Radyoda Hedef Kitle
Radyo Dinleyen Hedef Kitle Grubu
Radyo yayınlarının kamusal yayıncılık anlayışından cıkmasıyla ve yayıncılığın gorece kolaylaşmasıyla birlikte ulusal, bolgesel ya da yerel pek cok radyo yayın hayatının icinde yerini aldı Radyolar hangi olcekte yayın yaparsalar yapsınlar, her binin bir yayın anlayışları mevcut ve bu anlayışlar cercevesinde de farklı hedef kitlelere yonelik olarak faaliyetlerini surduruyorlar Genellikle yayınlanan muzik turune gore sınıflandırılsalar da, son yıllarda muzik kadar haber ve spor alanlarında da ağırlıklı olarak yayın yapan radyolar yayın hayatına girdi Reklam ajansları ya da calışması yapan firmalar acısından radyoların tercih edilmeleri genellikle dinlenme oranları oluyor ancak bu surec oncesinde hedef kitle tarafından tercih edilen radyolar da belirlenmiş oluyor
Radyo kişiseloznel bir iletişim aracıdır Bu nedenle radyonun yayınının saptanan hedef kitledeki bireylere tam olarak ulaşması, en yuksek etkiyi yapmak acısından onemlidir En yuksek etkiyi sağlayabilmek icin de hedef kitlenin tam olarak bilinmesi gerekir
Hedef kitleyi tam olarak belirledikten sonra, bu kitleye gore bir yayın planlaması yapmak esastır Yayın planlaması radyoyu başarıya goturecek olan dinamodur Bu, radyo acısından bakıldığında gorunenler Bir de dinleyici acısından bakalım Cunku, bir radyonun hedef kitlesine gore yayın yapması tek başına yeterli değildir Hesaba katılması gereken bir başka onemli nokta, dinleyicinin radyo ile ne yaptığıdır Dinleyici radyoyu butun dikkatini vererek mi dinlemektedir? Yoksa radyoyu cevrede bir fon olarak, yani geri planda mı dinlemektedir? Hedef kitle, zamanının onemli bir bolumunu otomobilde geciren hareketli bir grup ise, otomobilde gecirilen sure ne kadardır? Otomobil kullanırken tercih ettiği yayın, soz yayını mıdır, muzik yayını mıdır? Hedef kitle icindeki dinleyicilerin televizyonu tercih ettikleri zaman dilimleri hangisidir? Yaş gruplarının radyo tercihi ne yondedir? Eğitim durumuna gore ağırlıkla secilen radyo hangisidir? Butun bunlar, hem hedef kitleyi belirlemek acısından hem de radyonun dinleyici ile en uyumlu ilişkiyi kurması acısından belirleyici olan faktorlerdir
Radyo Dinleyen Hedef Kitle Grubu
Radyo yayınlarının kamusal yayıncılık anlayışından cıkmasıyla ve yayıncılığın gorece kolaylaşmasıyla birlikte ulusal, bolgesel ya da yerel pek cok radyo yayın hayatının icinde yerini aldı Radyolar hangi olcekte yayın yaparsalar yapsınlar, her binin bir yayın anlayışları mevcut ve bu anlayışlar cercevesinde de farklı hedef kitlelere yonelik olarak faaliyetlerini surduruyorlar Genellikle yayınlanan muzik turune gore sınıflandırılsalar da, son yıllarda muzik kadar haber ve spor alanlarında da ağırlıklı olarak yayın yapan radyolar yayın hayatına girdi Reklam ajansları ya da calışması yapan firmalar acısından radyoların tercih edilmeleri genellikle dinlenme oranları oluyor ancak bu surec oncesinde hedef kitle tarafından tercih edilen radyolar da belirlenmiş oluyor
Radyo kişiseloznel bir iletişim aracıdır Bu nedenle radyonun yayınının saptanan hedef kitledeki bireylere tam olarak ulaşması, en yuksek etkiyi yapmak acısından onemlidir En yuksek etkiyi sağlayabilmek icin de hedef kitlenin tam olarak bilinmesi gerekir
Hedef kitleyi tam olarak belirledikten sonra, bu kitleye gore bir yayın planlaması yapmak esastır Yayın planlaması radyoyu başarıya goturecek olan dinamodur Bu, radyo acısından bakıldığında gorunenler Bir de dinleyici acısından bakalım Cunku, bir radyonun hedef kitlesine gore yayın yapması tek başına yeterli değildir Hesaba katılması gereken bir başka onemli nokta, dinleyicinin radyo ile ne yaptığıdır Dinleyici radyoyu butun dikkatini vererek mi dinlemektedir? Yoksa radyoyu cevrede bir fon olarak, yani geri planda mı dinlemektedir? Hedef kitle, zamanının onemli bir bolumunu otomobilde geciren hareketli bir grup ise, otomobilde gecirilen sure ne kadardır? Otomobil kullanırken tercih ettiği yayın, soz yayını mıdır, muzik yayını mıdır? Hedef kitle icindeki dinleyicilerin televizyonu tercih ettikleri zaman dilimleri hangisidir? Yaş gruplarının radyo tercihi ne yondedir? Eğitim durumuna gore ağırlıkla secilen radyo hangisidir? Butun bunlar, hem hedef kitleyi belirlemek acısından hem de radyonun dinleyici ile en uyumlu ilişkiyi kurması acısından belirleyici olan faktorlerdir