Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

R e s ü lü e k r e m v e e h l i - i b e y t ( a . S . )

R e s ü lü e k r e m v e e h l i - i b e y t ( a . S . )

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Resûlü Ekrem ve Ehli Beyt (as)









RESÛLÜ EKREM VE EHLİ BEYT


“Burada Ehli Beyt yalnız Hz Fatıma'dır


Sadaka ve zekât kabul etmezler
Niçin?
Kimsenin rızkına müdahele etmemek
Sadaka gıdaya müteveccihdir Mal, para değil
Rızık artıklarından sadaka verilmez
Eski elbise, ölü elbisesi sadaka olmaz
Günah mıdır?
Hayır Yardım olur
Sadakada ecir vardır (Ecir âhirete ait bilinmeyen mükâfattır)
Sadaka sevab değildir
Sevab mucibi ecirdir
Sadaka ne farzdır, ne vâcibdir, ne sünnet
Her kul ve İslâmın bizzât kendi sünnetidir
Hakk’ın Er Rezzâk olduğuna bir iştirak, tahvil senedidir
Rahmet: Hakk’ın kuluna ölümden sonra ihsanı, hüsnü muamelesidir, Sadaka: Hakk ile kulu arasında gizli bir sırdır
Bu sırrı gizlemek için zekât emrolunmuştur
O hâlde sadaka zekâttan daha makbuldür
Ama bu zekât vermeyin demek değildir
Zekât muayyen bir zümreye ait olmakla beraber, sadaka ise fakir zengin herkesin vermesi bu kelimede gizlidir


Teheccüdün aslı 2 rekâtdır
Aslını bilince uygulamak şartdır

Ehli Beyt yalnız Hz Fatıma'dır
Hz Ali, Hasan ve Hüseyi'nin de Ehli beyt olarak kabul edildiği gibi Selman'ın da teberrüken Ehli Beyt’ten olduğunu Resûlü Ekrem'in :
“El Selmane min Ehli Beyti söylemesiyle sabittir
Ezvaci’t tahîrat ve Hasan Hüseyin'in torunları, çocukları Hz Fatıma'dan sonra Hz Ali'nin evlenmesinden husule gelen çocukları da Ehli Beyt den sayarlar
Ve bunların içinden 12 imam çıkarırlar
Bunların da Ehli Beyt’den olduğu ve o sülâleden gelenlerin şerîf ve seyyid oldukları bu güne kadar klasik olarak kabul edilmiştir


Fakat nübüvvet nûru Hz Fatma'nın vefatıyle ref’ olunmuştur
26 yaşında iken Hz Fattma Resûlulahdan çok kısa bir müddet sonra vefat etmiştir
Resûlullah'ın Fatıma'ya :
“Benden sonra gelir misin? mübârek sözü kızının dünyada kalmasını istememeleri sırrında gizlidir
Bunu anlayanlar Ehli Beyt’in yalnız Hz Fatıma olduğunu bilir
Zira Hz Fatıma Resûlullah'a nübüvvet geldikten sonra doğmuştur
İslâm ulemâsı hürmeten bilerek veya bilmeyerek Ehli Beyt’i dallandırmışlardır
Ehli Beyt zincirinin bu kadar uzaması Resûlullah'ın Fatıma'ya söylediği sözün sırrına göre mugayir ve edeb harici bir işdir

Resûlullah'a nübüvvet ve risâlet geldiği zaman ilk İslâm olan Hz Hatice'dir Ondan sonra Hz Fatima'yı en son evlât olarak dünyaya getirmiştir
Hatice ile evlendikleri zaman 26, 27 yaşlarındaydı
Hatice 40 yaşında ve duldu
Hatice'den nübüvveti gelmeden evvel 3 kız 1 oğlan olmuş, oğlan ölmüştür Diğer üç kızı risâletten sonra İslâm olmuşlardır
Hz Fatıma ise nübüvvetten sonra Hz Hatice İslâm olduktan sonra İslâm anadan doğmuş ve süt emmiştir
Nübüvvet nûru bu sûretle Fatıma'ya intikal ediyor
Fatıma'nın vefatından sonra nübüvvet kesilmiştir
Hasan ve Hüseyin Fatıma'dan doğmalarına rağmen Resûlü Ekrem Hatimen Nebîyyî olduğu için nûr erkeğe intikal etmemişti
Kız çocuğu da yoktur
Bundan dolayı Fatıma'dan sonra Ali evlenmiştir ve sakal bırakmıştır
Yine bundan dolayı Hasan ve Hüseyin'in evlâtları da aynı beyitten sayılarak cesedî olarak Ehli Beyt sayılırlar
Onlardan gelenler de bu cesedî beytin torunları olarak kabul edilir
Kadından nebî gelmez hikmeti de nübüvvetin Hz Fatıma'dan sonra bittiğinin en büyük delilidir


Ezvaci’ttâhirat’tan Resûl'ün evlâdı olmadığından onlar da ancak teberrüken ve ta’zimen Ehli Beyt telâkki edilir
Şerîf ve seyyid kelimeleri, Hz Hasan'dan gelenler şerîf telakki edilmektedir
Hz Hasan Fatıma'nın ilk evlâdı olduğu için Seyyid, ikinci evlâdı Hüseyin olduğu için şerîf lâfızlarıyla isimlendirilirler
Şerîf ve seyyid kelimelerinin hakikî mânâsı muhtelif sûrette izah ve tavsif edilmekte ise de, bunların niçin bu isimleri aldığı ve hakikatini söylemek, bu sülâlelerden gelenler arasında tenafür ve benlik iddiasını bertaraf için, söylenmesi doğru olmaz
Ehli Beyt torunlarının katledilmeleri bu mânâya küçük bir anahtar olabilir
Ehli Beyt in devam etmesi ve müşahhaslandırılması bunlara sevginin devamını Resûlün arzu ve istemesinin ilâhî bir tezahürü olarak kabul etmek gerek
Devam eden sevgidir
Şahıs ve Cesed değildir…

Pazartesi 1531982
 
858,477Konular
981,288Mesajlar
29,559Kullanıcılar
aaaaaaaaaaaSon üye
Üst Alt