Redüktör yüksek gelen devirli hızları dönüş hızlarına düşürmek için kullanılır Bunun dışındas hareketin yönünü değiştirmek içinde kullanılan dişli sistemidir Redüktör dişlilerden oluşmuş bir sistemdir bu dişliler tarafından oluşturulan dönme hareketini olması gereken devir tork oranına çevirerek denge sağlar
Güç aktarma sistemi olan redüktör yapısal olarak dişli çark sistemleri, miller, dişli yataklarından oluşan bir sistemdir Sektör içerisinde genel olarak tork yükseltici ya da yön değiştirici olarak bilinir Redüktörleri bir diş kutusu olarak görebiliriz Bu parçalar ve redüktör alüminyum, demir ve çelik gibi malzemelerden üretilmektedir Araç dışında imal edilen redüktörler farklı malzemelerden üretilebilmektedir Motora ve diğer parçalara uygun olabilmesi için bu sistemin kesinlikle paslanmaz malzemeden üretilmiş olması gerekir Farklı redüktör çeşitleri vardır bunlar farklı amaçlar için kullanılır Düz dişli redüktörler genel olarak düşük hızın yeterli olduğu araçlarda kullanılırken helis dişli redüktörlerde daha yüksek performans alınması beklenen araçlar için kullanılmaktadır Redüktör kutuları kullanışlı, dayanıklı ve ekonomik olması nedeniyle genellikle döküm olarak üretilir Diğer bir imalat şeklide kaynak konstrüksiyondur bu da daha dayanıklı olduğu için tercih edilir
6Redüktörlerin Özellikleri Nelerdir?
*İdeal tork elde etmeyi sağlar
*Motor devir hızını dengeler ve moment gücünü arttırır
*Boyuna hareketini dönem hareketini dönüştürürken dönme hareketini de boyunu dönüştürür
*Farklı güç aktarma fonksiyonlarının bağlantısını sağlamak için kullanılır
Redüktör seçimi de çok önemlidir araçlarda standart donanımda yer alsa da daha sonradan değiştirmek istendiğinden kaliteli ve en uyumlu olanı seçmek önemlidir Bunun dışında bağlayacağınız aracın özelliklerini de iyi bilgemiz gerekiyor Redüktör çalışmak faktörleri ile aracın özelliklerine bakıldıktan sonra en ideal kutu seçilmelidir Redüktör kutusu dişliler birlikte hareket eder kutu içerisinde yer alan dişliler sistemin çalışmasını sağlar Dişli çark düzenekleri sistemin bir parçasıdır Çeşitli firmalar tarafından üretimi yapılsa da standart bir sistem kullanılır Tork çevirim oranı ve verimlerine göre çeşitli sınıfları mevcuttur Her iki özelliğe sahip kutu da ideal devir hızı için çalışır Devir dengesi sayesinde aracın performansı artar ve sorunsuz bir şekilde yol alması sağlanır
Güç aktarma sistemi olan redüktör yapısal olarak dişli çark sistemleri, miller, dişli yataklarından oluşan bir sistemdir Sektör içerisinde genel olarak tork yükseltici ya da yön değiştirici olarak bilinir Redüktörleri bir diş kutusu olarak görebiliriz Bu parçalar ve redüktör alüminyum, demir ve çelik gibi malzemelerden üretilmektedir Araç dışında imal edilen redüktörler farklı malzemelerden üretilebilmektedir Motora ve diğer parçalara uygun olabilmesi için bu sistemin kesinlikle paslanmaz malzemeden üretilmiş olması gerekir Farklı redüktör çeşitleri vardır bunlar farklı amaçlar için kullanılır Düz dişli redüktörler genel olarak düşük hızın yeterli olduğu araçlarda kullanılırken helis dişli redüktörlerde daha yüksek performans alınması beklenen araçlar için kullanılmaktadır Redüktör kutuları kullanışlı, dayanıklı ve ekonomik olması nedeniyle genellikle döküm olarak üretilir Diğer bir imalat şeklide kaynak konstrüksiyondur bu da daha dayanıklı olduğu için tercih edilir
6Redüktörlerin Özellikleri Nelerdir?
*İdeal tork elde etmeyi sağlar
*Motor devir hızını dengeler ve moment gücünü arttırır
*Boyuna hareketini dönem hareketini dönüştürürken dönme hareketini de boyunu dönüştürür
*Farklı güç aktarma fonksiyonlarının bağlantısını sağlamak için kullanılır
Redüktör seçimi de çok önemlidir araçlarda standart donanımda yer alsa da daha sonradan değiştirmek istendiğinden kaliteli ve en uyumlu olanı seçmek önemlidir Bunun dışında bağlayacağınız aracın özelliklerini de iyi bilgemiz gerekiyor Redüktör çalışmak faktörleri ile aracın özelliklerine bakıldıktan sonra en ideal kutu seçilmelidir Redüktör kutusu dişliler birlikte hareket eder kutu içerisinde yer alan dişliler sistemin çalışmasını sağlar Dişli çark düzenekleri sistemin bir parçasıdır Çeşitli firmalar tarafından üretimi yapılsa da standart bir sistem kullanılır Tork çevirim oranı ve verimlerine göre çeşitli sınıfları mevcuttur Her iki özelliğe sahip kutu da ideal devir hızı için çalışır Devir dengesi sayesinde aracın performansı artar ve sorunsuz bir şekilde yol alması sağlanır