimatını vermiyorlar. Bu üzere başlıklar nedeniyle meseleler yaşanabiliyor. Emeklilerimizi üzmeyiz. Sorunu çözmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bunun için de yeni kampanyalar düzenliyoruz" yorumunu yaptı.
Betül Alakent/Sabah