iltasyazilim
FD Üye
Rasim Özdenören
Doğum 20 Mayıs 1940Kahramanmaraş
Meslek Hikaye, deneme yazarı
Rasim Özdenören; Türk, yazan, öykü ve test yazarıdır Türk Edebiyatı ’nın önemli hikayecilerindendir çok eskiden edebiyat çevrelerince ''Yedi Hoş Adam'' olarak aşina ekibe mensuptur Günümüzde de ''Yedi Hoş Adam'' ismiyle yayınlanmaktadır
YAŞAMSAL
EĞİTİM HAYATI
1940 Mayıs ’ında Kahramanmaraş ’ta doğdu Ilk ve orta öğrenimini Maraş, Malatya, Tunceli gibi Güney ve Doğu şehirlerinde tamamladı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ’ni ve İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü ’nü bitirdi
IŞ HAYATI
Hukuk Fakültesi ’ni bitirmesinin ardındaki avukatlık stajını Ankara Barosu ’nda tamamladı Devlet Tasarlama Teşkilatı ’na girdi ve burada bilirkişi olarak çalıştığı sırada, 1970 yılının Şubat ayında iktisadi araştırmalar yapması için ABD ’ye gönderildi 1971 yılında III Beş Takvim Kalkınma Plânı ’nın hazırlık çalışmalarına bulunma amacıyla Türkiye ’ye geri döndü 1972 senesinde başladığı askerlik vazifesini Mart 1974 ’te Şırnak ’ta tamamladı ve Devlet Tasarlama Teşkilatı ’ndaki görevine döndü 1975 yılında Kültür Bakanlığı Bakanlık Müşavirliği görevine geldi Benzer bakanlıkta bir yıl da müfettiş olarak çalıştı 1978 ’de Kültür Bakanlığı ’ndaki görevinden istifa ederek Yeni Görev adlı gazetede kültür, eğitim ve irtibat konularında jurnal yazılar yazdı1980 Mayıs ’ında, Devlet Tasarlama Teşkilatı ’ndaki görevine geri döndü ve Eylül 1984 ’te Devlet Plânlama Teşkilâtı ’nda Genel Sekreter Yardımcılığı, Ocak 1988 ’de de Genel Sekreterlik ile vazifelendirildi
EDEBI HAYATI
Birincil hikâyesi, 1957 yılında Varlık dergisinin Ocak sayısında meydana çıkan Özdenören, daha sonra haftalık çıkan Yeni İstiklâl gazetesi ile Soyut ve Diriliş dergilerinde yayınlanan hikâyelerini 1967 yılında Hastalar ve Işıklar isimli kitaapta topladıÖzdenören; öykülerini, demin çocukken Anadolu ’nun çoğu şehrini gezerek, orada yaşayarak, hayat alanlarını ve toplumu tanıyarak, kendisine “teferruat avcısı dedirtecek bir özellik ve kuvvetli bir tarif yeteneğiyle, insanın evrensel yanlarını öne çıkararak yazmıştır Gençliğinin birincil yıllarından itibaren edebiyat ile ciddi bir şekilde uğraşan insanlardan oluşan bir arkadaş grubuna dâhil olmakla, sonraki yıllarda şekillenecek edebî şahsiyeti için fazla kayda değer bir zemin bulmuştur Bu arkadaş grubu Özdenören ’in anlaşılmasında kilit rol oynamaktadır Çünkü Özdenören ’in okumaları ve edebî ilgileri büyük oranda bu arkadaş grubunda şekillenmiş; sonraki yıllarda tanıştığı Sezai Karakoç ’un etkisiyle bir bütünlük kazanmıştır Özdenören ’in Amerika ’ya gidip orada iki yıla yakın bir süre kalması ve çağdaş dünyanın en kayda değer merkezini tanımasının da eserlerinde olumlu yansımaları görülür O, yerli almak nedir, bu nasıl gerçekleştirilir, sorularının cevabını öyküleriyle vermiştir Hikâyelerinin kahramanları, çevremizde rahatlıkla karşılaşabileceğimiz halkın içinden kişilerdir Rasim Özdenören, lüzum denemelerinde gerekse öykülerinde, meselenin açıklamak olduğunu kavramış bir yazardırÖzdenören, İslimi kimliğiyle belli bir öykücü idi Fakat devrindeki çoğu öykücünün yaptığı gibi düşüncelerini okuyucusuna dayatmamıştır Atamak istediği mesajı öyküyü örselemeden, akışı ve yapıyı bozmadan anlatmıştır 1969 Şubat ’ında Nuri Pakdil, Erdem Bayazıt ve Akif İnan ’la birlikte (Ankara ’da) Edebiyat dergisinin kurucuları aralarında yer aldı 1976 Aralık ayında Cahit Zarifoğlu, Akif İnan, Alaeddin Özdenören, Erdem Bayazıt, Ersin Gürdoğan ile birlikte Mavera dergisini kurdu *
