Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Reebok, Adidas’la yeniden canlanacak

Reebok, Adidas’la yeniden canlanacak
0
55

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Reebok, Adidas’la baştan canlanacak Türkiye’de varlığını 2006 yılına dek distribütörlerle sürdüren spor giyim markası Reebok, kaybettiği pazar payını bünyesine girdiği Adidas’la tekrar kazanmayı hedefliyor 2006’da Adidas’ın 38 milyar dolara satın almasının arkasından Reebok, tüm dünyada yeniden yapılanma sürecine girmişti Türkiye’de Nisan 2007’de Adidas bünyesinde etkinlik göstermeye başlayan marka, geçen yılın son 6 ayını yeniden yapılanma ve alt yapı çalışmalarına ayırdı Reebok’ı baştan lanse etmenin zamanının geldiğini gösteren hem Adidas ayrıca Reebok Türkiye Genel Müdürü Haluk Özmutlu, tüketicinin kalbinin baştan kazanacaklarını söyledi AYDINLIK TÜRKİYE YILLARI: 1980’li yıllarda dünyada ve Türkiye’de epeyce popüler bir marka olan Reebok, 1990’lı yılların başlarında pazar lideri bile olmuştu Sonraki yıllarda bütün dünyada gerileyen marka, en büyük düşüşünü Türkiye’de yaşadı şu anda yalnızca yüzde 60 bilinirliğe sahip marka spor giyim pazarında ilk 5 marka arasına bile giremiyor Özmutlu, Adidas satın aldığında Reebok’ın Türkiye’de nerdeyse taban noktasında olduğunu hatırlatarak şunları söyledi: Tüketicinin kalbini baştan galip gelmek için harekete geçtik Çünkü bizden önce marka Türkiye’de distribütörlerle idare ediliyordu Distribütörler daha çok ciro ve kár odaklı çalışıyor Markanın sahibi almak farlı Reebok distribütörü şanssız bir dönemiydi O dönemde marka azıcık erozyona uğramıştı Markayı eski aydinlik günlerine geri döndürmek istiyoruzGAYE BIRINCIL ÜÇTE OLMAK: Hedeflerinin Reebok’un 2010 yılına kadar Türkiye’de birincil üç marka arasına sokmak olduğunu kaydeden Özmutlu, 2007’yi yeniden yapılanma süreci ile geçirdik Bu yenilenmede sadece mağazalarda olmadı Markanın bütününü yeniden konumlandırdık Distribütörlük döneminde tüketiciye sunulan mahsul çeşidi yok denecek kadar azalmıştı Ilk etapta buna müdahale ettik Devraldığımız 10 mağazaya ilaveten 8 yeni mağaza açtık ve 4 franchise anlaşması yaptık Bu Vesile Ile 18 mağazaya ulaştıkdiye konuştu PAZARLAMAYA BÜYÜK BÜTÇE: Reebok’ın hedefi 2008 yılında ayrıca kendi açacakları keza de franchiselar ile 1014 yeni mağaza Marka mağaza sayısını çoğaltmak için franchise modeliyle Anadolu’ya odaklanacak Özmutlu pazarlama çalışmalarını artırdıklarını, bütçenin yüzde 12’si gibi büyük bir payı pazarlamaya ayırdıklarını anlattı 10 milyon Euro’luk mobilya ihracatı ADIDAS’ın Türkiye’de kurulu ARET isimli mobilya şirketi, Adidas mağazalarında kullanılan mobilya sistemlerini ihraç ediyor Rusya, Avrupa ve Güney Amerika’ya ARET 10 milyon Euro’uk ihracat yapıyor Adidas 100 taklit davasıyla uğraşıyor TÜRKİYE’de spor giyim pazarının 700 milyon Euro büyüklüğe ulaştığını kaydeden Haluk Özmutlu, Bunun içinde taklit mallar değil lakin markalı ve markasız ürünler var Adidas en fazla taklit edilen markalar arasında Bunun için şirkette taklit departmanı bile kurduk 100’un üstünde davamız var Bu bitmeyen bir işlem Bugüne değin 100 binden pozitif taklit mahsul yakaladık Türkiye’de taklit mallardan elde edilen kazanç öbür yerlere gidiyor; dikkatli olmak gereklidiye konuştu Tüketicinin yüzde 15’i spor yapıyor TÜRKİYE’de spor yapanların sayısının arttığını, spor giyimin en hızlı artan kategorilerden olduğunu belirten Haluk Özmutlu, şunları anlattı: Sektör milli gelirin 25 kat üstünde büyüyor Ürünlerimizi gerçekten spor yapmak için alanlar yüzde 15’lik bir kısım Batı’da bu oran yüzde 40’larda Bunun yanında doğru ürünlerle doğru sporu yapan insan sayısı da yüzde 20’yi geçmiyorReebok ve Adidas’ın ihracatı 200 milyon dolar HALUK Özmutlu, Adidas ve Reebok’la ilgili şu bilgileri verdi: Reebok’ın Türkiye’den ihracatı 12 milyon dolar Adidas’ın ihracatı 186 milyon dolar Sektörün en büyük sorunu kaliteli ve uzun süreli çalışacak elaman Egzersiz süresi 814 ay Reebok’ta kadın müşteri oranı yüksek Adidas’ta yüzde 65 erkekyüzde 35 bayan olan alıcı oranı son yıllarda yüzde 53 erkekyüzde 47 kadına çıktı 2004’cilt buyana fiyatlar yüzde 25 geriledi Türkiye’de fiyatlar Avrupa’nın yüzde 510 arkasından Hürriyet  
 
858,505Konular
982,983Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt