Radyatör içindeki motor soğutma suyu (Antifriz), Sadece motor bloğunun içinden değik sayısız parçanın soğutulması yada ısıtılması için kullanılır. Bu parçalarda meydana gelen sorunlarda araba su eksiltme nedenleri arasındadır.
Bu yazımızda Araba Neden Su Eksiltir , aracın su eksiltmesine neden olabilecek tüm durumlar listelenmiştir.
Araba Su Eksiltme Nedenleri
1 – Hortum ve Conta Kaçakları
Araçta devirdaim pompası, termostat gibi parçalar motor bloğuna sabitlenir iken katı ve sıvı contalar yardımı ile izolasyonu yapılır. Zamanla motor ısısı ve yıpranmaya bağlı olarak bu parçalarda kaçaklar oluşabilmektedir. Bu durumda motor soğutma suyu bu kaçaklardan tahliye olarak su eksiltme problemi oluşturur. Ayrıca yıpranmış ve çatlak hortrumdan su kaçıyor ise yada kelepçe aksamları sıkı değil ise hortumlardan da su kaçırma ihtimali vardır. Tüm bu parçalar kontrol edilerek olası bir kaçak olup olmadığı anlaşılabilir.
2 – Radyatör Delik ve Kaçakları
Radyatörler metal parçalardır. Her metalde olduğu gibi radyatörde de zamanla paslamla ve çürüme belirtileri görülebilir. Bu gibi durumlarda sıvı kaçakları yaşanması normaldir. Ayrıca alttan yada ön kısımdan alınan ve fark edilmeyen küçük darbeler de radyatörde kaçaklara neden olacaktır. Bu durumda radyatör neden su eksiltir sorusuna nedenlerden biridir.
3 – Klima Aksamında Kaçaklar
Araç kaloriferleri, motor soğutma suyu kullanan kalorifer peteği yardımı ile çalışır. Kalorifer peteği uzunca bir hortum ve bağlantılar ile soğutma suyunu kullanır. Bu petek genellikle aracın konsolunun içinde yer alır. Kalorifer peteği hortumları, bağlantıları yada direkt olarak kendisinde meydana gelebilecek kaçaklar, araba su eksiltme nedenleri arasındadır. Ön paspas kısımlarında nem yada ıslaklık ile kendini gösterir. Bu kısımlar kontrol edilerek olası sorunun tespiti yapılabilir.
4 – Yağ Soğutucusu Kaçakları
Araçların çoğunda pasif hava soğutmalı yağ soğutucusu bulunsa da birçok araç modelinde motor suyu ile soğutulan yağ soğutucuları bulunur. Yağ soğutucusu arızası durumunda söz konusu parçada su kaçaklarına rastalanabilmektedir. Bu gibi bir arıza söz konusu ise genellikle suya yağ karışması durumu ortaya çıkabilir. Conta yanması şikayetlerine çok benzer belirtiler verdiği için genellikle bu arıza ile karıştırılabilmektedir. Yağ soğutucunuz sıvı soğutma sistemli ise bu parça da kontrol edilmesi gereken parçalar arasındadır.
5 – Conta Yanması ve Hararet Sorunları
Araçta silindir kapak contası, motor soğutma suyunun, motor bloğu içerisinde aait olduğu kanallarda kalmasını sağlar. Söz konusu parça hararete bağlı olarak yandığı zaman su, yağa karışarak eksilir. Bu gibi durumlarda araç çekişten düşer, duman atma sorunları başlar. Sarsıntılı ve patırtılı çalışma gözlemlenir. Ayrıca motor yağına su, suya ise yağ karıştığı gözlemlenecektir. İyi bir usya yağ ve su kontrollerine ek olarak aracın çalışması ve sesi gibi noktalara bakarak arızayı kısa sürede teşhis edebilir.
6 – Lpg Regilatör Kaçakları
Aracınız benzinli / lpg’li ise, lpg beyni yani regilatör parçası, gazı sıvı halden gaz haline dönüştürmek için sıcak motor suyunu kullanır. Lpg monte edilir iken motor soğutma suyunun parça içerisinden geçebilmesi için hortum tesisatı çekilir. Hem bu hortumlardan yada kelepçe bağlantılarından, hem de regilatörün kendisinden kaynaklı arızalar nedeni ile araçta su eksiltme nedenleri oluştuğuna sıklıkla karşılaşılmaktadır. Aracınız lpg’li ise gaz beynini kontrol ettirmeyi ihmal etmeyiniz.
Arabanın Su Eksiltmesi Normal mi
Her araçta motor ısısı, genleşme, buharlaşma veya basınç tahliyesi gibi nedenlerden dolayı bir miktar su eksilmesi normaldir. Ama bu miktar soğutma suyu haznesindeki max ile min arasında olan miktar kadardır. Bundan daha fazla olan su eskiltmeleri bir arızanın göstergesidir. Eğer ki aracınızda bu tip az su eksiltmesi var ise bir müddet kontrol etmelisiniz. Eğer fazlası var ise zaman kaybetmeden tamiri için bir özel yada yetkili servise başvurmanızı öneririz. Aksi halde aracınız ummadığınız bir an susuz kalabilir ve bu durumda hararete bağlı olarak conta yanması, sekman kaynaması gibi ağır sonuçlar doğurabilmektedir.
