
Battle Royale denince akla gelen birinci oyunlardan biri olan ve en çok oynanan prodüksiyonlardan biri olan Playerunknown's Battlegrounds bildiğiniz üzere güncellenmeye ve yeni özellikler kazanmaya devam ediyor. Yeni dönem ve güncelleme ile birlikte Krakin isimli bir haritaya da kavuşan oyun, yenilikleri de beraberinde getirdi. Biz de Merlin'in Kazanı olarak PUBG'nin imalat ekibinden biri olan ve yeni haritanın da imalat direktörlüğünü yapan Dave Curd ile Kraken haritasının getirdiği özellikleri ve gelecek planlarını konuştuk.
PUBG ekibi ile Karakin haritasını ve yenilikleri konuştuk
Merlin'in Kazanı: Yeni haritada önümüze çıkan özellikleri gayri haritalarda da görebilecek miyiz?
Dave Curd: Şu anda topluluğun nasıl geri dönüş yapacağını görmek için bu özellikleri seri haritasına ekledik. Misyonumuz oyuncularımıza yeni haritalar, modlar ve deneyimler sunmak üzerine şurası. Bu durum büsbütün onlara bağlı da diyebiliriz.

MK: Yıkım noktaları oluşturma üzere yeni dinamiklerin oyunun istikrarını değiştireceğini düşünüyor musunuz? Bu dengeleme hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Dave Curd: PUBG dizayncıları olarak oyunculara daha çokça seçenek sunmak için çalışıyoruz. Oyuncularımızın kendilerini akıllı hissetmelerini ve daha değişik seçimler yapmalarını istiyoruz. Bu nedenle Yıkım Noktalarını durumsal olarak yararlı olabilecek formda dengelemeye ihtimam gösterdik. Oyunumuzdaki en güçlü cihetlerden birinin oyuncuların kendi hikayeleri, kendi yollarını çizme olduğundan ötürü onları asla bir metaya zorlamayı düşünmüyoruz. Bu nedenle yıkım noktaları ve duvar delme üzere durumların mutlaka isteğe bağlı ek teknikler üzere düşünebilirsiniz. Basitçe anlatmak gerekirse bu yeni özelliklerin kişilerin zati sevdiği yemekte baharat olduğunu söyleyebiliriz.

MK: Yeni silahlar ve tabi ki Black Zone özelliği hakkında haber verir misiniz? Black Zone özelliğini kullanabilmek için ne yapmamız gerekecek, oyun içerisinde bu tasarrufun bir sınırlaması olacak mı?
Dave Curd: Yapışkan bomba Krakin'de kullanacağınız yeni silah. Bu bombanın birincil maksadı yıkım noktalarında kullanmak ve yeni haritada yeni yollar açmaya çalışmak. Başkaca yıkım noktalarının kilitli kapılar olduğunu ve yapışkan bombanın da bu kapılarda anahtar vazifesi gördüğünü söyleyebileceğimiz bu sisteme 'kilit ve anahtar' diyoruz. Ayrıyeten yapışkan bombanın yanıltma ve düşen düşmanların işini bitirmek için sefalı bir ek işlevselliği de var.
Black Zone'a gelince, bunu Al Yer'in (Red Zone) karşıtı olarak düşünebilirsiniz. Al Yer'deki emel oyuncuları merkeze, daha akıllıcası yapılara yönlendirmekti. Black Zone'daki maksadımız ise bunun tam aykırısını yapıp oyuncuları yapıların dışına çıkartmak. Black Zone rastgele bir işleyişe sahip olduğu için oyuncular her maçta farklı bir nizam ile karşılaşacak. Red Zone'da olduğu üzere Black Zone'da oyuncuların denetim edemediği rastgele meydana gelen bir tehlike olarak oyunda bölge alacak.

MK: Hasar mekaniği yalnızca binalarda mı tasdikli olacak. Yani alana bir bomba atarak orada ufak bir çukur, siper oluşmasını sağlayabilecek miyiz? Ya da buna benzeri planlamalarınız var mı?
Dave Curd: Benzer bir biçimde düşündüğümüzü söyleyebilirim. Prototip aşamasında bu soruyu biz de düşündük. Oyuncular araziyi değiştirebilir mi / değiştirmeli mi? Lakin harita sistemi ve büyüklüğünü göz önüne aldığımızda bu yaklaşımın işleyişi geliştirmeyeceğini düşündük. Bence oyuncuları haritayı değiştirme konusunda daha çokça endişelenmesine ve düşünmesine müsaade verdiğimizde, oyunun en kıymetli ve eşsiz olan hayatta kalma (survival) hissiyatını kaybetmiş de oluyoruz.

MK: Son olarak, seviye sistemi ile gelen yeni mükafatlar hakkında haber verebilir misiniz? Tüm yanıtlarınız için teşekkürler.
Dave Curd: Yeni armağanlarla ilgili ilerleyen periyotlarda daha ziyade açıklama ve malumat paylaşacağız.