iltasyazilim
FD Üye
Refik Halit Karay Edebi Kişiliği Ve Eserleri
Refik Halit Karay Edebi Kişiliği Ve Eserleri Hakkında Bilgi
Refik Halit, edebiyatımızın kendine özgüyazarlarından biridir, yapıtları da öyle Yakup Kadri, Gençlik ve Edebiyat Hatıraları adlı kitabında onu bir bohem olarak çizer
Yakup Kadri'yle ilk gençlik dostlarıdırlar ve Yakup Kadri'nin püritenliğinin yanında Refik Halit, çapkın mı çapkın, keyfine düşkün bir bohemdir Yakup Kadri, Refik Halit'i yaşam adamı, kendisini de kitap adamıolarak tanımlamıştır Ölümünden bir sene önce yapılan bir söyleşi de, Ben güzel yemek yemek ve hoş bayan meraklısıyım, diyen , mizacı itibariyle kendi özel hayatına düşkün olan Refik Halitin güvenli olmayan ve çetin siyasi mücadelelere kalkması, sürgünleri, idamları göze alması, ömrünün yirmi yılını iç ve dış sürgünlerle geçirmiş bulunması alışılmadık bir çekişme gibi görünmektedir Zevke düşkünlüğüne karşın, kaleme sarılınca hırçınlaşan, hicvetmekten kendini alamayan bir yazardır Yaşadığı sürgünler, onun data ve görgü âlemini zenginleştirmiş, dolayısıyla eserlerine gözlem zenginliği katmıştır Izdırap onun ruhunu beslemiştir Eğer sürülmeseydi, edebiyatımız, Memleket Hikâyeleri ve Gurbet Hikâyeleri gibi iki şaheserden yoksun kalırdı Milliyetçiliği sürgündeyken daha da gelişti Gurbette yazılmış bir takım hikâye, roman ve makaleleri Millî Edebiyatın incileri kabul edilir
Eserlerinde söylev dilini ustaca kullandı Romanlarının konusu aşk ve kadındır Romancılığında iki ayrı çizgi etkindir Yurtdışına kaçmadan önce yazdığı İstanbul'un İç Yüzüen yetkin romanı sayılır 1920'de yayınlanan bu romanda, roman tekniğinin dışarıda birbirinden kopuk parçaları mozaikler halinde birleştirerek İttihat ve Terakki'nin işbaşına gelişinden 1'nci Dünya Savaşı günlerine kadar olan İstanbul'u bütün renk ve çizgileriyle yansıttı Türkiye'ye dönüşünden sonra yazdığı romanlarda, daha çok kişiye seslenme daha fazla satma ve okunma kaygısıyla sanatı bir kenara bırakıp ticari eserlere yöneldi
Romanları:
İstanbul'un İç yüzü (1920)
Ay Arkasında (1922)
Yezidin Kızı (1939)
Çete (1940)
Sürgün (1941)
Anahtar (1949)
Bu Bizim Hayatımız (1950)
Yeraltında Dünya Var (1953)
Kadınsı Örümcek (1953)
Bugünün Saraylısı (1954)
İkibin Yılın Sevgilisi (1954)
İki Cisimli Bayan (1955)
Kadınlar Tekkesi (1956)
Karlı Dağdaki Alev (1956)
Dört Yapraklı Yonca (1957)
Sonuncu Kadeh(1965)
Yerini Seven Fidan(1977)
Ekmek Elden Su Gölden (1980)
Ayın On Dördü (1980)
Yüzen Bahçe (1981)
Hikayeleri:
Memleket Hikayeleri (1919)
Gurbet Hikayeleri (1940)
Eskici
Oyunları:
Kanije Müdaafası (1909)
Deli (1939)
özel baskı *
Refik Halit Karay Edebi Kişiliği Ve Eserleri Hakkında Bilgi
Refik Halit, edebiyatımızın kendine özgüyazarlarından biridir, yapıtları da öyle Yakup Kadri, Gençlik ve Edebiyat Hatıraları adlı kitabında onu bir bohem olarak çizer
Yakup Kadri'yle ilk gençlik dostlarıdırlar ve Yakup Kadri'nin püritenliğinin yanında Refik Halit, çapkın mı çapkın, keyfine düşkün bir bohemdir Yakup Kadri, Refik Halit'i yaşam adamı, kendisini de kitap adamıolarak tanımlamıştır Ölümünden bir sene önce yapılan bir söyleşi de, Ben güzel yemek yemek ve hoş bayan meraklısıyım, diyen , mizacı itibariyle kendi özel hayatına düşkün olan Refik Halitin güvenli olmayan ve çetin siyasi mücadelelere kalkması, sürgünleri, idamları göze alması, ömrünün yirmi yılını iç ve dış sürgünlerle geçirmiş bulunması alışılmadık bir çekişme gibi görünmektedir Zevke düşkünlüğüne karşın, kaleme sarılınca hırçınlaşan, hicvetmekten kendini alamayan bir yazardır Yaşadığı sürgünler, onun data ve görgü âlemini zenginleştirmiş, dolayısıyla eserlerine gözlem zenginliği katmıştır Izdırap onun ruhunu beslemiştir Eğer sürülmeseydi, edebiyatımız, Memleket Hikâyeleri ve Gurbet Hikâyeleri gibi iki şaheserden yoksun kalırdı Milliyetçiliği sürgündeyken daha da gelişti Gurbette yazılmış bir takım hikâye, roman ve makaleleri Millî Edebiyatın incileri kabul edilir
Eserlerinde söylev dilini ustaca kullandı Romanlarının konusu aşk ve kadındır Romancılığında iki ayrı çizgi etkindir Yurtdışına kaçmadan önce yazdığı İstanbul'un İç Yüzüen yetkin romanı sayılır 1920'de yayınlanan bu romanda, roman tekniğinin dışarıda birbirinden kopuk parçaları mozaikler halinde birleştirerek İttihat ve Terakki'nin işbaşına gelişinden 1'nci Dünya Savaşı günlerine kadar olan İstanbul'u bütün renk ve çizgileriyle yansıttı Türkiye'ye dönüşünden sonra yazdığı romanlarda, daha çok kişiye seslenme daha fazla satma ve okunma kaygısıyla sanatı bir kenara bırakıp ticari eserlere yöneldi
Romanları:
İstanbul'un İç yüzü (1920)
Ay Arkasında (1922)
Yezidin Kızı (1939)
Çete (1940)
Sürgün (1941)
Anahtar (1949)
Bu Bizim Hayatımız (1950)
Yeraltında Dünya Var (1953)
Kadınsı Örümcek (1953)
Bugünün Saraylısı (1954)
İkibin Yılın Sevgilisi (1954)
İki Cisimli Bayan (1955)
Kadınlar Tekkesi (1956)
Karlı Dağdaki Alev (1956)
Dört Yapraklı Yonca (1957)
Sonuncu Kadeh(1965)
Yerini Seven Fidan(1977)
Ekmek Elden Su Gölden (1980)
Ayın On Dördü (1980)
Yüzen Bahçe (1981)
Hikayeleri:
Memleket Hikayeleri (1919)
Gurbet Hikayeleri (1940)
Eskici
Oyunları:
Kanije Müdaafası (1909)
Deli (1939)
özel baskı *