Bu yazımızda Araba Neden Su Eksiltir , aracın su eksiltmesine neden olabilecek tüm durumlar listelenmiştir.
Araba Su Eksiltme Nedenleri
1 – Hortum ve Conta Kaçakları
Araçta devirdaim pompası, termostat gibi parçalar motor bloğuna sabitlenir iken katı ve sıvı contalar yardımı ile izolasyonu yapılır. Zamanla motor ısısı ve yıpranmaya bağlı olarak bu parçalarda kaçaklar oluşabilmektedir. Bu durumda motor soğutma suyu bu kaçaklardan tahliye olarak su eksiltme problemi oluşturur. Ayrıca yıpranmış ve çatlak hortrumdan su kaçıyor ise yada kelepçe aksamları sıkı değil ise hortumlardan da su kaçırma ihtimali vardır. Tüm bu parçalar kontrol edilerek olası bir kaçak olup olmadığı anlaşılabilir.
2 – Radyatör Delik ve Kaçakları
Radyatörler metal parçalardır. Her metalde olduğu gibi radyatörde de zamanla paslamla ve çürüme belirtileri görülebilir. Bu gibi durumlarda sıvı kaçakları yaşanması normaldir. Ayrıca alttan yada ön kısımdan alınan ve fark edilmeyen küçük darbeler de radyatörde kaçaklara neden olacaktır. Bu durumda radyatör neden su eksiltir sorusuna nedenlerden biridir.
3 – Klima Aksamında Kaçaklar
Araç kaloriferleri, motor soğutma suyu kullanan kalorifer peteği yardımı ile çalışır. Kalorifer peteği uzunca bir hortum ve bağlantılar ile soğutma suyunu kullanır. Bu petek genellikle aracın konsolunun içinde yer alır. Kalorifer peteği hortumları, bağlantıları yada direkt olarak kendisinde meydana gelebilecek kaçaklar, araba su eksiltme nedenleri arasındadır. Ön paspas kısımlarında nem yada ıslaklık ile kendini gösterir. Bu kısımlar kontrol edilerek olası sorunun tespiti yapılabilir.
4 – Yağ Soğutucusu Kaçakları
Araçların çoğunda pasif hava soğutmalı yağ soğutucusu bulunsa da birçok araç modelinde motor suyu ile soğutulan yağ soğutucuları bulunur. Yağ soğutucusu arızası durumunda söz konusu parçada su kaçaklarına rastalanabilmektedir. Bu gibi bir arıza söz konusu ise genellikle suya yağ karışması durumu ortaya çıkabilir. Conta yanması şikayetlerine çok benzer belirtiler verdiği için genellikle bu arıza ile karıştırılabilmektedir. Yağ soğutucunuz sıvı soğutma sistemli ise bu parça da kontrol edilmesi gereken parçalar arasındadır.
5 – Conta Yanması ve Hararet Sorunları
Araçta silindir kapak contası, motor soğutma suyunun, motor bloğu içerisinde aait olduğu kanallarda kalmasını sağlar. Söz konusu parça hararete bağlı olarak yandığı zaman su, yağa karışarak eksilir. Bu gibi durumlarda araç çekişten düşer, duman atma sorunları başlar. Sarsıntılı ve patırtılı çalışma gözlemlenir. Ayrıca motor yağına su, suya ise yağ karıştığı gözlemlenecektir. İyi bir usya yağ ve su kontrollerine ek olarak aracın çalışması ve sesi gibi noktalara bakarak arızayı kısa sürede teşhis edebilir.
6 – Lpg Regilatör Kaçakları
Aracınız benzinli / lpg’li ise, lpg beyni yani regilatör parçası, gazı sıvı halden gaz haline dönüştürmek için sıcak motor suyunu kullanır. Lpg monte edilir iken motor soğutma suyunun parça içerisinden geçebilmesi için hortum tesisatı çekilir. Hem bu hortumlardan yada kelepçe bağlantılarından, hem de regilatörün kendisinden kaynaklı arızalar nedeni ile araçta su eksiltme nedenleri oluştuğuna sıklıkla karşılaşılmaktadır. Aracınız lpg’li ise gaz beynini kontrol ettirmeyi ihmal etmeyiniz.
Arabanın Su Eksiltmesi Normal mi
Her araçta motor ısısı, genleşme, buharlaşma veya basınç tahliyesi gibi nedenlerden dolayı bir miktar su eksilmesi normaldir. Ama bu miktar soğutma suyu haznesindeki max ile min arasında olan miktar kadardır. Bundan daha fazla olan su eskiltmeleri bir arızanın göstergesidir. Eğer ki aracınızda bu tip az su eksiltmesi var ise bir müddet kontrol etmelisiniz. Eğer fazlası var ise zaman kaybetmeden tamiri için bir özel yada yetkili servise başvurmanızı öneririz. Aksi halde aracınız ummadığınız bir an susuz kalabilir ve bu durumda hararete bağlı olarak conta yanması, sekman kaynaması gibi ağır sonuçlar doğurabilmektedir.