
Türkiye’nin en esaslı distribütörlerinden biri olan Redington Türkiye, küresel bilgi birikimini lokal tecrübeleriyle harmanlayarak tedarikçiler, iş ortakları ve kurumsal müşterilerden oluşan ekosisteminin daha fazla faydalanacağı yeni distribütörlük yapısını uygulamaya geçiriyor. Redington Grup’un küresel gücünü ardına alan şirket, son periyotta değişen pazar dinamikleri ve müşteri muhtaçlıkları doğrultusunda distribütörlük yapısını daha güçlü bir hale getirecek, genişleyen marka portföyüyle daha kapsamlı, inovatif eserler odaklı ve katma bedelli tahliller ve hizmetler sunacak.
Pandeminin de tesiriyle değişimin daha da hızlandığının ve tüm dünyada büyük bir değişimin yaşandığının altını çizen Redington Türkiye Genel Müdürü Cem Borhan, “Tüm dünyada bilişim teknolojileri süratle gelişiyor ve şirketler büyük bir dönüşümden geçiyor. Pandemiyle birlikte bu dönüşümün suratı arttı ve bilişim teknolojilerine talep daha da yükseldi. Biz de bu değişime ayak uyduruyoruz. 2009 öncesine dayanan lojistik, stoklama, stok yükü ve finansın ön planda olduğu “Distribütör 1.0” ismini verdiğimiz bir yapıdan katma bedelli hizmetlerin daha öne çıktığı bir yapı olan Distribütör 2.0’a geçilmişti.

Biz iş modelimizi daha en baştan Distribütör 2.0 anlayışıyla katma bedelli distribütörlük üzerine kurmuştuk. 2010 – 2020 ortasını kapsayan bu yapıda lojistik, stok yükü ve finans üzere faaliyetlerin yanı sıra danışmanlık hizmetleri, eğitim, demo merkezleri üzere katma kıymetli hizmetler sunmaya başladık. Lakin son devirde pandemi, ekonomik nedenler, çeviklik, ölçeklenebilirlik, verimlilik ve gibisi nedenlerle abonelik modelleri ve “as a service” olarak isimlendirdiğimiz servis modelleri büyük değer kazandı. Bölüm olarak ulaşmamız gereken nokta “Distribütör 3.0″ olarak isimlendirdiğimiz tahlil sağlayıcı bir distribütörlük yapısı. Artık birinci yatırım maliyetlerinin azalıp operasyon bütçelerinin daha fazla olduğu, giriş çıkışların çok daha kolay olduğu bir yapıya hakikat gidiyoruz. Distribütör olarak bu modele kayıtsız kalmak mümkün değil. Bu nedenle yenilikçi bir distribütör olarak bu modele ahenk sağlamayı ve bu yeni modele evrilmeyi planlıyoruz” dedi.
Finansal gücüyle ekosisteme dayanak oluyor
Küresel bir yapının modülü olmanın verdiği güçle finans açısından hayli güçlü bir şirket olan Redington Türkiye, birlikte iş yaptığı lokal iş ortaklarına esnek finansman imkanları sağlıyor ve müşterilerinin projelerini hayata geçirmelerine yardımcı oluyor. Tüm dünyada nakit akışı kahrı yaşandığı pandemi periyodunda ekosisteminin ayakta kalması ve daha sağlıklı bir yapıyla devam edebilmesi için gerekli finans dayanağını sağlayan Redington Türkiye, nakit akışı kasveti yaşayan, finansal manada zahmet çeken şirketlere “kanal finansmanı” ismi altında ek finansman seçenekleriyle takviye oluyor. Bu sayede Redington Türkiye, küçükten büyüğe birçok şirketin finansal manada kasvet yaşadığı bu devirde hem ekosistemine güç kattı hem de şirkete olan itimadı en üst seviyeye çıkarma fırsatı elde etti.
2020 yılını yüzde 45 büyüme ile kapattı
Redington Türkiye, tüm dünyayı ve Türkiye’yi etkileyen pandemiye karşın 2020 yılını dolar bazında yüzde 45 büyüme ile kapattı. Bölümü daha geniş bir bakış açısıyla ele almanın bu sonuçta büyük tesiri olduğunu belirten Borhan, “2020, hem eser ailelerinin kapsamını genişlettiğimiz hem de mevcut eser ailelerinin olgunluk seviyesini artırarak içinde bulunduğumuz şartlara nazaran önemli bir büyüme ivmesi yakaladığımız bir yıl oldu” dedi.
Değişimin tesiriyle 2021 yılında büyümesini daha da hızlandıracak
2020 yılında büyük bir atılım yaparak marka sayısını 14’e çıkaran Redington Türkiye, 2021 yılında da portföyünü genişletmeye devam ediyor. Borhan, “2020 yılında birçok başarılı iş birliğine imza attık ve bu başarımızı bu yıl da sürdürmeyi hedefliyoruz. Son olarak yüksek performanslı sunucular ve depolama teknolojileri alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olan Supermicro’nun Türkiye distribütörü olduk. Yeni iş birliklerine yönelik görüşmelerimiz devam ediyor. Önümüzdeki aylarda mutabakatlarımızın katılaşmasıyla bu yeni iş birliklerimizi de duyuracağız” dedi. Redington Türkiye şu anda Türkiye’de Splunk, Trend Micro, Hitachi, Red Sınır, Versa Networks, MobileIron, PTC, Veritas, Corelight, Tableau, Alibaba Cloud, Diamanti, Okta ve Supermicro eserlerinin yetkili distribütörü olarak faaliyet gösteriyor.
Şirket, 2020 yılında elde edilen büyüme suratının bu yıl da devam edeceğini ve 2022 yılında süreçlerin büsbütün olağana döneceğini ön görüyor. Şu an için belirsizliğin devam ettiğini ve bu yılın birinci çeyreğinin biraz güçlü geçeceğini belirten Borhan, “Sonraki çeyreklerde yaşanacak gelişmelerle birlikte dünya genelinde işlerin olağanlaşma sürecine girmesini ve gelecek sene küresel ivmenin yine büyümeye dönmesini bekliyoruz. 2021 bizim için yeni kimliğimizi ve markamızı oluşturduğumuz, yeni iş geliştirmelerinin olacağı, portföyümüze yeni markaların katılacağı, odaklandığımız teknolojilerin daha çok üzerine gideceğimiz, bulut bilişim, bilgi tahlili, yapay zekâ ve güvenlik alanlarında daha da ilerleyeceğimiz çok değerli bir yıl olacak. Yenilenen yüzümüz, yeni kazanacağımız markalar, dijital pazarlama faaliyetlerimiz ve insan kaynakları yatırımlarımızla birlikte büyüyerek daha da farklı bir noktaya hakikat ilerleyeceğiz” dedi.