Doğum 20 Mayıs 1940Kahramanmaraş
Meslek Hikaye, deneme yazarı
Rasim Özdenören; Türk, yazan, öykü ve test yazarıdır Türk Edebiyatı ’nın önemli hikayecilerindendir çok eskiden edebiyat çevrelerince ''Yedi Hoş Adam'' olarak aşina ekibe mensuptur Günümüzde de ''Yedi Hoş Adam'' ismiyle yayınlanmaktadır
YAŞAMSAL
EĞİTİM HAYATI
1940 Mayıs ’ında Kahramanmaraş ’ta doğdu Ilk ve orta öğrenimini Maraş, Malatya, Tunceli gibi Güney ve Doğu şehirlerinde tamamladı İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ’ni ve İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Enstitüsü ’nü bitirdi
IŞ HAYATI
Hukuk Fakültesi ’ni bitirmesinin ardındaki avukatlık stajını Ankara Barosu ’nda tamamladı Devlet Tasarlama Teşkilatı ’na girdi ve burada bilirkişi olarak çalıştığı sırada, 1970 yılının Şubat ayında iktisadi araştırmalar yapması için ABD ’ye gönderildi 1971 yılında III Beş Takvim Kalkınma Plânı ’nın hazırlık çalışmalarına bulunma amacıyla Türkiye ’ye geri döndü 1972 senesinde başladığı askerlik vazifesini Mart 1974 ’te Şırnak ’ta tamamladı ve Devlet Tasarlama Teşkilatı ’ndaki görevine döndü 1975 yılında Kültür Bakanlığı Bakanlık Müşavirliği görevine geldi Benzer bakanlıkta bir yıl da müfettiş olarak çalıştı 1978 ’de Kültür Bakanlığı ’ndaki görevinden istifa ederek Yeni Görev adlı gazetede kültür, eğitim ve irtibat konularında jurnal yazılar yazdı1980 Mayıs ’ında, Devlet Tasarlama Teşkilatı ’ndaki görevine geri döndü ve Eylül 1984 ’te Devlet Plânlama Teşkilâtı ’nda Genel Sekreter Yardımcılığı, Ocak 1988 ’de de Genel Sekreterlik ile vazifelendirildi
EDEBI HAYATI
Birincil hikâyesi, 1957 yılında Varlık dergisinin Ocak sayısında meydana çıkan Özdenören, daha sonra haftalık çıkan Yeni İstiklâl gazetesi ile Soyut ve Diriliş dergilerinde yayınlanan hikâyelerini 1967 yılında Hastalar ve Işıklar isimli kitaapta topladıÖzdenören; öykülerini, demin çocukken Anadolu ’nun çoğu şehrini gezerek, orada yaşayarak, hayat alanlarını ve toplumu tanıyarak, kendisine “teferruat avcısı dedirtecek bir özellik ve kuvvetli bir tarif yeteneğiyle, insanın evrensel yanlarını öne çıkararak yazmıştır Gençliğinin birincil yıllarından itibaren edebiyat ile ciddi bir şekilde uğraşan insanlardan oluşan bir arkadaş grubuna dâhil olmakla, sonraki yıllarda şekillenecek edebî şahsiyeti için fazla kayda değer bir zemin bulmuştur Bu arkadaş grubu Özdenören ’in anlaşılmasında kilit rol oynamaktadır Çünkü Özdenören ’in okumaları ve edebî ilgileri büyük oranda bu arkadaş grubunda şekillenmiş; sonraki yıllarda tanıştığı Sezai Karakoç ’un etkisiyle bir bütünlük kazanmıştır Özdenören ’in Amerika ’ya gidip orada iki yıla yakın bir süre kalması ve çağdaş dünyanın en kayda değer merkezini tanımasının da eserlerinde olumlu yansımaları görülür O, yerli almak nedir, bu nasıl gerçekleştirilir, sorularının cevabını öyküleriyle vermiştir Hikâyelerinin kahramanları, çevremizde rahatlıkla karşılaşabileceğimiz halkın içinden kişilerdir Rasim Özdenören, lüzum denemelerinde gerekse öykülerinde, meselenin açıklamak olduğunu kavramış bir yazardırÖzdenören, İslimi kimliğiyle belli bir öykücü idi Fakat devrindeki çoğu öykücünün yaptığı gibi düşüncelerini okuyucusuna dayatmamıştır Atamak istediği mesajı öyküyü örselemeden, akışı ve yapıyı bozmadan anlatmıştır 1969 Şubat ’ında Nuri Pakdil, Erdem Bayazıt ve Akif İnan ’la birlikte (Ankara ’da) Edebiyat dergisinin kurucuları aralarında yer aldı 1976 Aralık ayında Cahit Zarifoğlu, Akif İnan, Alaeddin Özdenören, Erdem Bayazıt, Ersin Gürdoğan ile birlikte Mavera dergisini kurdu *