Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Psychonauts 2 İncelemesi

Psychonauts 2 İncelemesi
0
62

tekin

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,427
Etkileşim
0
Puan
36
Yaş
96
F-D Coin
95
pyschonauts-2-inceleme-1630019094.jpg

Psychonauts 2 için dev reklam kampanyaları yürütülmedi, internetin her köşesinden fırlayıp gözümüze sokulmadı ve bütün bunlar oyunun arkasında Xbox Game Studios gibi bir dev olmasına rağmen yapılmadı. Çünkü net olan bir şey varsa o da iyi bir ürünün kendi kendini gayet iyi bir şekilde pazarlayabileceği.

Evet, yazıyı doğrudan karşımızda iyi bir oyun olduğunu söyleyerek açıyorum. Çünkü Psychonauts 2 paragraflar boyunca süren iyi mi yoksa kötü mü gibi tartışmaları hak etmiyor. Psychonauts 2, üç boyutlu bir platform oyunundan beklenebilecek her şey ve daha fazlası.

Aksiyon ve komedi nasıl mı işlenmeli? İşte böyle:


032f1fb6dcf0b5b47a7e515ac4ff94e6e6a57de7.jpeg

Psychonauts 2 daha ilk görevle birlikte aksiyon türünün ciddi sahnelere, sözde unutulmaz repliklere esir olmak zorunda olmadığını bütün senaryoyu birkaç tane havalı karaktere emanet eden aksiyon oyunlarının kafasına vura vura gösteriyor.

Oyun aksiyonu doğru bir şekilde işlerken Psychonauts serisinin temel taşı olan mizahı da kenara atmıyor. Oyun oynarken gerçekten kahkahalara boğan espriler görmek sık sık denk geldiğimiz bir şey değil. Psychonauts 2 ise ilk oyunun üstünden geçen on altı senenin ardından bunu yeniden başarıyor.

Oyunun en güzel yanlarından biriyse aksiyon ve komedi türünü aynı potada eritebilmesi. Bunu yer yer koltuğa yapıştıran aksiyon, bazense sandalyeden düşüren şakalarla değil, ikisini de aynı anda yaparak başarıyor. Dünyanın kaderini elimizde tuttuğumuz anlarda hiç beklenmedik kelime oyunları, ucuz olmayan şakalar ve daha fazlasını oyunda görmek mümkün.

Güçlü karakterlerin ne kadar fark yaratabileceğini hatırlamak:

9fb1be1fc118f45a28a6c82ae2befa0cac9ea104.jpeg

Aksiyonun ve komedinin bu kadar sağlam bir şekilde işlenebilmesinin en önemli sebeplerinden biri karakterler. Karakter çizimleri, seslendirmeleri ve kişilikleri çok iyi. Yüzlerce farklı karakterle tanıştığımız oyunların verdiği yorgunluğu Psychonauts 2 ile attım ve kendimi uzun bir zaman sonra bir oyundaki karakterleri tanımaya vakit ayırırken buldum.

Her karakterin bambaşka bir görünüşe sahip olması, ana hikâye için önemi büyük karakterlerin bile neredeyse birbirinin aynısı olduğu üst düzey yapımlara ders niteliğinde. Bu yaklaşımın, oyundaki her karaktere farklı bir kimlik yüklenebilmesine yardımı çok büyük.

Psychonauts oyunlarında karakterlerin zihinlerinde uzun bir zaman geçirdiğimiz için çoğu karakterin iç dünyasını yakından tanıma şansımız oluyor. Karakterlerin travmalarına zihinlerinin içindeyken tanık olmak ve oyunun bu travmaları kendi içinde sapasağlam bir temele oturtması, karakterlerin bilinçaltı ile dış dünyaya gösterdikleri kişiliklerinin tutarlılığı gibi detaylar harika bir keşif deneyiminin de kapılarını aralıyor.

Karşımızda sistemi yormayan görsel bir şölen var:

704ed38de58d0189d002605d493c8e7ed13c5ede.jpeg

Oyunun görsel kalitesine de değinmeden geçmeyeceğim. Psychonauts 2 çok güzel görünen bir oyun. Bu güzellik yüksek çözünürlüklü doku kaplamalarından veya ultra gerçekçi gölgelerden değil, 2005’te oluşturulan tarzın 2021’de de korunabilmesi ve o zamanlardan bu yana gelişen teknolojinin doğrudan bu tarza aktarılabilmesinden kaynaklanıyor.

