nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Reklam Mesajları Nereye Şikayet Edilir?
Artan teknoloji ile birlikte hayatımıza cebren giren pazarlama ve tanıtım amaçlı istenmeyen sms, arama veya e posta iletileri 1 Mayıs tarihi itibari ile tarihe karıştı… veya biz o kadar sanıyoruz
Reklam içerikli mesajların yolunu tıkayan kanun yürürlüğe girdi girmesine ancak hala ısrarla bu yönde gelen arama ve mesajlar tamamen durmadı Eğer siz de halen bu tarzda mesajlar alıyorsanız yapmanız gereken azıcık süre ayırıp şikayette bulunmak
Yeni kanun ile birlikte ticari elektronik iletiler muhakkak bir takım koşullar zarfında gönderilebilecek bu şartların en önemlisi iletilerin alıcılara önceden onay alınmak şartıyla gönderilmesidir
Tasdik vermekten amaç ise yazılmış ya da elektronik irtibat araçları aracılığıyla verilebilmektedir Diyelim oysa bir mağazadan alışveriş yaptınız ve ödeme sırasında iletişim bilgilerinizin sisteme girilmesine müsade verdiniz Bu andan itibaren otomatik olarak onaylama vermiş bulunuyorsunuz Alışveriş yaptığınız mağaza artık telefonunuza veya mail adresinize tanıtım mesajları atmakta serbesttir
Böylesi bir durumda yapmanız gereken herhangi bir ödenti ödemeden onayı iptal ettirmektir
1 Mayıs tarihinden daha sonra onayınız olmadan size gönderilen mesajları şikayet etmeniz halinde firmalar bin Türk lirasından elli bin Türk lirasına değin idari para cezası ile cezalandırılabilecekler Bunun için sizin tek yapmanız şikayetçi almak
Gözden Düşmüş ve tanıtım içerikli mesajları ikametgahınızın bulunduğu yerdeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğüne yapmanız gerekiyor Dilerseniz şikayetinizi yazılmış olarak yapabilir veya eDevlet üzerinden güvenli elektronik imza veya mobil imza yoluyla da yapabilirsiniz
Şikayetinizde belirtmeniz gereken bilgiler şunlardır…
Kısa mesaj aracılığıyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM operatörünün adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın bulunmaması halinde marka ve işletme adı gibi alfanumerik bilgisi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir *
Artan teknoloji ile birlikte hayatımıza cebren giren pazarlama ve tanıtım amaçlı istenmeyen sms, arama veya e posta iletileri 1 Mayıs tarihi itibari ile tarihe karıştı… veya biz o kadar sanıyoruz
Reklam içerikli mesajların yolunu tıkayan kanun yürürlüğe girdi girmesine ancak hala ısrarla bu yönde gelen arama ve mesajlar tamamen durmadı Eğer siz de halen bu tarzda mesajlar alıyorsanız yapmanız gereken azıcık süre ayırıp şikayette bulunmak
Yeni kanun ile birlikte ticari elektronik iletiler muhakkak bir takım koşullar zarfında gönderilebilecek bu şartların en önemlisi iletilerin alıcılara önceden onay alınmak şartıyla gönderilmesidir
Tasdik vermekten amaç ise yazılmış ya da elektronik irtibat araçları aracılığıyla verilebilmektedir Diyelim oysa bir mağazadan alışveriş yaptınız ve ödeme sırasında iletişim bilgilerinizin sisteme girilmesine müsade verdiniz Bu andan itibaren otomatik olarak onaylama vermiş bulunuyorsunuz Alışveriş yaptığınız mağaza artık telefonunuza veya mail adresinize tanıtım mesajları atmakta serbesttir
Böylesi bir durumda yapmanız gereken herhangi bir ödenti ödemeden onayı iptal ettirmektir
1 Mayıs tarihinden daha sonra onayınız olmadan size gönderilen mesajları şikayet etmeniz halinde firmalar bin Türk lirasından elli bin Türk lirasına değin idari para cezası ile cezalandırılabilecekler Bunun için sizin tek yapmanız şikayetçi almak
Gözden Düşmüş ve tanıtım içerikli mesajları ikametgahınızın bulunduğu yerdeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğüne yapmanız gerekiyor Dilerseniz şikayetinizi yazılmış olarak yapabilir veya eDevlet üzerinden güvenli elektronik imza veya mobil imza yoluyla da yapabilirsiniz
Şikayetinizde belirtmeniz gereken bilgiler şunlardır…
Kısa mesaj aracılığıyla yapılan ticari iletişimde; şikâyetçinin telefon numarası, şikâyetçinin abonesi olduğu GSM operatörünün adı, şikâyete konu iletiyi gönderenin numarası, bu numaranın bulunmaması halinde marka ve işletme adı gibi alfanumerik bilgisi, iletinin gönderilme tarihi, saati ve içeriği ile esnaf veya tacir olmaları halinde bu bilgisine yer verilir İletinin yazılı veya görsel bir örneği başvuruya eklenir *