Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Push Bildirimi Nedir? SEO’ya Etkisi Nedir?

Push Bildirimi Nedir? SEO’ya Etkisi Nedir?
0
302

urgot

FD Üye
Katılım
Eki 24, 2020
Mesajlar
3,810
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Konum
Rusya
F-D Coin
98
Dijital pazarlama söz konusu olduğunda geleneksel yöntemlere ek olarak pek çok etkili stratejiden bahsetmek mümkündür. Bunlardan biri de push bildirimi ismini verdiğimiz tekniktir. Yazımızda Push bildirimi nedir ve SEO’ya etkisi nedir gibi sorulara cevap vererek dijital pazarlama stratejinizi geliştirmek için uygulayabileceğiniz etkili bir yöntemden bahsedeceğiz. Gelin Push bildirimlerine daha yakından bakarak işe başlayalım.

Push bildirimleri hedef kitlenize ulaşmak için kullanabileceğiniz en etkili araçlardan biridir. Öyle ki istatistiklere göre benzer amaçlı e-mail pazarlamalarına kıyasla 5 kattan fazla etkileşim oranına sahiptir. İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğu pazarlama e-maillerinin aksine push bildirimlerinin içeriklerini incelemektedir. Peki Push bildirimi tam olarak nedir? Öncelikle bu soruya cevap vererek Push bildirimlerinin SEO açısından etkilerine değineceğiz.

Push Bildirimi Nedir?​

Google Chrome’un kullanıcılarına sağladığı en büyük yeniliklerden biri Push bildirimleriydi. Elbette bu yeniliğin üzerinden oldukça uzun bir süre geçti ve Push bildirimleri tüm internet tarayıcıları için standart bir eklenti haline geldi. Push bildirimi, en basit tanımıyla bir web sitesinin kullanıcılara doğrudan bildirim göndermesini sağlayan eklentidir. Böylelikle herhangi bir e-mail ve benzer bir uygulamaya gerek kalmaksızın kullanıcılar sitenizdeki yeniliklerden haberdar olabilir. Büyük ihtimalle daha önceki internet gezinmelerinizde izin ver ve engelle seçeneklerinden oluşan bir bildirim uyarısına rast gelmişsinizdir. İşte bu eklentilerin genel ismi Push bildirimidir.

Bir ziyaretçinin SEO çalışmalarınız sayesinde web sitenize ulaştığını varsayalım. Pek çok bir SEO projesinin bu noktada işlevini yerine getirdiğini düşünecektir. Ancak bir SEO çalışması için bu ziyaretçi trafiğini kalıcı bir hale getirmek de son derece önemlidir. İşte Push bildirimlerinin önemi bu noktada ortaya çıkmaktadır. Sitenize daha önce gelen bir kullanıcının sitenizdeki güncellemelerden ve yeni içerikler haberdar olacağının garantisi yoktur. Sitenizi beğenseler bile zaman içinde unutmaları söz konusu olabilir. Eminiz siz de yer imlerine kaydettiğiniz pek çok sitenin varlığını çoktan unutmuşsunuzdur. Günümüzde internetin nasıl bir içerik bombardımanına sahip olduğunu düşünürsek bu unutkanlık son derece doğaldır.


Ancak Push bildirimleri geçmiş ziyaretçilerinize web sitenizin varlığını hatırlatmak için önemli bir rol üstlenmektedir. Tıpkı mobil cihazlardaki uygulama bildirimleri gibi çalışan Push bildirimleriyle ziyaretçilerinizi yeni içeriklerinizden haberdar edebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey ise sitenize ekleyeceğiniz bir web Push kodudur. Ziyaretçileriniz bu eklenti sayesinde sitenizin Push bildirimlerine abone olarak yaptığınız güncellemelerden haberdar olabilir.


Push Bildiriminin Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?​

Bir dijital pazarlama stratejisinde Push bildirimleri son derece işlevsel bir konuma sahiptir. Genel olarak Push bildirimlerinin sağladığı avantajları iki başlık altında toplayabiliriz.

  • Push bildirimleri gerek mobil gerekse de masaüstü pazarında geniş bir pazarlama listesi oluşturmanızı sağlar. Buna karşılık Push bildirim dışındaki benzer stratejilerin satış oranları genellikle tıklamaların yüzde 5’i civarında bir oran yakalamaktadır. Push bildirimleri söz konusu olduğunda ise bu oran yüzde 25’e kadar çıkmaktadır.
  • Buna ek olarak Push bildirimleri web siteniz için tekrarlanan bir ziyaretçi trafiği sağlamanıza yardımcı olur. Bu tür güncellemelerden haberdar eden bülten e-maillerinin tıklama oranı yüzde 0.5 civarındadır. Ancak Push bildirimleri söz konusunda bu oran yüzde 5’in üstüne çıkmaktadır.
Tüm bu oranlara baktığımızda Push bildirimlerinin gerek tıklama gerekse de anlamlı etkileşim açısından ciddi avantajlara sahip olduğunu gözlemlemek mümkündür. Bu doğrultuda Push bildirimlerinden yararlanarak geniş bir kitleyle kalıcı bir etkileşim ortamı yakalayabilirsiniz. Günümüzde neredeyse tüm internet tarayıcıları tarafından desteklenen Push bildirimleriyle ziyaretçilerinizi hizmetleriniz hakkında sürekli bilgilendirebilir, yeni kampanya ve pazarlama stratejilerinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

Push Bildirimlerinin SEO’ya Etkisi​

Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi Push bildirimleri sitenizin etkileşim şansını artırmak açısından son derece efektif bir yöntemdir. Bu doğrultuda son yıllarda SEO projelerinde de Push bildirimlerine odaklanıldığını gözlemlemek mümkündür. Böylelikle ziyaretçi geri dönüşünün yanı sıra sitenizin arama sonuçlarında daha iyi sonuçlar elde etmesini de sağlayabilirsiniz.