Eğer Psychonauts serisine aşina biriyseniz, Psychonauts 2’den herhangi bir sahne görmeniz hangi oyuna baktığınızı anlamanız için yeterli olacaktır. Her oyunun birbirine benzemeye başladığı günümüzde bu tarz bir kimlik yaratabilmiş ve devam ettirebilmiş olmak takdire şayan.

Biraz yavan fakat yine de sıkmayan bir dövüş sistemi:

318d148143b3c120285543ee201b4896eb828f01.jpeg

Psychonauts 2’de ilk oyuna oranla çok daha geniş bir düşman yelpazesi var. Her düşman tipi de kendine has yeteneklere sahip. Dolayısıyla dövüş sırasında her şey vurmak ve zıplamaktan ibaret değil. Her düşman tipine farklı şekilde yaklaşmak ve dolayısıyla düşünerek hareket etmek gerekiyor.

Oyunun dövüş mekanikleri ortalama seviyede. Bu noktaya pek ağırlık verilmediği belli oluyor. Özellikle yakın dövüş yer yer yavan ve can sıkıcı olabiliyor. Yakın dövüşten çıkıp yeteneklerimizi kullanarak dövüşmeyi tercih ettiğimizde işler bir miktar daha eğlenceli hale geliyor ancak yine de çok daha iyisi yapılabilirdi.

Yetenekler demişken, oyunda sekiz farklı yeteneğimiz bulunuyor. Fakat maalesef bu sekiz yetenekten yalnızca dört tanesini aynı anda kuşanabiliyoruz. Karşımızda birden fazla düşman tipi varken sürekli olarak yetenek havuzumuz üzerinde oynama yapmak bir yerden sonra oyunun atmosferinden kopmaya sebep oluyor. Klavye ve fare ikilisiyle oynayanlar da kontrolcülerde yalnızca dört tane tetik tuşu bulunmasından dolayı getirilen bu sınırlamadan payını alıyor.

b776252ea7000e2c6668814cc76fe9565fe19fac.jpeg

Boss dövüşleriyse bambaşka bir hikâye. Boss dövüşleri yerde yuvarlanmak ve mümkün olduğu zaman gidip yumruk atmaktan ibaret değil. Her boss’a ayrı saldırı çeşitleri, ayrı zayıf noktalar eklenerek bir çeşitlilik yüklenmiş. Bu nedenle her boss dövüşü bambaşka bir senaryoya sahip. İlk birkaç saat oyundaki boss sayısı yetersiz geliyor ancak sona doğru tatmin edici miktarda farklı boss’la karşılaşıyoruz.

Keşfetmeye değen bir dünya:

c5b6c4c73eaa4d6227ee5ba0d68b13c1b773daee.jpeg

Oyunun harita tasarımları övülmeyi hak eden bir başka yanı. Platform öğelerini aniden değiştirip üçüncü ve ikinci boyut arasında gelgit yapan hareketli harita tasarımları oynanışa canlılık kazandırıyor. Canlılık da keşfetmeye açık haritalarla birleşince oradan oraya koşturmacalar epey eğlenceli hâle geliyor.

Oyundaki keşfin en güzel yanlarından biri kafamızın üstünde sürekli olarak neyin nerede olduğunu gösteren sinir bozucu okların olmaması. Oyunda elimize geçen haritalar gerçekten harita gibi. Nereye nasıl ulaşacağımızı anlamak için biraz bakınmamız gerekiyor.

7211e8ebbd576da73eff622f7d07f981fdfff166.jpeg

Keşfi eğlenceli yapan detaylardan bir diğeriyse günümüzde sıkça gördüğümüz, birbirini tekrar eden görevlerle doldurulan bir açık dünya olmaması. Psychonauts 2 kendi yarattığı görece küçük, yarı açık dünyasında sıkılmaya mahal vermiyor. Açık dünya mekaniğini sırf insanlar oyunda yüzlerce saat geçirsin diye suistimal eden, bir de üstüne bununla övünen geliştiriciler umarım Psychonauts 2 ile en nihayet derslerini alırlar.

Etrafa bakınmanın karakter gelişimine olan etkisini de unutmayalım. Oyunda çeşitli geliştirmeler ve kozmetik eşyalar satın alabilmemizi sağlayan Psitanium’u elde etmek oldukça kolay. Ancak Psitanium ile alabildiğimiz geliştirmelerde dengesiz bir seviye sınırı olması uzun bir süre bazı geliştirmelere kedinin ciğere baktığı gibi bakmama sebep oldu. Elimde fazla miktarda Psitanium olmasına rağmen harcama yapacak fırsat bulamadım.

Görevler bazen hâlâ bitmedi mi dedirtebiliyor:

b10997731b4caa4cf70a8f1fd29761b5c7e04b16.jpeg

Görev yapıları Psychonauts 2’nin çeşitlilik anlamında elini güçlü tuttuğu bir nokta. Neredeyse her görevde hem yaratıcı hem de kendini tekrar etmeyen parkur ve bulmaca çeşitleriyle karşılaşıyoruz. Görevlerle ilgili canımı sıkan tek nokta zaman zaman gereğinden fazla uzun olduklarını hissetmek oldu.

Gereğinden fazla uzun görevlerse zaten karmaşık olan hikâyenin zaman zaman anlaşılması epey zor bir hâl almasına sebep oluyor. Hikâyeyi takip etmek bazen o kadar zor ki Christopher Nolan görse kıskanır, Hans Zimmer da “Müziği neden ben bestelemedim?”, der. Fakat belirtmeden geçmek olmaz, Monkey Island ve Grim Fandango gibi başyapıtlardan tanıdığımız Peter McConnell müzikler konusunda çok iyi bir iş çıkarmış.

Hatta müzikler o kadar beğenilmiş olacak ki yer yer arkaplanda çalan müzikten dolayı (ki oyunun bir kısmı tamamen müzikle alakalı) diyalogları duyamadığım oldu. Bazı zamanlardaysa dış sesler konuşmaları bastırdı. Bunlar her ne kadar oyuncu tarafından ses ayarları düzenlenerek kolayca halledilebilir şeyler olsa da not olarak düşmek istedim.

Sonuç: Yılın en iyi oyunu olmaya aday

8c728d2749f92b549be88cf6df3109dd84c15896.jpeg
  • Artılar: Aksiyon ve komedi dengesi
  • Karakterler
  • Görsellik
  • Boss dövüşleri
  • Harita tasarımları
[*]Eksiler:
  • Dövüş sistemi
  • Kuşanılabilen kısıtlı yetenek sayısı
  • Geliştirmelerdeki seviye sınırı
  • Yer yer uzun görevler
Psychonauts evrenini günümüze uygun bir teknik seviyede yeniden görmek çok güzel. Pscyhonauts’ı Psychonauts yapan her şeyin korunup, üstüne yenilerinin eklendiği görmek özellikle oyunsuz geçen bu susuz yaz günlerinde bana ilaç gibi geldi. Tüm eksiklerine rağmen Psychonauts 2’nin en azından yılın en iyi oyunu adaylarından biri olmayı hak ettiğini düşünüyorum.


 

Similar threads

İncelemeye başlamadan önce söylemeliyim ki ben bu oyuna başlamadan evvel Psychonauts 2’ye oldukça ön yargılı yaklaşıyordum. Oyunu oynadığım müddet boyunca bu ön yargımı kırmaya ve bir kenara bırakmaya mümkün mertebe çalıştım. Oyun benim için beklentilerimin üzerinde bir iş çıkardı diyebilirim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
70
Psychonauts 2 Psychonauts 2, planlandığı üzere 2019’da yayınlanmayacak. Yakın devranda Microsoft tarafından satın alınan geliştirici Double Fine, macera oyununun 2020'ye ertelendiğini açıkladı. Haber, 2016 yılında geri ödemenin 3,9 milyon dolara yükseldiği kitlesel fonlama sitesi Fig'de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
77
Tim Schafer ve Double Fine'ın yeni şaheseri olacağına kesin gözle baktığımız Psychonauts, dün akşam yayınlanan yepyeni fragmanıyla birlikte çıkış tarihine de kavuşmuştu. 25 Ağustos'ta çıkacak olan oyun ön siparişe de açılmış durumda. Öncelikle oyunun diğer tüm Xbox Game Studios oyunları gibi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
49
Psychonauts 2 oyununun geliştiricisi Double Fine, oyunun 2020 yılına ertelendiğini açıkladı. Duyurulara göre geliştirici Double Fine, 2. oyunun daha güzel olmasını istediği için 2020’ye ötelemenin iyi bir fikir olduğuna karar verdi. Yapılan duyuruda: “Oyunu gelecek yıl yayınlamayı planlıyoruz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
50
İlk oyunun üzerinden tam 16 yıl geçmiş. O dönemlerde 3D platform oyunları çok fazla oynadığımız olan bir tür değildi. Dolayısıyla zamanının bu popüler oyununu es geçtiğimizi itiraf etmemiz gerek. Ama öncelikler değişiyor elbette. Şimdi Xbox başında birlikte oyun oynayarak eğlenceli zamanlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
858,497Konular
982,554Mesajlar
30,291Kullanıcılar
rovulationSon üye
Üst Alt