SEO çalışmalarının en yüksek önceliklerinden biri web sitenize ziyaretçi trafiği sağlamaktır. Bu noktada Push bildiriimleri yeni ziyaretçiler çekmede etkili bir yöntem olmasa da trafiğin kalitesini artırmak açısından önemlidir. Nitekim Google’ın sonuç sıralamasında etkili faktörlerden biri de ziyaretçilerin deneyim kalitesini ölçektir. Bu anlamda Push bildirimlerinin özellikle sayfa görüntülemeleri ve oturum sitesi gibi metriklerde sitenize katkı sağlayacağını rahatlıkla söyleyebiliriz.


Buna ek olarak Push bildirimlerinin özellikle ülkemizde henüz diğer dijital pazarlama yöntemleri kadar yaygın olmadığını vurgulamak gerekir. Bu da Push bildirimlerinden yararlanacak işletmelere önemli bir avantaj sağlamaktadır. Böylelikle ziyaretçilerinizin ilgisini siteniz üzerinde toplamanız mümkündür. Ayrıca yoğunluk olmaması kullanıcılar açısından bıktırıcı bir araca dönüşmeyeceği anlamına da gelir. Özellikle bu tür e-mailleri göz önüne aldığımızda bu tür iletilerin daha çok spam klasörüne yönlendirildiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Ancak daha az kullanılan bir araç olması nedeniyle Push bildirimlerinin bu tür dezavantajlarla daha az karşı karşıya olduğunu ifade etmek gerekir.

Push bildirimleri nasıl kullanılır?
Sitenizde Push bildirimi eklentilerinden yararlanmak için header bölümüne JavaScript kodu eklemeniz yeterlidir. Buna ek olarak ekstra bir uygulamaya gerek yoktur.
Push bildirim servisleri nelerdir?
Sitenizde Push bildirim desteği sağlamak için farklı servislerden yararlanabilirsiniz. En popüler Push bildirim servislerini OneSignal, VWO Engage, PushWoosh ve SendPulse şeklinde sıralayabiliriz.
Push bildirim nasıl çalışır?
Sitenize JavaScript kodunuzu eklediğiniz takdirde ziyaretçileriniz tarayıcılarında “İzin Ver” ve “Engelle” seçeneklerinden oluşan bir etkileşim butonu görüntüler. “İzin Ver” seçeneğine tıklayan ziyaretçileriniz sitenize abone olur.
 

Similar threads

Günümüzde pek çok firma ve şirket kendi web sitesine sahiptir. Bu sayede firmalar kendi sitelerinde yazdıkları içerik ve paylaştıkları gönderilerden para kazanabilirler. Durum böyle olunca kullanıcı deneyimi, büyük firmalar için büyük bir önem arz etmiştir. Birçok şirket SEO uyumlu temalar ile...
Cevaplar
0
Görüntüleme
272
SEO ve sosyal medya arasında çok sıkı bir bağ bulunmaktadır. Sosyal medya optimizasyonunu gerçekleştirmek için SEO optimizasyonu oldukça önemli bir süreci teşkil etmektedir. SEO projelerinizde başarılı olmak için birçok alanda çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu süreçte iki anahtar faktör doğrudan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
175
Semrush, anahtar kelimeler üzerinden analizler yaparak öneriler sunan bir dijital pazarlama aracıdır. Barındırdığı çeşitli özelliklerle dijital pazarlamacıların işini oldukça kolaylaştıran Semrush, pazarlama dünyasında en çok kullanılan araçlardan biridir. SEO, Google Ads ve sosyal medya...
Cevaplar
1
Görüntüleme
524
Türkçe karşılığı sayfa işaretleri yolu olarak bilenen Breadcrumb son günlerin en gözde yazılım sistemlerinden birisidir. Ziyaretçilerin ve botların sitenizdeki hiyerarşi yapısını anlamasına yardımcı olur. Alt birimlerden oluşan bir web sitesinin daha aktif ve hızlı bir şekilde gezebilmesini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
163
Sidebar Nedir? İçindekiler Sidebar nedir, web sitenizin kenarlarında yer alan alanlara sidebar adı verilir. Web sitesine sahip olan birçok kullanıcının SEO programları ile aşina olduğu sidebar kelimesi Türkçe’ye ise kenar çubuğu olarak geçmiştir. Web sitenizde yer alan sidebarlar sitenizin hem...
Cevaplar
0
Görüntüleme
223
858,497Konular
982,553Mesajlar
30,289Kullanıcılar
rogeneSon üye
Üst Alt